Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
Avatar
tekijänä OlliMolli
#4654
Ihan hyvä aihe ja mukava nähdä vaihteeksi jotain myös Suomen ulkopuolelta. Hienon kuvan muuten löysit, siinä näkyy hyvin miten massiivinen rakennelma on kyseessä. Täytyy yrittää pitää mielessä tämä ketju jos löydän jotain mielenkiintoista aiheeseen liittyen. SSC on tietysti aikamoinen runsaudensarvi tässä asiassa.
tekijänä Aboa
#7031
Turun ja Helsingin välisen E18-moottoritien viimeinen osuus (Muurla-Lohja) avataan liikenteelle marraskuussa 2008. Tälle noin 50 kilometrin pituiselle pätkälle tulee peräti 7 tunnelia, joista pisin, Karnaisten tunneli (Suomen pisin maantietunneli), on pituudeltaan 2230 metriä. http://194.142.157.242/tiedostot/tunnelit.jpg

Siltoja Muurlan ja Lohjan väliselle tieosuudelle tulee 76 eli ihan mielenkiintoinen tienpätkä siis on valmisteilla.
Avatar
tekijänä 16valve
#7517
Tänään Tiehallinnon sivuilla :)

"Valtatie 3 Tampereen läntisen kehätien ensimmäinen rakennusvaihe on valmis

TEN-liikenneverkkoon kuuluvan valtatie 3 Tampereen läntisen kehätien parannettu ensimmäinen 7 kilometrin osuus Pirkkalan ja Kalkun välillä on vähäisiä viimeistelyjä vaille valmis. Tie on avattuliikenteelle vähitellen syyskuun aikana. Ensimmäisen rakennusvaiheen juhlallisia avajaisia vietetään Kalkun viertotiellä maanantaina 2.10.2006."

http://www.tiehallinto.fi/vt3/lantinenkeha/
Avatar
tekijänä grendy
#7521
Löysinpäs samalla kun katoin 16valven linkin tälläsenkin:

http://www.tiehallinto.fi/servlet/page? ... kaisu=5680

"Rantaväylän tunnelin suunnittelu etenee Tampereella"

Sivulla linkki 12megaseen selvitykseen aiheesta, ihan kiinnostava, selatkaa kuvat ainakin ;)

http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/12867.PDF
Avatar
tekijänä Klazu
#8164
16valve kirjoitti:Tämä taitaa olla jo vanha juttu. On vaan niin hieno kuva "Millau" -sillasta Ranskasta. Maailman korkein silta valmistui viime vuonna.
http://urbanlegends.about.com/library/n_worlds_highest_bridge.htm


On kyllä huikea tuo silta. Olisi jännä joskus ajella, maksoi mitä vain. Tosin ajaessa henkilöautolla sillalta tuskin betoniseinien yli näkee mitään... :roll:

Mites tuo näyttää tuossa kuvassa hieman kääntyvältä. Luulin sen olevan viivasuora? Johtuuko kamerasta vai?

Silta ei itsessään ole kovin kaunis. Silta on liian massiivinen ja pitkä ja nuo kaksi pylvästä "lankoineen" ovat aivan liian pieniä tullakseen tarpeeksi näyttävästi esille.

EDIT: Ekan viestin kuvan nosturin korkeus on kyllä huikea. Mahtaakohan ylhäällä heilua mitenkä? 8)
Avatar
tekijänä Janne_H
#8165
Klazu kirjoitti:
16valve kirjoitti:Tämä taitaa olla jo vanha juttu. On vaan niin hieno kuva "Millau" -sillasta Ranskasta. Maailman korkein silta valmistui viime vuonna.
http://urbanlegends.about.com/library/n_worlds_highest_bridge.htm


On kyllä huikea tuo silta. Olisi jännä joskus ajella, maksoi mitä vain. Tosin ajaessa henkilöautolla sillalta tuskin betoniseinien yli näkee mitään... :roll:

Mites tuo näyttää tuossa kuvassa hieman kääntyvältä. Luulin sen olevan viivasuora? Johtuuko kamerasta vai?

Silta ei itsessään ole kovin kaunis. Silta on liian massiivinen ja pitkä ja nuo kaksi pylvästä "lankoineen" ovat aivan liian pieniä tullakseen tarpeeksi näyttävästi esille.

EDIT: Ekan viestin kuvan nosturin korkeus on kyllä huikea. Mahtaakohan ylhäällä heilua mitenkä? 8)


Kyllä se silta on viivasuora. Tuo kuva on ilmeisesti otettu kalansilmä -objektiivilla, joka vääristää kuvaa, mutta saa otettua kuvan laajemmalta alueelta. Muistaakseni sillan korkein kohta on yli 300 metriä korkea ja ajoväylän korkein n. 260.
tekijänä okl
#8844
Onko Kehä II olemassa ollenkaan muualla kuin Matinkylästä vähän matkaa pohjoiseen? Vai ollaanko sitä rakentamassa pidemmälle?

Itse en asiasta ole oikein perillä koska motarit ei paljon kiinnosta, mutta nyt tuli pakkomielle saada tietää kehä II lisää.

Tietääkseni Kehä III ja kehä I ovat kokonaan valmistuneita, mutta kehä II nimi vaihtelee paljonkin (?!).
Avatar
tekijänä Klazu
#8846
Wikihän se tietää tämänkin. Eli jatkosuunnitelmia on olemassa, mutta toteutuksesta ei ole vielä tietoa.
Avatar
tekijänä H.C.
#8848
http://www.vantaansanomat.fi ---> näköislehti ---> arkisto ---> 8.12.2006 ---> sivu 7.

Siellä on tuorein uutinen koskien Kehä II:sta. Liikenteessä se jatke olisi tuon mukaan aikaisintaan vuonna 2018.

Toivoisin itse kyllä että kyseinen väylä toteutettaisiin, mielummin kuitenkin vaikka vähän kevyempänä ja katumaisena kuin moottoritienä.
Avatar
tekijänä RV
#8849
Kehä II:n jatkoa suunnitellaan Hämeenlinnanväylälle. Matkalle tulee aika palon vaikuttavaia eritasoristeyksiä. Mieluiten motariana, sillä liikennemäärät ovat vupnna 2018 varmasti varsin suuret. Motarit eivät estä mitenkään joukkoliikenteen kehitystä. Madridissa on esimerkiksi valtava metroverkosto jota laajennetaan koko ajan lukuisilla asemilla, 4 jättimäistä kehätietä ja yli 70 säteittäistä moottoritietä. Järjestelmä on osoittautunut toimivan hyvin.
tekijänä okl
#8852
Kiitos informaatiosta, olen aina ihmettellyt autolla Helsinkiin mentäessä kun Lahdenväylää pitkin tullessa on eka Kehä III ja sitten Kehä I. Aina tulee mieleen "missä se kehä II on?".
Avatar
tekijänä H.C.
#8854
RV kirjoitti:Mieluiten motariana, sillä liikennemäärät ovat vupnna 2018 varmasti varsin suuret. Motarit eivät estä mitenkään joukkoliikenteen kehitystä...


En vastusta tuota motaria mitenkään joukkoliikenteeseen tai yleiseen autoilun vastustamiseen vedoten vaan lähinnä tuota Kaivokselan ja Malminkartanon välin kehitystä ajatellen kun nyt sitä Vaskipuistoa kaavoitetaan. Vihdintien ja Hämeenlinnanväylän välille 2+2 kaistainen tie jossa olisi tasoliittymät ja nopeusrajoitus vaikka 60 km/h ei liikaa estäisi kunnon kaupunkirakenteen syntymistä sinne, toisin kuin motari valtavine ramppeineen, joka varmasti jatkaisi nykyistä alueiden toisistaan erottelua entistä tehokkaammin. Kevyempikin ratkaisu toisi kuitenkin huomattavan parannuksen nykytilanteeseen jossa minkäänlaista yhteyttä tuossa välissä ei ole. Lisäksi Myyrmäen kohdalle olisi hyvä tehdä kaksi liittymää Kehä II:lle eikä vain yhtä niin kuin nyt suunnitellaan. Tuo suunniteltu yksi ainoa liittymä Myyrmäen kaakkoisnurkassa on lähes yhtä tyhjän kanssa, Raappavuorentien liittymä on paljon tärkeämpi Länsi-Vantaata ajatellen, mutta Helsinki taitaa vastustaa tätä sillä sinne halutaan rakentaa se Honkasuon pieni lähiö.

Mutta oli miten oli, pidän yhteyttä tarpeellisena ja motari olisi varmaankin Myyrmäen kaupallisen kehityksen kannalta ihan hyvä.
tekijänä Jape
#8855
En tiedä paljoakaan siitä, kuinka liikenne tuolla päin pitäisi järjestää. Mutta kaikessa tietämättömyydessäni en voi olla ihmettelemättä, miksi muka joku motari on tuonne saatava? Miksi kaksi kehämotaria ei muka riitä?

RV:le sanon edelleenkin, että tietystikään autoteiden rakentaminen ei suoranaisesti estä joukkoliikenteen kehittämistä, mutta viimeisten vuosikymmenten meininkiä on vaikea sanoa tasapuoliseksi. Joukkoliikenneprojektit on jätetty puolitiehen, mutta kehäteitä ja autoteiden levennyksiä on kyllä kelvannut tehdä. Joukkoliikenteen ikuisuusprojekteista - kuten raide-Jokerista, Pisarasta, Vantaan pikaraitioteistä - aina silloin tällöin jotain puhutaan tai selvitellään, mutta ketään ei oikeasti kiinnosta tehdä niiden eteen mitään. Tai jos kiinnostaa, niin raskaan byrokratian kiepit estävät mitään konkreettista tapahtumasta.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 52