Sivu 4/5

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 12.07.17 22:52
Kirjoittaja hmikko
Lisää möhkäleitä Espooseen. Periaatteella rakentakaa mitä tahansa kunhan ei katutilaa.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 12.07.17 23:21
Kirjoittaja veka
Valtava käärmetalo on kiva ja valtavirrasta poikkeava visio. Mutta tossa ollaan käytännössä Länsiväylän laidalla. Ei ole taaskaan paljon ajateltu rakennuksen tulevia asukkaita. Ei näy merta, mutta sitäkin enemmän motarilikennettä. Paljon parempi olisi korvata käärme isolla ryppäällä Keilaniemeen tulevien mittaisia torneja. Paikalla ei ole minkään sortin varjostumisongelmaa. Haluttuja merinäkymiä saataisiin monille ja metroaseman lähelle ylipäätään paljon väkeä.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 12.07.17 23:56
Kirjoittaja hmikko
veka kirjoitti:Valtava käärmetalo on kiva ja valtavirrasta poikkeava visio.
Pasilan konepaja, Turun konepaja, Keimola... melko tavallinen poikkeus.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 13.07.17 00:49
Kirjoittaja Klazu
Tuosta tulevat mieleen Itä-Berliinin betonihelvettien käärmätalot sekä pistetornitalot.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 13.07.17 03:42
Kirjoittaja Krio
Käärmetalo taitaa olla jo osittain rakennettuna, mitä muistelen kun kävin päälle vuosi paikan päällä.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 13.07.17 04:12
Kirjoittaja Kazaam
Ei käärmetalo, vaan muuritalo. Eikös tuo suunnitelma ole sentään aiempaa maltillisempi, tuonnehan kaavailtiin kai enemmänkin torneja.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 13.07.17 06:18
Kirjoittaja Krio
Ettekö tarkoita tuolla käärmetalolla tuota liikenneympyrästä lähtevää? Vai sekoitanko Espoolahteen?

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 13.07.17 09:11
Kirjoittaja Sam33
Krio kirjoitti:Ettekö tarkoita tuolla käärmetalolla tuota liikenneympyrästä lähtevää? Vai sekoitanko Espoolahteen?
Tuosta suunnitelmasta ei ole vielä mitään rakennettuna, paitsi nuo pari vanhempaa korkeaa tornia alueen vieressä. Tämän jatkeeksi on vielä tulossa lisää vastaavaa, sillä alueella on asemakaava joka mahdollistaa ison käärmetalon rakentamisen Kirkkonummen rajaa kohti. PEABilla on näistä yksi kohde jo ennakkomarkkinoinnissa, eli siellä voi jo rakentamista olla.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 13.07.17 14:41
Kirjoittaja erk75
Ehkä kannattaa vielä odottaa noiden uusien käärmetalosuunnitelmien kanssa, ainakin jos ajatus on, että jengi liikennöisi metrolla..
MTV:n uutinen Länsimetron myöhästymisestä ei enää yllättäne ketään..

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 18.11.17 20:26
Kirjoittaja pallo
Länsimetron ensimmäinen vaihe avattiin tänään liikenteelle. :smt001

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005454830.html

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 18.11.17 22:53
Kirjoittaja Janne_H
Ison päivän kunniaksi piti jalkautua kameran kanssa tekemään katselmus. :)
Asemat järjestyksessä lännestä itään:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 19.11.17 12:22
Kirjoittaja grendy
Poikkeuksellisen hienoa kyllä! Eli ainakin jotain hienoa tuolla järjettömällä hinnalla saatiin, toivottavasti myös toimivaa ja laadukasta ;)

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 04.12.17 13:24
Kirjoittaja pallo
Nyt kun länsimetro on hetken ollut toiminnassa, olisi mukava jos joku lähistöllä asuva kirjoittaisi kokemuksia. Onko metrolla paljon käyttäjiä? Onko kulku sujuvaa? Miten lyhyet junat toimivat? Ovatko ratikkapuristit löysänneet pipoa?

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 04.12.17 13:31
Kirjoittaja MindW
Lyhyet junat eivät ole ongelma Espoossa vaan Helsingissä, jossa ne ovat liikennöineet jo jokusen vuoden.

Re: Länsimetron ja metroasemien rakennusseuranta

Lähetetty: 04.12.17 20:12
Kirjoittaja Clepe
Melko tyhjää on ollut metrossa kun ollaan palattu arkeen. Saas nähdä miten menee sitten kun liityntäliikenne alkaa. Joitain suunnittelumokia näkyy siellä täällä. Matka Helsinkiin tuntuu todella pitkältä ellei tuijota luuria koko matkan. Keskustan tunneliosuuteen satunnaiskäyttäjänä nämä uudet asemavälit tuntuvat todella pitkiltä ja niitä on vielä muutenkin enemmän vanhaan tunneliosuuteen verrattuna. Pintarata olisi ollut ihmisläheisempi ratkaisu. Mutta onhan noi asemat kieltämättä hienoja.