Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä cobaink
#72856
Huikeeta selittelyä.

Vaihettain toki tapahtuu kaikki aluerakentaminen. Kalasatamaa rakennetaan pitkälle 30-luvulle.
Vantaa kasvaa selvästi hitaimmin PK-seudulla, kaupungin taloustilanne lienee osasyy. Tikkurilan tiivistyminen on ihquu, mutta vastaavia hankkeita on joka puolella PK-seudulla..
tekijänä Purkki^
#72857
cobaink kirjoitti:Vantaa kasvaa selvästi hitaimmin PK-seudulla, kaupungin taloustilanne lienee osasyy.


Selvästi on ilmeisesti varsin laaja käsite.

2014 Vantaan väestönkasvu oli 1.33% ja Helsingissä 1.49%
tekijänä cobaink
#72858
Joo Espoossa ja Kauniaisissa selvästi suurimmat kasvuprosentit..

"Vantaa kasvaa SELVÄSTI hitaimmin PK-seudulla, kaupungin taloustilanne lienee osasyy."
tekijänä Dietrich
#72863
Purkki^ kirjoitti:Jos Espooseen vertaa niin Tukholmakin kasvaa selvästi hitaammin.

Takaisin aiheeseen


Vaan ei se Vantaa koskaan Tamperettakaan ohita :lol: Sitä on jauhettu jo 70-luvulta, vaan ei se tule koskaan tapahtumaan.
Avatar
tekijänä Tande
#72864
Dietrich kirjoitti:
Purkki^ kirjoitti:Jos Espooseen vertaa niin Tukholmakin kasvaa selvästi hitaammin.

Takaisin aiheeseen


Vaan ei se Vantaa koskaan Tamperettakaan ohita :lol: Sitä on jauhettu jo 70-luvulta, vaan ei se tule koskaan tapahtumaan.


Riippuu paljon kuntaliitoksista.
tekijänä Dietrich
#72866
Tande kirjoitti:
Dietrich kirjoitti:
Purkki^ kirjoitti:Jos Espooseen vertaa niin Tukholmakin kasvaa selvästi hitaammin.

Takaisin aiheeseen


Vaan ei se Vantaa koskaan Tamperettakaan ohita :lol: Sitä on jauhettu jo 70-luvulta, vaan ei se tule koskaan tapahtumaan.


Riippuu paljon kuntaliitoksista.


Totta, vaan ei Suomen toiseksi suurimman taajaman valta mihinkään Tampereelta lähtisi vaikka kuntia alettaisiinkin liittelemään. Jos PK-seudulla tapahtuu, tapahtuu Pirkanmaallakin. Tosin nyt näyttää siltä, että ei liitellä yhtään mitään, missään.
tekijänä Teemu
#72878
cobaink kirjoitti:Vantaa saisi kyllä nostaa tuota 2000 ihmisen vuositahtikasvua nyt kun kehärata...Ilmeisesti kaupungin talous sakkaa ja uusia alueita ei saada kehitettyä.


Mikä lie syy, mikä seuraus? Uudet veronmaksajathan sitä taloutta kohentaisivat ja vastaavasti mahdollistaisivat uusien alueiden kehittämisen. Näyttäisi kuitenkin siltä, ettei sitä hyvätuloista veronmaksajaa tunnu Vantaa kiinnostavan.

Vantaahan on ollut jo vuosikaudet muuttotappiokunta maan sisäisessä muuttoliikkeessä. Viimeisten kymmenen vuoden aikana peräti 95% muuttovoitosta on tullut siirtolaisuudesta ja muuttajat ovat nimenomaan keski- ja pienituloisia. Lisäksi väestönkasvusta peräti 69% on tullut luonnollisesta väestönlisäyksestä, mistä aiheutuu yhä suuremmat investointipaineet kouluihin ja muuhun infraan ilman uusia verotuloja. Vantaan Sanomien artikkeli aiheesta. Toki Kehärata saattaa houkutella hyvätuloisiakin veronmaksajia, jotka haluavat tukeutua raideliikenteeseen, mutta kuten grendy totesi, vaihtoehtona heille on myös Espoo ja sen metrolähiöt.

Liekö missään tarjolla statistiikkaa, mikä on vuokra- ja omistusasuntojen suhde noissa kehäradan varren lähiöprojekteissa?
Avatar
tekijänä Tande
#73391
Tänään on enää sata päivää – mutta mihin?

Kuva

Tänään maanantaina iltapäivällä saattaa joku tarjota käteesi ilmapallon Tikkurilan rautatieasemalla, lentoasemalla tai Helsingin Rautatientorilla. Syynä ovat ne sata päivää, jotka enää ovat jäljellä kehäradan käyttöönottoon.

HSL juhlistaa odottelun loppusuoraa jakamalla klo 15–18 ilmapalloja kolmessa kohteessa. Tänään alkaa vähenevää aikaa raksuttaa myös kehäratalaskuri Helsingin päärautatieaseman Eliel-hallin seinällä. Liikennöinnin aloitukseen jäljellä olevaa aikaa näyttävä laskuri on sijoitettu pääsisäänkäyntiä vastapäätä.

Sadan päivän kunniaksi HSL järjestää maanantaina myös Facebook-arvonnan, jossa on mahdollisuus voittaa sadan euron matkalahjakortti HSL:n kyytiin.

Ryhmäpäällikkö Arttu Kuukankorpi HSL:stä sanoo kehäradan tulevan asiakkaiden kannalta tarpeeseen.

– Helsinki on ollut pitkään yksi harvoista pääkaupungeista, joista ei ole raideyhteyttä lentokentälle. Kehärata on myös merkittävä kaupunkirata Vantaalla asuville ja työskenteleville.

Liikennöinnin on määrä alkaa kehäradalla 1. heinäkuuta. Junat kulkevat kymmenen minuutin välein. Kaikista pysähtymisasemista ei vielä ole tehty päätöstä.

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/ ... utta-mihin
tekijänä Purkki^
#73624
Flirt-junilla suoritettavat Kehäradan koeajot ovat parhaillaan käynnissä. Kuvassa juna on pysähtyneenä Aviapoliksen asemalle tiistaina 31.3.2015.

Kuva


Mitenhän tonne koeajoihin pääsis mukaan? :shock:
Avatar
tekijänä weba
#73625
Purkki^ kirjoitti:
Flirt-junilla suoritettavat Kehäradan koeajot ovat parhaillaan käynnissä. Kuvassa juna on pysähtyneenä Aviapoliksen asemalle tiistaina 31.3.2015.

itenhän tonne koeajoihin pääsis mukaan? :shock:


Itseasiassa näin ilmoituksen jossa haettiin ihmisiä juurikin noihin koeajoihin, etsivä löytää..
tekijänä hmikko
#74757
Jyrki Längmanin kuvaama video tunnelin palo-ovien testaamisesta Aviapolisin asemalla:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0HFSnnr_Z5U[/video]
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 26