Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Quu
#5879
Vaikuttaa siltä että tiedostonimessä ei saa olla ääkkösiä.
tekijänä Quu
#7054
Pari editoimatonta kuvaa tältä illalta:

Hotellin korotus neljällä kerroksella edistyy:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Paristot ehti loppua joten ei tällä kertaa sen syvällisempää settiä saanut.
Avatar
tekijänä RV
#7057
Montako kerrosta siihen hotelliin tulee kun korotus valmistuu?
tekijänä Quu
#7058
rekisteröitynyt vieras kirjoitti:Montako kerrosta siihen hotelliin tulee kun korotus valmistuu?
Kahdeksan. Valitettavasti tuota toista siipeä ei koroteta, mutta ihan hieno kai siitä tulee kaikessa elementtiyydessäänkin. 8-kerroksista siipeä vastapäätä on kuitenkin 8-kerroksisia asuintaloja joten hotelli sopii hyvin tähän osaan kaupunkia.
Avatar
tekijänä Sky-Will
#7059
Johonkin kohtaan kyseistä rakennusta on suunnitelmissa rakentaa maisemahissi vielä "elävöittämään rakennusta".. Hotelllihan on ollut varsin pieni joten lisähuoneet tulevat hyvään käyttöön. Jostain muistan lukeneeni että nämä uudet huoneet ovat saunallisia huoneita. Mutta pääasia että näyttää hyvältä.. :)
tekijänä Tony
#7106
Jos nyt oon vallan oikein käsittänyt, maisemahissi tulee tohon Ruukintien ja Torikadun kulmaukseen, elikkäs Q:n kuvassa vasemmalla näkyvään nurkkaukseen.

Talossamme asuvan, Eepeen hotelli- ja ravintolatoimen johtajan mukaan, hotellin muutostyöt on aikataulussa ja vuoden loppuun mennessä kaiken pitäisi olla valmista.
tekijänä Tony
#7340
Onpas meillä kaunis kampusranta ja kauniita opiskelija-asuntoja! Viehättää meitsin mieltä "Sky-Villen" kuvat! :)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#7341
Itse kanssa diggasin erityisesti tosta Villen keskimmäisestä kuvasta. Minusta aivan loistava kompositio, tosin kaipaisin vähän vielä lisää oikealle, niin, että tuo vanhempi rakennus näkyisi paremmin. Valotuskin on periaatteessa ihan onnistunut, mutta huippuvalojen tuottamasta koronasta päättelisin, että apertuuri olisi voinut olla pienempikin. Pienellä aukolla valosumua tulee ainakin minun opiskallani vähemmän. Canon S2:n pienin aukko tosin taitaa olla niinkin suuri kuin f8, eli se tietysti asettaa hieman rajoituksia.
tekijänä Aboa
#7360
Ollin kanssa samoilla linjoilla, tuo keskimmäinen kuva on kyllä aivan mahtava. Kampusalueen iltahämäräinen rauhallinen tunnelma välittyy tuosta kuvasta todella hienolla tavalla. Tuollaisia kuvia minäkin ottaisin, jos vain osaisin... :D
tekijänä Quu
#7362
Hienoja iltakuvia tosiaan. Kohina vain häiritsee, mutta en osaa sanoa miten sen saisi estettyä. Yritän tänä talvikautena saada itsellenikin sellaisen kameran jolla saa iltakuvia otettua, sillä Seinäjoelta ei tunnetusti kovin näyttävää materiaalia päivisin saa.
Avatar
tekijänä OlliMolli
#7376
Kyselit Ville tuosta kohinanpoistamisesta. Itse käytän Neat Imagen demoversiota, jonka voi ladata netistä ilmaiseksi. Toni varmaankin osaa käyttää sitä paremmin kuin minä, mutta tässä minun aikaansaannokseni ja alkuperäinen kuvasi:

Kuva
Kuva


Asetuksina käytin:

NOISE LEVELS:
luminance channel -80%
chrominance channel -80%

NOISE REDUCTION:
luminance channel 100%
chrominance channel 100%

Mitään muuta, eli siis pehmennystä tai terävöitystä, en tehnyt.

Mikäli ryhdyt käyttämään kyseistä softaa, tässä pieni vihje: demoversio ei anna tallentaa kuvaa ilman pakkausta, joka tietenkin huonontaa kuvanlaatua. Älä siis tallenna kuvaa neat imagessa, vaan ota out-put imagesta (näet sitten mikä se on, en rupea tässä selittämään) screenshot, pastea se fotarille ja tallenna vasta sitten. ;)

t. Olli the haX0r
tekijänä Quu
#9541
Hankin vastikään uuden kameran, ja tässä ensimmäisten kierrosten satoa.

Kuva
Lakeuden ristin torni, kaupungin maamerkki

Kuva
1700-lukulainen asuinrakennus Törnävän puistoalueella

Kuva
Tämä 176-vuotias talo on purku-uhan alla

Kuva
Keskustan liepeillä sijaitsee kohta seitsemän 8-kerroksisen talon klusteri

Kuva

Kuva
Aiemmin keltatiilinen talo on saanut hyvin 2000-lukulaisen valkoisen pinnoitteen

Kuva

Kuva

Kuva
Vanha Seurahuone on remontoitu sliipattuun kuntoon. Vertaa: http://donitsi.net/sjk0406/4.png Kesällä taloa elävöitetään terassikahvilalla.

Kuva

Kuva
Keskustan lähistöltä löytyy tällaisia mukavia asuinkerrostaloja

Seuraavalla kerralla luvassa yökuvia.
tekijänä Quu
#9565
Kuva
"Kävelykaduksi" merkitty kadunpätkä, joka toimii autojen parkkipaikkana

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva