- 12.04.06 17:16
#4830
YLE:n Uudenmaan uutiset:
No nyt on näköjään keksitty taas jotain. Torpedoiko tämä nyt sitten metron jatkosuunnittelua Helsingissä? Ei omasta mielestäni kuulosta houkuttelevalta matkustaa ratikassa pitkää merenalaista tunnelia pitkin, mutta odottelen kyllä mielenkiinnolla tarkempia suunnitelmia.
EDIT:
Noniin tuli vähän lisätiotoja. Ratikka kulkisi Katajanokalta siltaa pitkin Hylkysaareen ja sieltä tunnelissa Kruunuvuorenrantaan. Tulevaisuudessa se voitaisiin muuttaa metroksi, mutta alkuun siinä liikennöisi ratikka.
Merenalainen raitiotie Helsinkiin?Sillasta Katajanokalta Kruunuvuorenrantaan sekä Kruunuvuorenrannan asuinalueesta on ollut keskustelua täällä ja silloin oli muistaakseni suunniteltu että Laajasaloon rakennettaisiin metroyhteys Katajanokalta.
12.4.2006
Helsinki suunnittelee raitiotietä Katajanokalta Kruunuvuorenrantaan. Kiskot kulkisivat osan matkasta meren alla.
Raitiotien rakentaminen ajoittuisi 2010-luvulle samaan aikaan Kruunuvuoren asutuksen rakentamisen kanssa.
Laajasalon öljysatamalta vapautuvalle tontille Kruunuvuorenrantaan on tarkoitus rakentaa asuinalue lähes 10 000 ihmiselle.
Lisäksi alueelle tuleenoin tuhat työpaikkaa.
No nyt on näköjään keksitty taas jotain. Torpedoiko tämä nyt sitten metron jatkosuunnittelua Helsingissä? Ei omasta mielestäni kuulosta houkuttelevalta matkustaa ratikassa pitkää merenalaista tunnelia pitkin, mutta odottelen kyllä mielenkiinnolla tarkempia suunnitelmia.
EDIT:
Noniin tuli vähän lisätiotoja. Ratikka kulkisi Katajanokalta siltaa pitkin Hylkysaareen ja sieltä tunnelissa Kruunuvuorenrantaan. Tulevaisuudessa se voitaisiin muuttaa metroksi, mutta alkuun siinä liikennöisi ratikka.
"So basically you are NIMBY for beautiful buildings. It is you and your kind that prevent finnish cities to become livable. " - Pallomeri @ SSC