- 12.04.07 16:21
#11650
Ensivaiheessa tie olisi 1+1-kaistainen. Levennysmahdollisuus 2+2-kaistaiseksi on jo huomioitu mm. Vuoreksen kaavoituksessa.
Tien nimeäminen kakkoskehäksi auttaa hahmottamaan sen luonteen. Kun tie rakennetaan, nykyisellä kehätielle (ykköskehä) ja tälle kakkoskehälle olisi hyvä saada samanlaiset merkinnät kuin pääkaupunkiseudun kehäteille. Kaupunkiseudun sisäistä liikennettä olisi hyvä saada ohjattua enemmän näille teille pois kaupungin katuverkolta. Selkeät merkinnät auttavat.
grendy kirjoitti:Toi osa kehä 2:sta on suora yhteys lentoasemalle Helsingin suunnasta tultaessa. Ei tarvi kiertää Tampereen kautta. Ja tosiaan kun Hervanta-VT3 -pätkä löytyy jo (ihan normi 1+1 kaistaa) niin hyvää jatkoa. Kyllähän siitä muistaakseni on suunnitelmat että Hervannasta kehä jatkuisi Kangasalle jne muodostaisi ihan oikean 2-kehän. Sitä en kyllä muista onko lentoasemalta suunnitelmissa johonkin Nokialle päin jatkaa? Ei kai?Juuri näin. Tien päät olisivat lentoasemalla ja Kangasalla. Lentoaseman liikenneyhteydet paranisivat merkittävästi.
Ensivaiheessa tie olisi 1+1-kaistainen. Levennysmahdollisuus 2+2-kaistaiseksi on jo huomioitu mm. Vuoreksen kaavoituksessa.
Tien nimeäminen kakkoskehäksi auttaa hahmottamaan sen luonteen. Kun tie rakennetaan, nykyisellä kehätielle (ykköskehä) ja tälle kakkoskehälle olisi hyvä saada samanlaiset merkinnät kuin pääkaupunkiseudun kehäteille. Kaupunkiseudun sisäistä liikennettä olisi hyvä saada ohjattua enemmän näille teille pois kaupungin katuverkolta. Selkeät merkinnät auttavat.