- 28.02.15 11:55
#72634
Niin, kyllähän Suomessa tiedetään, että tulevaisuuden sujuva joukkoliikenne luodaan nimenomaa rautateitse.
Varsinkin pääkaupunkiseudulla ja vain pääkaupunkiseudulla. Tampereella, Turussa ja ehkä muissa suurimmissa Suomen kaupungeissa voidaan muutamia yhteyksiä luoda rautateitse.
Vuonna 2012 nykyiselle hallitukselle tehtiin liikennepoliittinen selonteko, jossa kyllä hyvin selkeästi kannatetaan raideliikennettä.
Nyt kun katsoo Liikenneviraston sivuja ja suunnitteilla olevia hankkeita http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/w ... nnitteilla , voidaan kyllä sanoa, että vaikka Pisararata ei ehkä toteudu, suunta on oikea!
Toivottavasti tuosta pääkaupunkiseudun raideliikenteestä ei luoda monen irrallisen järjestelmän sekamelskaa vaan saataisiin yksi ehyt kokonaisuus.
Ehkä joskus pystyn matkustamaan vielä samalla lipulla Ylöjärveltä Kalasatamaan rautateitse??
Varsinkin pääkaupunkiseudulla ja vain pääkaupunkiseudulla. Tampereella, Turussa ja ehkä muissa suurimmissa Suomen kaupungeissa voidaan muutamia yhteyksiä luoda rautateitse.
Vuonna 2012 nykyiselle hallitukselle tehtiin liikennepoliittinen selonteko, jossa kyllä hyvin selkeästi kannatetaan raideliikennettä.
Nyt kun katsoo Liikenneviraston sivuja ja suunnitteilla olevia hankkeita http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/w ... nnitteilla , voidaan kyllä sanoa, että vaikka Pisararata ei ehkä toteudu, suunta on oikea!
Toivottavasti tuosta pääkaupunkiseudun raideliikenteestä ei luoda monen irrallisen järjestelmän sekamelskaa vaan saataisiin yksi ehyt kokonaisuus.
Ehkä joskus pystyn matkustamaan vielä samalla lipulla Ylöjärveltä Kalasatamaan rautateitse??