Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä Kantti
#60746
Jussarö on kiinnostava paikka! Jos sinne ryhdytään, kuten näyttäisi käyvän, liikennöimään mantereelta niin melko korkealla on omilla listoilla vierailupaikkana.

Telkasta tullut Jussarödokumentti oli kiehtova.
Avatar
tekijänä Clepe
#61015
Suomalaista kansallismaisemaa Kuva
tekijänä Luukie
#61221
Klazu kirjoitti:Luukielle propsit värikkäästä syyskuvasta!
Edittiä: uppasin sitten muokkaamattomat kuvat tänne. Nyt pitäisi näkyä vähän tähtiä ja muutenkin.

Kts, https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4445_n.jpg
Edit2: Niin tuossa alkuperäinen kuva. Yleensä muokkaan vain jos kuva selvästi vinossa, jos laitan tänne joku 10 kuvaa niin en välttämättä sitä yhtä kuvaa edes muokkaa kun ei erotu niin helposti toi vinous. Valotusta myös säädän jos tarpeen. Yleensä vain kiire lisätä kuvat niin jää sekin tekemättä. Pitää jatkossa muokata kaikki kuvat mitä nettiin laittaa ja sitä kautta saada parempia kuvia. Tuossa siis aika paljon muokattu tuota alkuperäistä kuvaa. Oli vain niin masentavan näköinen kuva kun kaverin ikkunasta räpsäsin. Näyttää enemmän tuo muokattu joltain kesällä otetulta mielestäni.

Kuva

http://i1305.photobucket.com/albums/s54 ... 96af2d.jpg

Alkuperäiset mitkä täällä ekana oli niin linkkeinä.
Kuva

http://i1305.photobucket.com/albums/s54 ... 47d0d7.jpg
tekijänä Luukie
#63760
Pakko jakaa lisää, mulle ei kerrottu että vaimo osaa myös kuvata. Vaikka Canoniin omistaa enemmän linssejä kuin minä. Yleensä vain muokkaa mun kuvia, mitkä sinne ei tänne päädy kuin hätäpäissäni olen sitä ekaa vedosta tänne laittamassa. Ehkä sitten innostun vähän turhan paljon näistä landekuvista ja en osaa arvioida koska itse kasvanut suurkaupungissa, vaimo sitten suomen pikkukunnassa. Kyllä nyt huomasi että ei sen kameran hinta tai linssien laatu vaan se tunnelma, mitä itse olen kaivannut tässä syksyssä koska ei ole fiilistellyt kuvata oikein mitään. Vaikka olen luonnosta koittanut enemmän innostua.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Tosin onhan linseihinkin mennyt jo se pari tonnia, uusi harrastus minulla. Jos vertaa vaikka pyöräilyyn mihin mennyt yhteen pyörään jo yli pari tonnia ja niitä pyöriä kertynyt. Uusi innostus noi quadkopterit milla saa kyllä hemmetin hyvä kuvia aikaan. Niitä vaiin turha tänne laittaa näytille kun on noi turun palvelut.
Sori taas turha hössötys , toivottavasti jotkut nauttii vaimoni kuvista.
tekijänä Luukie
#64374
Talvi tuli rytinällä tänne eteleläänkin. Järvet, joet, meret yms. ovat alkaneet jäätyä todella nopeasti ja vähäisten lumisateiden takia on Pitkäsalmeen esimerkiksi muodostunut teräsjäätä. Ihmisiä ei vielä pahemmin ole tullut vastaan tuolla koska se vahvin jää on sitä läpinäkyvää/pelottavan näköistä ja myöskin hyvin liukasta, luistelijoita onkin tullut vastaan.

Kuva
Kuvat otettu 3-5 aikaan yöllä/aamulla noin -16 asteen pakkasessa, pari avantouimariakin saapui paikalle, mutta akku ehti hyytyä sopivasti.

Kuva

2006 valmistuneessa Turun Avantouimarien saunatila antaa upeat puitteet lajin harrastajille.

Kuva

Airostontähden oikealla puolella näkyy Telakkarannalle juuri noussut kraana.

Kuva

Kuva

Kuva
tekijänä Luukie
#66290
Kuva

Pääskyvuoren linkkitorni vasemmalla, oikealla Varissuon Tornikartio pilkottaa puiden takaata. Peltolan siirtolapuutarha hallitsee kuvaa värikkäineen tönöineen.

Kuva

Koivula-Harittua

Kuva

Kuusiston yleisradiomasto 321 metriä

Kuva
Avatar
tekijänä Kantti
#67060
Ruissalossa näkyi messevä halorengas auringon ympärillä puolen päivän aikaan tänään! Nippa nappa mahtui 16 milliseen. Hanhiparvi näytti samaan aikaan olevan menossa halorenkaan sisällä. :)
Kuva
Avatar
tekijänä Kantti
#68056
Turun saariston maisemia juhannuksena 2014. Tarkemmin Rymättylästä, Särkänsalmelta.

Särkänsalmen silta Luonnonmaalta Rymättylään. Iltapäivällä edelleen jatkuva autojono saarille.
Kuva

Pilvistä, koleaa.
Kuva

Saaristomerelle tyypillistä silokalliota. Eri tyyppisten kiviainesten juomuisuutta kalliossa
Kuva

Kuva

Kaupunkilaisääliöiden jälkeensä jättämää sotkua, kertakäyttögrillejä, säilykepurkkeja, muoviroskaa. :smt065
Kuva

Purjeveneen kippari ajelee koneella vaikka tuultakin olisi reippaanlaisesti?
Kuva

Hyvää juhannusta! :)
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48