Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä H.C.
#10728
Aivan mahtavia kuvia, tunnelma välittyy erittäin hyvin :)
2massive kirjoitti:Hienoja kuvia kyllä, mutta mua jäi hämäämään se, että miksei Korsosta ole kuvia kuin ihan tosta aseman välittömästä läheisyydestä. Jää näkemättä kaikki Korson kerrostaloalueet, kuten Metsola, Mikkola ja Kulomäki.
Kiitokset. Tarkoitus on kyllä ollut käydä kiertämässä ainakin Mikkola, mutta se tässä ongelma on, kun ei ole ollut aikaa käydä siellä kuvaamassa. Asun itse täysin vastakkaisella puolella Vantaata, ja sen kerran kun tuolla kuvaamassa kävin otin kuvia siitä keskustasta kun en jaksanut kauemmas asemalta lähteä. Kun ei enää yhtään tuttuakaan siellä päin asu, niin harvemmin tulee siellä kaytyä.

Mutta tervetuloa. Hyvä että jollain muullakin on kuvia Vantaalta näytettävänä, niin ei jää tämän kaupunkin esittely pelkästään yhden ihmisen varaan.
tekijänä late-
#10729
H.C. kirjoitti: Alueen rakennukset taitavat kaikki olla täsmälleen samanlaisista elementeistä koottuja
Juttelin taannoin Havukoskenkin suunnittelussa mukana olleen Pentti Muroleen kanssa. Penan sanoin silloin arkkitehdeilta sai käytännössä vain yhtä suorakulmaista talomallia. Valinnan vapautta tarjottiin sillä, että talon voi asettaa kyljelleen tai pystyyn ;)

Pohdiskelimme kyllä hiukan vakavamminkin Hevukoskea. Olihan sillä kauniita tavoitteita kuten autojen pitäminen suurkortteleiden ulkopuolella. Ei sitäkään ehkä sovi unohtaa, että monille tuohon aikaan lähiöihin muuttaville sisävessakin oli uutta ja ylellistä. Odotukset asumisen väljyyden ja laadun suhteen ovat vain sittemmin ajaneet monista lähiöistä ohi. Elementtirakentaminenkin oli joskus edistyksen merkki.

Tavallaan voisin jopa kuvitella asuvani ainakin jonkin aikaa Koivukylässä/Havukoskella, jos alueen sosiaaliset ongelmat olisivat hiukan paremmin hallinnassa. Alueen toteutuksessa on jotain kiehtovaa ja yhteydet ovat erinomaisen toimivat.
tekijänä 2massive
#10736
grendy kirjoitti:aivan upeen ankee kuvasarja! kiitos :)... Toi Korso-pappa rollaattorinsa kanssa on aivan huikee.. ja toi kuva jossa näkyy viä toi 12-packia kantava tyyppi viä (ja tietty ambulanssi taustalla) :)
Kiitos kehuista :)

Toi Korso-paitainen rollaattoripappa vanhat linnaleimat käsivarsissa on yksi turhankin monista Korsossa pyörivistä avohoitopotilaista. Tolla miehellä meni valehtelematta lähes 10 minuuttia tulla toi pieni mäki ylös ja koko matkan se örisi helvetin kovaäänisesti jotain täysin sekavaa.

Samoin tossa kuvassa jossa näkyy yksinäinen, ruskea penkki tollaisen kalteriportin edessä, niin sillä penkillä istui ensin joku toinen ilmeisesti avohoidossa oleva henkilö. Mies näytti niin persoonalliselta, että kysyin josko voisi ottaa kuvan hänestä penkillä istumassa, mutta sen sijaan että olisi vastannut kysymykseen, pomppasi hän ylös ja lähti juoksemaan karkuun pitäen samalla jotain ihme huutoa. Tuli itelle vähän huono fiilis tosta tapauksesta... Olisin tottakai jättänyt kysymättä jos olisin tiennyt, että se reagoi siihen tolla tavalla.

Tuntuu kyllä aika helvetin väärältä, että noin selvästi avun tarpeessa olevia ihmisiä työnnetään kadulle huolehtimaan itsestään.
H.C. kirjoitti:Tarkoitus on kyllä ollut käydä kiertämässä ainakin Mikkola, mutta se tässä ongelma on, kun ei ole ollut aikaa käydä siellä kuvaamassa. Asun itse täysin vastakkaisella puolella Vantaata, ja sen kerran kun tuolla kuvaamassa kävin otin kuvia siitä keskustasta kun en jaksanut kauemmas asemalta lähteä. Kun ei enää yhtään tuttuakaan siellä päin asu, niin harvemmin tulee siellä kaytyä.
Jep, ymmärrän hyvin. Itse olen syntyperäinen korsolainen (ja syntynyt nimenomaan Mikkolassa), mutta parisen vuotta sitten tuli muutettua sieltä pois, kun ympäristö ja ystäväpiiri rupesi käymään turhan toivottomaksi. Mulla on paljonkin kuvia Korsosta, mutta jostain syystä en meinaa löytää niitä mistään. Jos niitä ei löydy, niin voisin vaikka paremmalla ajalla käydä kuvailemassa juuri Mikkolaa, Metsolaa ja Kulomäkeä. Varsinkin Kulomäki on sellainen alue, ettei sinne (sijaintinsa vuoksi) ulkopaikkakuntalainen helpolla eksy. Ja Kulomäki on kuitenkin se legendaarisin asuinalue Korsossa, aikoinaan Vantaan Saigoniksikin kutsuttu paikka :)