-Gentleman82- kirjoitti:Ei ole mitään luonnollista prosessia, eikä kyse ole missään vaiheessa ollut kiinni hinnoittelujen vertaantumisesta Helsinki-Vantaaseen. On tosin luonnollista, että pk-seutulainen yritys pitää focustaan pk-seudulla.
Sinä olet väittänyt useaan otteeseen Helsinkiä pönkitettävän. Pystyin osoittamaan vedenpitävästi sekä Ilmailulaitos Finavian palveluhinnaston että Finavian muun materiaalin perusteella, että näin ei ole. Tätä tosiasiaa haluat kierrellä ja väität, ettet ole löytänyt hinnastosta näitä tietoja. Finnair on aiemmin ollut eri asemassa monopoliyhtiönä. Sen toimintakenttä on muuttunut ja se on joutunut karsimaan toiminnastaan rönsyt, kuten vaikkapa ulkoistamalla yhtä sun toista. Helsinki-Vantaa on tällaisessa tilanteessa toimivalle yhtiölle ainoa todellinen mahdollisuus. Finnairilla ei ole palveluvelvoitetta pitää yllä kannattamatonta liikennettä.
Että sä jumalauta jaksat! Sinä näytit hinnaston! Oliko jumalauta kyse hinnoista alunperinkään? EI OLLUT!
Finnair jätti Turun, Hyvä! Nyt käyttäkäämme sitten AirBalticia ja SAS:ia, Finnair menkööt vaikka konkkaan, koska se meitä koske.
Minä puhun nyt Turkukeskeisesti, yhtään sitä peittelemättä. Että Turulle, eikä Varsinais-Suomelle ole edullista olla, Helsinkikeskeisissä luonollisissa prosesseissa mukana, vaan meille on edullisin luoda ihan omat luonnolliset prosessit, omista lähtökohdista. Onko se niin vaikeaa käsittää.
Puhu vaan. Ties kuinka monennen kerran joudun toteamaan saman tosiasian: Turun lentoasema on avoin kaikille yhtiöille, jotka EU:ssa toimivat.
Lentoasemarakennus on tälle matkustamäärälle riittävä ja sen laajentaminen ei missään nimessä voi olla mielekästä, kun se suurimman osan päivää seisoo tyhjillään. Asiakkaan luovat kysyntää ja sen kysynnän mukaan menee lentoyhtiöiden tarjonta. Väite Turun huonoista lentoyhteyksistä on perätön, kolme isoa hubia ovat Turusta lyhyen lentomatkan päässä. Tämä taitaa olla vaikea käsittää. Lentokoneet eivät lennä huvin vuoksi.
Mitä vittua soperrat? Kyse ei varmaankaan ole lentoasemien koosta, vaan edustavuudesta. Turun yrittäjät ovat sitä mieltä, että lentoyhteydet ovat huonot ja silloin ne ovat huonot ja kaikki parantaa voidaan tulisi tehdä ja silloin Finavia ei sitä hoida.
Ryanair halusi valita Turun, joten älä yhtään yritä muuntaa totuutta, mutta FINAVIA esti sen tai oikeammin Finavian silloinen Turun ja Tampereen lentoasemien johtaja joka Turun Sanomissa sen omin sanoin kertoi. Se on faktaa, joten älä yritä kierrellä. Lentomatkaajat eivät tule niin kaukaa, että sillä olisi mitään merkitystä missä kaupunkikolmion polttopisteessä lentoyhtiö operoi. Turku on lähempänä Eurooppaa, joten Turku siinä mielessä on aina parempi vaihtoehto kuin Tampere.
En ole nähnyt kyseistä lehtiartikkelia, en voi ottaa siihen kantaa. Arkistosta en sitä löytänyt. Väite on silti uskomaton. Sen sisältö on, että valtion virkamies ilmailulaitoksesta on estänyt yhtiön valitsemasta jotakin lentoasemaa. Ei sellaista voi tehdä ilman, että asiasta ei nousisi julkinen kohu. Ryanair harkitsi itselleen parhaan paikan ja valitsi Tampereen. Yhtiö ei missään julkisessa viestinnässään ole myöskään tuonut esiin, että se olisi "pakotettu" Tampereelle. Päinvastoin: se on laajentanut toimintaansa Tampereella. Yhteydet Tampereelle Pohjanmaalta, Helsingistä, Keski-Suomesta ja Savosta ovat paremmat kuin Turkuun. Tampere on luonnollinen valinta, se on lähes joka puolelta maata parin tunnin päässä.Jostain syystä luotan enemmän Ryanairin pilkuntarkkaan laskentaosastoon kuin tähän väitteeseen, jota esität.
Turun Sanomien uudistettujen sivujen takia, et sitä varmaankaan arkistosta voi löytää, mutta näin oli asiat. Usko mitä haluat, mutta Ryanair olisi halunnut tulla Turkuun ja ilmeisestikin pilkuntarkka laskentaosasto Ryanairilla oli senkin laskenut. Jos et usko, niin vittu hae se artikkeli vaikka jostain kirjastosta. TOTTA SE ON, laitan vaikka henkeni pantiksi!
Kyse on nyt vain sinun uskon puutteestasi. Koitappa sinä todistaa väitteesi, että entinen lennonjohtaja puhui paskaa ja liioitteli omaa osuttaan asiassa. Eikä se ollut joku virkamies, vaan edellinen Turun ja Tampereen lentoasemien johtaja.
Ja vielä Turkukeskeisesti sanon, että kukaan turkulainen ei halua lentää itään, kun haluaa länteen ja siksi on loistavaa, jos Finnairille saadaan vaihtoehtoja.
Kyse on niin uskomattomasta väitteestä, joka ei ole uskottava siksi, että Ryanairia ei a) voi pakottaa toimimaan missään /mistään b) yritys ei ole yrittänytkään lähteä Tampereelta.
Se kun ei ole sinun uskostasi se totuus kiinni. Vaikka siihen pistäisit abcfksdjföotgrprt kohtaa!
MIKSI sinulle on ongelma, että suomessa olisi suurempi valta maakunnissa
Tämä asia ei liity mitenkään maakuntien valtaan tai hallintoon. EU:ssa toimivat lentoyhtiöt voivat liikennöidä miten haluavat. Vaikka Varsinais-Suomi olisi millainen itsehallintoalue, se ei voi pakottaa minkäänlaisia ulkopuolisia lentoyhteyksiä itselleen.
Voin sinänsä uskoa, että moni turkulainen ei halua lentää itään, mutta sellaista se elämä on. Aika moni ihminen Euroopassa lentää muuhun kuin menosuuntaansa joka päivä, jotta pääsee hubin kautta liikkeelle. Turun osalta yhteys Tukholmaan on olemassa, joten siitä vaan sitten lentelemään!
No voi jumalauta. Etkö nyt saatana tajunnut, että jos me saamme markkinoida niin hyvin kuin me pystymme, niin me saamme sillä aikaan juuri niin paljon kuin on vain käytännössä mahdollista. Sillä ei ole mitään vitun väliä, mihin Finavia pystyy.
Yrität siinä vängätä, että Finavia on optimaalinen vaihtoehto, mutta kun et voi sitä todistaa, kun et voi tietää mitä sellainen taho saa aikaan jolle Turku on pääkenttä ja markkinoinin ainut kohde.
Gentleman, pysy Helsinki-Vantaalla tai Off-topicissa.. meillä on täällä Turun valtakunnassa ihan omat kujeet ja Finaviakaan ei niihin kaivata.
Jos ei vieläkään ole auennut, niin tämä threadin tarkoitus on keskustella ja ilakoida Turun lentoaseman menestyksestä, ei suinkaan pohtia sen rajoja, ja yksi menestyksen este on laitos, joka hoitaa Turun lentoasemaa vain toisella kädellä.
Lopeta se saatanan vänkääminen!
Jos mielipiteeni ei tullut selväksi, niin nyt selvennän.
Finavia on Helsinkikeskeinen yritys ja haluan sen vittuun Turusta, sama koskee muita Helsinkikeskeisiä valtion yrityksiä. Haluan että maakuntaani kehittävät Turkukeskeiset yritykset, tai mieluummin laitokset kuin yritykset.