Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä hmikko
#78096
järvellä nukkuva kirjoitti:Alppilan-Harjun yhteyksiä auttaisi myös Helsinginkadun lähijunaseisakkeen rakentaminen. Sen luulisi olevan halvempi ja helpompi ratkaisu, varsinkin jos Pisara joskus rakennetaan ja kapasiteettiongelmat Linnunlaulussa vähenevät.


Liikennevirasto tai Helsingin kaupunki ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta Helsinginkadun asemaa kohtaan eikä siitä ole tehty käsittääkseni yhtään minkäänlaista selvitystä, varmaankin koska idea on vaihtoehtoinen Pisaraan nähden. Jos Pisara toteutuu, niin Linnunlaulun kohdalla kaupunkiradoille ei kai pitäisi jäädä juurikaan lähiliikenteen junavuoroja, jolloin asemasta ei olisi paljoakaan hyötyä. Lisäksi sen rakentaminen edellyttäisi Linnunlaulun kallioiden louhimista jonkin verran lisää, mille ilmaantuu aina kovaäänisiä vastustajia.
tekijänä järvellä nukkuva
#78102
hmikko kirjoitti:Liikennevirasto tai Helsingin kaupunki ei ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta Helsinginkadun asemaa kohtaan eikä siitä ole tehty käsittääkseni yhtään minkäänlaista selvitystä, varmaankin koska idea on vaihtoehtoinen Pisaraan nähden. Jos Pisara toteutuu, niin Linnunlaulun kohdalla kaupunkiradoille ei kai pitäisi jäädä juurikaan lähiliikenteen junavuoroja, jolloin asemasta ei olisi paljoakaan hyötyä. Lisäksi sen rakentaminen edellyttäisi Linnunlaulun kallioiden louhimista jonkin verran lisää, mille ilmaantuu aina kovaäänisiä vastustajia.

Tuo on kyllä myös totta. Voisihan sitä laittaa vaikka Tampereen ja Lahden paikallisjunat kulkemaan Linnunlaulun kautta, mutta ei niistä vielä kovin ihmeellistä vuoroväliä saisi, vaikka vuoroja lisäisikin. Joku puolenkin tunnin vuoroväli tuohon kohtaan on todella ankea.
tekijänä xoop
#78109
Tampereen (Riihimäen) ja Lahden lähijunat, rantaradan pitkän lähimatkan sähkäreillä täydennettyinä, jäävät Linnunlauluun, vaikka hassutteluPisara tyhmyyspäissään rakennettaisiinkin.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20