No huhhuh, hemmetisti kiitoksia!
Vaikka kuinka umpiviherpiipero olisi, on hänen myönnettävä, että tuossa on kartassa monia väyliä, jotka olisivat aivan järkeviä (em. pohjois-Helsingin liikenne on uskomattoman kaoottista ja peräisin 50-luvulta, "Korsonväylä" ja "Malminväylä"/mikä lienee taas poistaisi laajentamispaineet ja kierrot kaukaa säteettäisiltä valtakunnallisilta pääteiltä). Porintie olisi myös ollut järkevä vetää nimenomaan Helsingin kautta sinne Vihtiin.
Itse asiassa jännää, miten tuon suunnitelman hankkeet ovat toteutuneet/toteutetaan jossakin vaiheessa vuosikymmenien varrella lähes täysin Smith-Polvisen esittämässä konseptissa kantakaupunkia ja 4 säteittäistä väylää lukuunottamatta -esimerkiksi Laajasalon tunneli, Sörnäistentunneli, Hakamäentie, Viikki-Kivikko-yhdyskatu, Keskustatunneli ja toivon mukaan Kehä II.
Loppujen lopuksi koko suunnitelman alta olisi lähtenyt huomattavasti vähemmän rakennuksia kuin mitä on kauhisteltu jälkeenpäin! Tämäkin oltaisiin voitu eliminoida vetämällä Kaisaniemen puiston kautta pohjoiskeskuskehä ja rannan kautta eteläinen. Joka tapauksessa Kamppiinhan oli tulossa Tukholman Sergelintoria vastaava monumentaalisen modernistinen keskusta torneineen - harmi ettei sitä tullut. Kun karttaa katsoo, niin eihän tuossa ole melkein mitään purettavaa. Hermannin alue on joutomaata, samoin Ruoholahden, näin esimerkiksi. Se oli silloin se.