Sivu 4/4

Re: Merenrantakaupunki Oulu rantalepikon takana

Lähetetty: 11.06.16 11:23
Kirjoittaja Tuliniemi
En näe miten risteily Oulun Tukholman välillä olisi kannattava jos lennotkaan eivät ole.

Re: Merenrantakaupunki Oulu rantalepikon takana

Lähetetty: 11.06.16 11:47
Kirjoittaja Esperanto
Lentäminen ja laivamatkustaminen eivät välttämättä ole aivan sama asia, toki molemmat vievät paikasta A paikkaan B. Risteilymatkustaminen itsessäänhän on "elämys", johon lapset viedään käymään niin on kesäloman jälkeen koulussa kerrottavaa.

Re: Merenrantakaupunki Oulu rantalepikon takana

Lähetetty: 20.10.17 10:05
Kirjoittaja TeppoTulppu
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/kaupu ... ka/773610/

Oulussa jälleen raitiotiesuunnitelmat nousemassa esille. Yleiskaavassahan on piirretty raitiotielle reitti Ritaharjusta Kaakkuriin ja lopulta ehkä lentokentälle saakka. Selvityksen lopputulemana voisin kuvitella olevan se, ettei väestötiheys reitillä riitä. Ehkä linnanmaa-keskusta välillä tämä voisi toimia, varsinkin Kemintien bulevardisoinnin ja ammattikorkean siirtymisen seurauksena.

Oulun pitäisi kuitenkin päämäärätietoisesti edistää kaavoitusta tiivistämällä rakentamista juuri tämän reitin varrella ja siten mahdollistaa tehokas joukkoliikenne tulevaisuudessa.

Re: Merenrantakaupunki Oulu rantalepikon takana

Lähetetty: 20.10.17 15:31
Kirjoittaja hmikko
TeppoTulppu kirjoitti: Oulun pitäisi kuitenkin päämäärätietoisesti edistää kaavoitusta tiivistämällä rakentamista juuri tämän reitin varrella ja siten mahdollistaa tehokas joukkoliikenne tulevaisuudessa.
Karttaa ja satelliittikuvaa katsoessa näyttäis lähinnä siltä, että varsin tarmokkaasti tuolla hajautetaan rakennetta edelleen rakentamalla uusia omakotilämpäreitä metsään ja katuverkon malli on edelleen huolellisesti julkista liikennettä hylkivä (pussikadun ja kukin lämpäre yhden tai kahden liittymän takana).