Ehkei kannata vielä mollata ja nollata hanketta. Minusta Suomessa ei ole yhtään liikaa Vesterbackan tapaisia kavereita, paremminkin päinvastoin. Jos hän on saanut jo Espoon johtavat vaikuttajat innostumaan, miksei voisi onnistua myös kiinalaisten kanssa.
En kylläkään ymmärrä, mitä hyötyä olisi EU-rahan hylkäämisestä. Saavatko sitä tällaisiin tarkoituksiin vain julkisen sektorin toimijat? Kerrankin Suomella on esitellä hanke, jollaisia Brysselin päättäjät näköjään rakastavat. Tarpeeksi iso, kallis ja helposti ymmärrettävä projekti, joka yhdistää Euroopan kansakuntia hienolla tavalla. Jos EU:n kassasta löytyy miljoonia ja miljardeja moottoriteiden rakentamiseen Keski- ja Etelä-Euroopan vuoristoihin, miksei myös tällaiseen tunneliin. Minustakin Via Baltica ja Rail Baltica ovat maamme kannalta kaikin tavoin kannatettavia hankkeita, jotka tuovat Suomen lähemmäksi muuta Eurooppaa täältä takamailta.
Toivottavasti Suomesta löytyy muitakin visionäärejä, jotka yrittävät ajatella vähän isommin ja kauemmaksi.