[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Tehari kirjoitti:Ohan se kehäratakin valmistumassa ja vielä länsi-metrokin. Eiköhän nuo kaksi jo paranna yhteyksiä.Kumpikaan noista ei kyllä mitenkään paranna Lounais-Sipoon yhteyksiä, josta tuossa on kyse.
RV kirjoitti:^Todellista pelleilyä; tuollaiset selvitykset tekisi oikeasti viikossa-parissa.Metron kapasiteettiselvitykset kyllä tehtiinkin suht nopeasti, siis sen jälkeen kun julkinen ja päättäjien kritiikki asemien lyhentämistä kohtaan nousi niin kovaksi, että HKL:n oli pakko. Asiaan pani tietysti vauhtia se, että metron suunnittelijat eivät suurin surminkaan halunneet ryhtyä pidentämään Länsimetron rakenteilla olevia asemia vanhojen asemien pituisiksi. Nopeasti todistettiin, että ei tarvitse.
RV kirjoitti:^Todellista pelleilyä; tuollaiset selvitykset tekisi oikeasti viikossa-parissa. Östersundomiin saakka tulisi ulottaa metro, ja sieltä eteenpäin kaupunkirata Porvooseen, joka on erittäin tarpeellinen. Väliin saataisiin raideliikenteeseen tukeutuvia asutuskeskuksia, ja Tolkkisten satama, Kilpilahti sekä Porvoo saisivat vihdoinkin tehokkaan yhteyden Lentoasemalle ja Helsinkiin. Missä tahansa muualla tämä olisi totta 20 vuoden päästä, Suomessa sinä ajankohtana kaikesta tästä (50 vuotta suunnitellusta) on tehty enintään periaatepäätösPiirräppä kartalle miten meinasit toteuttaa ton Porvoon kaupunkiradan...En oikein ymmärrä miksi Tolkkisten satamaan ja Kilpilahteen kannattaisi rakentaa kaupunkirata.