Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Quu
#2288
Tämä Kyrösjärviseudun helmi, Satahämeen San Francisco, ei juuri esittelyjä kaipaa. Sivistymättömille kerrottakoon, että kyseessä on Suomen vanhin kauppala (kuulemma myös pienin ja kaunein). Minulla oli vähäinen tunti aikaa tutustua kaupunkiin, joten valitettavasti ei tarjoutunut mahdollisuutta tutustua paikalliseen kahvilakulttuuriin, ja trippini perustui lähinnä "pääkadun", Vanhan Tampereentien, kohteisiin.

Kuva
Portaat Laivarantaan, josta pääsee kätevästi paatilla Kylpylään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tämä kuva on itse asiassa Kylpylän alueelta, mutta sopii tähän settiin ihan hyvin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Liikekeskus oli kuivahko. Takana vesitorni.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Henkilökohtainen kommenttini kaupungista: kuollut pikkukaupunki hienolla paikalla, jonka vanhoja arvorakennuksia ei olla purettu uuden tieltä. Jos jotain aktiviteetteja pitäjästä haette, niin suosittelen Kylpylää.
tekijänä Larma
#2289
Kuolleelta näyttää tosiaan. Paljonkohan asukasluku on?
Enpä ite haluais tuolla asua. :?
Avatar
tekijänä grendy
#2292
7521 näyttäs olevan asukasluku 6/2005. Näyttää kuolleelta indeed :)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#2332
Rupesin tossa miettimään, että mistäs se Ikaalinen ole mulle tuttu, ja muistin, että mullahan asui tuttaja siellä aiemmin. Olen siis käynyt kyseisessä paikassa. Siellä on hieno kylpylä. Jos oikein muistan, itse kaupunki ei ole kaupunki yhtään missään mielessä. Lähinnä omakotitaloja sen verran lähellä toisiaan, että taajaman virallinen määritelmä täyttyy. Kaiken kaikkiaan on ihan mukava nähdä ketjuja näinkin pienistä paikoista, itse ainakin näkisin mielelläni paljon enemmänkin kaupunkikierroksia täällä Talossa.
tekijänä indeliblehybrid
#12566
Siellä joskus asuneena täytyy todeta että suurin osa vanhoista puutaloista on purettu 1970 luvulla kerrostalojen tieltä. Nyt siellä on niitä vanhoja taloja jäljellä muutama.Vanha kauppala olisi kokonaisuutena säilyessään ollut todella hieno pieni puukaupunki ristikkokaavoineen. Niin, kyllähän se kuollut paikka todella on.