- 16.09.08 19:21
#20921
http://www.pilotturku.com/page/fi/lehdi ... rkisto/172
On mukavaa katsella kun TNT:n Boeing 757 ja DHL:n Boeing 737 hengailevat kentällä päivät. Sellaisia koneitahan siellä olisi pitänyt hengailla jo aikaa sitten, tästä on hyvä jatkaa.
Turun sanomat ovatkin jo tehneet aiheesta uutisjutun. Videosta käy hyvin ilmi, miksi DHL:kin tuli Turkuun
http://videot.turunsanomat.fi/?video=27e7f3ef
---
Pilot TurkuEttä sillä lailla nyt on oikeasti hymy korvissa.
DHL Express aloitti pikarahtilennot Turun ja Leipzigin välillä
DHL Express on 15.9.2008 käynnistänyt päivittäiset lennot Turun LogiCityn ja DHL:n Euroopan lajittelukeskuksen Leipzigin välillä, mikä nopeuttaa asiakkaiden kuljetuksia Länsi- ja Keski-Suomessa.
”Jo elokuun alusta alkaen olemme reitittäneet maantiepikakuljetuksemme uuden Turun terminaalimme kautta ja näin parantaneet palveluaikoja Suomen sekä Pohjoismaiden ja Manner-Euroopan välillä. Nyt Turun lennon käynnistyessä voimme tehokkaasti yhdistää sekä lento- että maantiepikakuljetusten nouto- ja jakeluverkoston, asiakkaidemme eduksi”, toteaa DHL Express Suomen toimitusjohtaja Kenneth Palmgren.
Uusi lento saapuu Leipzigista Turkuun joka arkipäivä klo 8:30 ja lähtee paluumatkalle klo 22:45. Turkuun lennetään Boeing 737 –koneella. Konetyypin kantavuus on 16,5 tonnia, joten kyytiin mahtuu myös painavia ja suurikokoisia lähetyksiä.
Uudesta lennosta hyötyvät ennen kaikkea Länsi- ja Keski-Suomen asiakkaat. Koneen myöhäisen lähtöajan ansiosta asiakkaat alueen suurimmilla paikkakunnilla voivat kerätä lähetyksiään koko työpäivän ajan. Noutoaikataulut siirtyvät merkittävästi myöhemmäksi, koska lähetyksiä ei enää toimiteta Helsingin lennolle. Syksyn aikana Turun kaupunki- ja lähialueen palveluvalikoimaan lisätään myös aamupäivätoimitukset eli ns. DHL EXPRESS 12:00 –palvelu, joka pääkaupunkiseudulla on jo käytettävissä.
”DHL:n käynnistämä pikarahtilentoliikenne Turun ja Leipzigin välillä on myönteinen asia LogiCityn alueen kehittämiselle. Se, että maailman johtava pikarahtiyritys on päättänyt keskittää autokuljetuksiaan ja siirtää toisen Suomeen suuntautuvista rahtilennoistaan Turun LogiCityyn, on erittäin myönteinen asia LogiCityn alueen kehittämiselle. Samalla se kertoo, että alan toimijoita kiinnostaa Turussa nimenomaan kaikkien neljän kuljetusmuodon kohtaaminen", sanoo Pilot Turku Oy:n toimitusjohtaja Ari Niemelä.
On mukavaa katsella kun TNT:n Boeing 757 ja DHL:n Boeing 737 hengailevat kentällä päivät. Sellaisia koneitahan siellä olisi pitänyt hengailla jo aikaa sitten, tästä on hyvä jatkaa.
Turun sanomat ovatkin jo tehneet aiheesta uutisjutun. Videosta käy hyvin ilmi, miksi DHL:kin tuli Turkuun
http://videot.turunsanomat.fi/?video=27e7f3ef
---
zeizei kirjoitti: Osaan kuvitella korviin asti ylettyvän hymyn.Tähän lienee sopivaa vastata nyt Veikkaisin, että toimitilat vuokraava Finavia ei paljon hinnoittelulla pelaa ja vaikka pelaisikin, niin eiköhän hallivuokra ole tuossa bisneksessä se vähiten merkitsevä kustannus. lentorahtiterminaalit sijaitsevat yleensä aina lentokoneiden vieressä ja on Finavian ongelma saada terminaalinsa rakennettua, ei rahtiyhtiön. Sitä paitsi TNT:llä on jo toimitilat Helsinki-Vantaalla. Helsinki-Vantaan ruuhkaisuuskin on enemmänkin autoiluun kuin ilmailuun liittyvää, tietääkseni Helsinki-Vantaa ei ilmatilaltaan ole kovinkaan ruuhkainen verrattuna oikeasti suuriin lentokenttiin, toki paljon Turkua ruuhkaisempi. DHL ja UPS tosiaan lentävät edelleen Helsinki-Vantaalle, tosin siirtyminen Turkuun on tainnut alkaa jo DHL:n osalta?
Veikkaisin että saivat Turusta halvemmalla ja helpommat toimitilat, kun todennäköisesti toimitilat mahtuvat lähemmäs koneita. Toinen ongelma on myös Helsinki-Vantaan kentän ruuhkaisuus. Ainakin DHL ja UPS kuitenkin vielä lentävät päivittäin tänne.