Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä SamuXe
#42191
En löytänyt tälle oikeastaan omaa paikkaa joten aloitin uuden :)
Itse olen piirrellyt kautta elämäni rakennuksia josta se innostus on lähtenytkin.
Kuitenkin olen saanut valmiiksi vain muutaman piirustuksen elämäni aikana ja keskeneräisiä on tuhansia läjiä :lol:

Tässä nyt on ensinmäinen koko kolmiulotteinen mitä piirsin. Hyvin alkeellinen ja rakennukset aika sekavia ja tiejärjestelyistä ei hajuakaan :D ja vuosi on 2005 jolloin olin kakkosluokalla eli 8 vuotias.
Kuva

Ja jossain välissä innostuin tekemään uudempaa versiota joka yllätys yllätys jäi kesken:
Kuva

Suurempia kaupunki luonnostelmia on miljoonia mutta tässä nyt muutama:
Kuva

Kuva

Kuva

Myös pienenmpiä kokonaisuuksia tulee piireltyä:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja vielä uusimpana innostuksena on tullut Graffitit elikkä katutaide (kuitenkin paperilla pysyn):
Kuva

Laittelen lisää kuvia kuhan jaksan kaappeja penkoa ja uusia piirrellä. (Ja jos jotain vaikka saisi valmiiksikkin, eihän sitä koskaan voi tietää :) )
Avatar
tekijänä Janne_H
#42192
Pyri ihmeessä arkkitehdiksi sitten kun sen aika on. Tulet pärjäämään hyvin pääsykokeissa, kun noin hyvin näyttää olevan piirtäminen hallinnassa jo tässä vaiheessa.
Hauska että Talossa on näinkin nuoria käyttäjiä. :)
tekijänä Luukie
#42194
hienokja ovat, vaikkei edes ottaisi ikää huomioon. olisi kiva tietää että mistä kaupungista olet piirtäånmy ja noi suuremmat kaupungit niin ovatko itse keksittyjä vai joku tietty kayupunki. Sry typot, kirjoittelen käsi kipsissä-.
Avatar
tekijänä 16valve
#42199
Varsinkin nuo viimeiset on hyvin sommiteltuja ja kolmiulotteisuus on hallinnassa. Samoilla linjoilla Janne_H:n kanssa, ei muuta kuin arkkitehdiksi lukemaan. Itselläni oli joskus haave arkkitehdin urasta, mutta teollinen muotoilija musta sit tuli.

Oma harrastus on autojen ja moottoripyörien suunnittelu. Aloitan skissailun aina vapaalla kädellä.

Tässä oman autoni suunnitelmakuva, joka maalattiinkin tämän perusteella heinäkuussa.
Kuva

Vuonna 1997 piirtämäni Mersu SLK
Kuva

Joku oma design vuodelta 2002
Kuva

Piirroksiani löytyy esimerkiksi Suomen metsämuseo Lustosta Punkaharjulta "Koneaika" näyttelystä. Suunnittelin joitakin vuosia sitten työksenikin tulevaisuuden metsäkoneita, joista huimimpia ideoita nyt museon seinällä :) Niistä mulla ei nyt ole kuvia netissä. Ehkä sit joskus.
tekijänä bitterfly
#42200
Heh.. tää taitaa olla ainoa mun Talo-aiheinen tuhru:

Kuva
Aikamoinen sutaisu kyseessä :D
Avatar
tekijänä Kantti
#42207
Linnakaupunki ;)
tekijänä bitterfly
#42208
^ Ei sentäs ;)

Löyty toinenkin Taloon kelpaava turhu:
Kuva
Matkista sketchattu

Nii ja tietyste Bitterfly International Airport LoL
Kuva
Hieno MS-paint style
Viimeksi muokannut bitterfly, 09.12.11 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä Jape
#42253
Mukava ketju. :smt004 En ole ilmeisesti ainoa, jolla on täyttynyt vihot ala-asteelta lähtien kaupunkinäkymistä. Kahden pakopisteen perspektiivipiirustuksia löytyisi vuosien takaa vaikka millä mitalla, jos vaan jaksaisi kaivaa.

Tässä muutama (todella huonosti digitalisoitu) urbaani maalauspiirustus, jotka on pitänyt jo pitkään saada viimeisteltyä/virheet korjailtua, mutta kun ei ehdi, ja vaikka onkin sitten aikaa, niin ei saa aikaiseksi.

Talvi tuli itikseen vuodelta 2009:

Kuva

Viime keväältä toissa kesän reilausmuistoja - lähtö Prahasta aamuyöllä:

Kuva
Avatar
tekijänä SamuXe
#42254
Luukie kirjoitti:hienokja ovat, vaikkei edes ottaisi ikää huomioon. olisi kiva tietää että mistä kaupungista olet piirtäånmy ja noi suuremmat kaupungit niin ovatko itse keksittyjä vai joku tietty kayupunki. Sry typot, kirjoittelen käsi kipsissä-.
Oikeastaan koskaan en mallista piirrä. Itse piirrän päästä uudenlaisia kaupinkeja erillaisiin ympäristöihin.(kuitenkin joskus jotain ideoita ja tyylejä voin katsoa muista kaupungeista) Yksi pakkomielle on kuitenkin, nimittäin vesistön läheisyys.
Ja yleisimmät nimet kaupungeille: Santost, Quillotine yms.

Janne_H kirjoitti:Pyri ihmeessä arkkitehdiksi sitten kun sen aika on. Tulet pärjäämään hyvin pääsykokeissa, kun noin hyvin näyttää olevan piirtäminen hallinnassa jo tässä vaiheessa.
Hauska että Talossa on näinkin nuoria käyttäjiä. :)
Arkkitehtihän se haave on :D Ja Taloon löysin joku puoli vuotta tai vuosi sitten ja tämä vaikutti paikalta minne voisi jäädä asumaan :) Hyvin voi seurata Suomen ja maailmankin projekteja. Ja luultavasti olen tämän Talon nuorin :D

Ja tosiaan alakoulussa ja nyt yläkoulussa joka ikisessä vihossa on rakennuksia tieliittymiä yms :lol: (etenkin äidinkielen, ruotsin ja uskonnon vihot)
Avatar
tekijänä eskimo
#42589
Croquis piirustus - nopeaa kokonaisuuden hahmottamista kolmiulotteisena, vaihelevaa rytmiä ja osien harmoniaa - arkkitehtuurin elementit tiivistetysti.
Suosittelen arkkitehdiksi aikoville!
Viimeksi muokannut eskimo, 23.06.13 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä Kantti
#42597
eskimo kirjoitti:Croquis piirustus ja arkkitehtuuri - nopeaa kokonaisuuden hahmottamista kolmiulotteisena, kauniita ydinkohtia, rytmikasta linjaa ja herkkyytta.
Suosittelen arkkitehdiksi aikoville!

]https://public.blu.livefilestore.com/y1 ... jpg?psid=1
Hieno piirros croquis piirrokseksi, erittän varmaa otetta!

Kuva
vuosientakainen lyijykynäpiirros

Kuva
samoin vuosientakainen hiilipiirros
tekijänä Urbane
#42641
Kantille Propseja näteistä tuherroksista. Silmään pisti sana vuosientakainen tosin. Toivottavasti olet harrastetta jatkanut? :)
tekijänä Luukie
#42658
Ite osaan tikku-ukkoja tyhrystellä. Aina saa kertoa jollekkin ideasta iholle. Tatuointeja yli iholla. Jos jollain pokkaa piirtäää ehdtuksesta jtn mikä jää ikuisesti niin olen iloinen, sry hieman off-topic.