Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.

Mitä mieltä olet Luoteis-Sipoon pakkoliitoksesta?

Kannatan liitosta
44
46%
Vastustan liitosta
51
54%
Mun vastustamiset tai innostumiset eivät tuohon enää vaikuttaisi.
Tuollaisista kuitenkin yleisesti tulee mieleen* lähinnä vahvimman "oikeus" ja ahneus.
Väkivallanteotkin saattavat poikia joskus hamassa tulevaisuudessa sattumalta jotain yllättävän hyvää mutta kyseinen elintilatouhu vaikuttaa siltä kuin että Stadin nykyiset fyyrerit pullistelisivat liikaa. Helsinki on jo tarpeeksi buli (alueellisesti tässä tapauksessa, varsinkin)- väsätään sitä eikä sorkita muita.

Edit: Lisäsin uupuneen "mieleen" -sanan. lisäks oli muita kirj. virh...
Viimeksi muokannut Eeros, 26.10.18 21:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
No, ei huolta, hanke taitaa kuolla luonnollisen kuoleman. Apulaispormestari Sinnemäkikin sanoo Hesarin jutussa, että Helsinki keskittyy täydennysrakentamiseen. Östersundomin rakentaminen on metropäätöksen takana, ja metron jatkamista edellä on listalla Raide-Jokeri, Laajasalon ratikka, Vihdintien bulevardin ratikka ja ilmeisesti Malmin ratikka, ja jos SDP toteuttaa vaalilupauksensa, niin myös Pisara.
kaupunkilainen tykkäsi tästä
Tiedä häntä, suhdanteet voivat taaas muuttua jopa nopeasti. Tällä haavaa Helsingin seutu potee pahaa metrokrapulaa Länsimetron takia, jolloin suunnittelussa ratikkasakki on päässyt hyvään vauhtiin. Pisararata on junana omassa sarjassaan. Kun Länsimetro saadaan valmiiksi ja maine paremmaksi, metro saattaa (ja saisi) taas nousta mukaan kuvioihin. Olen itse vankka ratikoiden ystävä ja käyttäjä, mutta ovathan ne surkean hitaita vähänkin pidemmillä etapeilla.
Joutomaiden rakentaminen ja tehottoman rakentamisen tiivistäminen saavat myös aikaan sen, että metroa ei voida jatkaa, koska siinä ei ole tarpeeksi kapasiteettia. Ei edes sen jälkeen, kun vuoroväli on pudotettu jätti-investoinneilla 2 minuuttiin.

Länsimetron lyhyet laiturit olivat viimeinen naula Itäsalmen metron arkkuun.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14