Sivu 56/56

Re: Turun talousalueen liikennehankkeet

Lähetetty: 11.01.21 11:26
Kirjoittaja TheCultureHigh
Kumma juttu että Turussa kaikki maksaa kun selvityksien lisäselvityksien lisäselvityksiä tehdään niin mikään ei valmistu. Sitten kun johonkin laitetaan budjetti että no tuo maksaa 10 miljoonaa, niin sitten kun 10 on käytetty niin tarvitaan lisää rahaa kun ollaan edelleenkin vain pullakahvilla.
Tämäkään projekti ei tule valmistumaan ensi vuosikymmenellä, koska tarvitaan taas lisäselvitys.

Re: Turun talousalueen liikennehankkeet

Lähetetty: 19.01.21 12:54
Kirjoittaja TurkuCubed
TurkuCubed kirjoitti: 08.01.21 21:52 Raitsikka viettänyt hieman hiljaiseloa, mutta palaa nyt kaupungin päätettäväksi, kun aloitellaan satamaan menevän osuuden yleissuunnittelua. Superbussihöpötykset ovat nyt onneksi pudonneet suunnitelmista kokonaan. Itse ehkä olisin tuon 3. vaihtoehdon kannalla missä raitsikka haarautuisi kauppatorilla. Saataisiin suorempi ja nopeampi linja satamaan ja vaikka tuo tynkä matkakeskukseen nyt näyttää hieman hassulta, olisi se suora kädenojennus myöhemmälle yhteydelle Raisioon ja toisaalta myös Hirvensaloon.

Linkki kaupunginhallituksen esitykseen: https://ah.turku.fi/kh/2021/0111001x/4255433.htm

Kuva
Tämä ehdotus meni yhden pöydällepanon jälkeen yksimielisesti läpi kaupunginhallituksessa!
Kaupunginhallitus päättää:
  • kaupunki vastaa Satama-Varissuo raitiotien yleissuunnitelman valmistelusta,
  • yleissuunnitelmassa tutkitaan raitiotiereittien osalta kolmea eri vaihtoehtoa: 1) Varissuo-Kauppatori-Matkakeskus-Satama, 2) Varissuo-Kauppatori-Humalistonkatu-Satama sekä 3) haaroitettu vaihtoehto, jossa toinen linja kulkee Varissuo-Kauppatori-Humalistonkatu-Satama reittiä ja toinen Varissuo-Kauppatori-Matkakeskus reittiä,
  • yleissuunnitelmassa matkakeskuksen kautta kulkevan raitiotievaihtoehdon reittinä Kauppatori-nykyinen päärautatieasema välillä käytetään lähtökohtaisesti Kauppiaskatu-Maariankatu-Aninkaistenkatu-Läntinen Pitkäkatu-Humalistonkatu reittiä käynnissä olevan suunnittelun perusteella,
  • yleissuunnitelmassa vertailtavia vaihtoehtoja ovat raitiotie ja runkobussijärjestelmä,
  • yleissuunnitelman vaikutusten arvioinnissa käytetään liitteen 1 mukaisia oletuksia maankäytön kehittymisestä.