Eli subventioprosentti ei ollutkaan 20-40, vaan lähempänä nollaa. Olisihan tuon toki voinut arvatakin, kun kantakaupungissa on paljon noita 1-2 kilometrin siirtymiä, joissa pyörä on bussia, metroa ja ratikkaa kätevämpi. Ulkoiskustannuksista en viitsi alkaa puhua, mutta varmaan nekin ovat suhteessa pienemmät kuin useimmilla vaihtoehtoisilla liikkumistavoilla. Tai sitten eivät.
Pakollisena kritiikkinä, että se tyhmin prosentti käyttäjistä voisi vielä oppia pysymään poissa jalkakäytäviltä, niin hyvä tulee.
sekovene kirjoitti:veka kirjoitti:Kaiken innostuksen keskellä on vähemmälle huomiolle jäänyt ikävämpi tosiseikka. Kyllähän tämäkin maksaa, ja koko projektin lasku on monta miljoonaa. Maksumiehinä toimivat pyöräilemättömät ja omilla fillareilla kulkevat Helsingin veronmaksajat.
Noiden pyörien subventioaste on huomattavasti pienempi kuin HSL-alueen joukkoliikenteen yleensä. Jos puolet menoista katetaan lipputuloilla ja lopuista iso osa mainostuloilla, jää subventioasteeksi ehkä jotain 20-40 %.