- 09.03.17 23:18
#87593
tontzae kirjoitti:Täysin järjetöntä laittaa miljardi metroon. Motari menee vierestä. Lisäkaistat tuskin maksaa 50miljoonaa enempää.Kyse on siitä, minne henkilöautot keskustan päässä laitettaisiin. Jos kansa käyttäytyisi niin, että ajaisi vain bussilla Itäkeskuksen metroasemalle, ei mitään ongelmaa varmasti olisikaan eikä metroa tarvitsisi edes esittää.
tontzae kirjoitti:Lahden oikorata maksoi 300miljoonaa ja 70km pitkä. Siihen kun suhteuttaa niin suunniteillu alueille ei voi maksaa yhtään enempää kun matkaa tulee alle puolet.HELI-radan varaus Tapanilasta itään on poistettu maakuntakaavasta ja sen päälle on alettu kaavoittaa. Vaikka ei olisikaan, niin radan pitäisi joka tapauksessa mennä Lahdenväylän, Kehä kolmosen ja Itäväylän yli/ali ja lisäksi tulisi eritasoliittymä Pääradan kaupunkiraiteille (samoin kuin Kehäradalle tehtiin). Kilometrihintaa ei voi verrata Lahden oikorataan, josta pitkät pätkät on pellolla. Samaa mieltä siitä, että se olisi tolkullisempi raskasraide Östersundomiin kuin metro tuolla etäisyydellä.