Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Jape
#2111
Eilen piti yöllä tulla juhlimasta kotiin, mutta viimeinen metrohan lähtee jo ennen puolta yötä, eivätkä yöbussit liiku arkisin. Siispä ainoa vaihtoehto oli jäädä hiljaiselle kaupungille tappamaan aikaa. Kamera sentään oli mukana, jalustaa ei, joten kamera oli tuettava johonkin muualle. Myöskään star filter ei sattunut mukaan, sillä kuvista olisi kyllä saanut parempia mutta nou kän duu. Siinä sitten vain kuljeskelimme ympäriinsä odottaen, että kello joskus olisi 5.33. Pari kuvaa tuli otettua.

Kuva
Helsingin varmaan kuvatuin paikka. Kovin hiljainen tähän aikaan yöstä (~2), mutta tunnelma oli hieno.

Kuva

Kuva
Eipä Kauppatorillakaan ole kovin paljoa porukkaa. Kivasti tuo vesi heijastaa iltavalaistut rakennukset.

Kuva
Tässä Kauppatoria ja ydinkeskustaa Uspenskin katedraalin mäeltä.

Kuva
Tuomiokirkko dominoi 1800-lukulaisia empire-talojen kattoja. Jos Helsingistä jonkinlainen "Vanha Kaupunki" on revittävä, niin olkoon se tämän kuvan näyttämä alue.

Kuva
Pohjoisranta, muistuttaa hieman Ståckhålman Strandvägeniä. Todella kaunis tuo yksi jugend-tönö tuolla!

Kuva
Sörkkää - Merihaka, Hanasaaren voimalat ja satama-alue.

Kuva
Tässä vielä Pohjoisrantaa. Asuisikin jossain noista taloista..

Siinä kaikki tältä erää.
tekijänä SdeS
#2112
Eilen piti yöllä tulla juhlimasta kotiin, mutta viimeinen metrohan lähtee jo ennen puolta yötä, eivätkä yöbussit liiku arkisin. Siispä ainoa vaihtoehto oli jäädä hiljaiselle kaupungille tappamaan aikaa. Kamera sentään oli mukana, jalustaa ei, joten kamera oli tuettava johonkin muualle. Myöskään star filter ei sattunut mukaan, sillä kuvista olisi kyllä saanut parempia mutta nou kän duu. Siinä sitten vain kuljeskelimme ympäriinsä odottaen, että kello joskus olisi 5.33. Pari kuvaa tuli otettua.
Kuulostaa tutulta, tapahtui samanlainen juttu sörkässä jokin aika sitten. Muutaman tunnin kävelyreissuhan siitä tuli.

Pidän eniten tuosta Kauppatori kuvasta. Hienot värit ja vesi heijastaa kauniisti :)
Merihaka näyttää todella synkältä.
Avatar
tekijänä H.C.
#2117
Olen taas melko sanaton. Tutuksi on tullut mullekkin toi stadissa lorviminen kun junat tai bussit ei kulje :x . Paha sanoa muuta kuin "cool pixxx", hyvin ovat onnistuneet. Tosta Pohjoisranta kuvasta pidän jostain syystä eniten, sen tunnelma on mahtava (jätän väliin kuvaustermien käyttämisen kun en niitä hallitse ;) ), tuollainen vene kelpaisi mullekkin ja taustalla näkyy isäni lapsuudenkoti.
tekijänä Markus_G
#2142
Anteeksi kun sanon näin mutta onneks myöhästyit. :twisted:
Pohjoisranta, muistuttaa hieman Ståckhålman Strandvägeniä. Todella kaunis tuo yksi jugend-tönö tuolla!
Tarkoitatko kenties sitä vihreää tönöä (sen veneen takana). Tässä oon kohta puoltoista vuotta tuijotellut tota talorivistöä ja täytyy sanoa että se on mielestäni upein.
tekijänä Jape
#2144
Markus_G kirjoitti:Anteeksi kun sanon näin mutta onneks myöhästyit. :twisted:
Näin jälkeen päin alan itsekin olla jo hieman sitä mieltä. Olihan tuokin kokemus ja saipahan parit hyvin onnistuneet kuvat. Myös itse pidän eniten Pohjoisrannasta - upeuteensa nähden melko vähän kuvattu kohde.
Markus_G kirjoitti:
Pohjoisranta, muistuttaa hieman Ståckhålman Strandvägeniä. Todella kaunis tuo yksi jugend-tönö tuolla!
Tarkoitatko kenties sitä vihreää tönöä (sen veneen takana). Tässä oon kohta puoltoista vuotta tuijotellut tota talorivistöä ja täytyy sanoa että se on mielestäni upein.
Joo, juurikin tuota vihreää, eihän tuossa rivistössä Jugendia muuten niin kovin ole, siitä huolimatta rivistö toki on hieno.
tekijänä Toni
#2145
Jape kirjoitti:Näin jälkeen päin alan itsekin olla jo hieman sitä mieltä. Olihan tuokin kokemus ja saipahan parit hyvin onnistuneet kuvat. Myös itse pidän eniten Pohjoisrannasta - upeuteensa nähden melko vähän kuvattu kohde
Vaikea katu saada auringon puolesta hyvin valoittuneeksi. :) Eihän haittaa jos jätän kuvien kommentoinnin pois sillä ehdin jo tehdä sen SSC:n puolella? Pohjoisrannan rakennuksista pidän kyllä itse eniten tästä (http://www.korttelit.fi/rakennus.php/id/310 ) missä faijakin on sattunut asumaan 50-luvun puolella, mutta sen naapurissa oleva teidän hehkuttama vihreä Jugend-talo on se myös todella ihku ( http://www.korttelit.fi/rakennus.php/id/344 ).