Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
#73863
Tämän kuvan perusteella voisi aivan hyvin kysyä, että mitä vittua Espoossa oikein ajateltiin kun metro oli pakko saada. Nykyaikainen ratikka olisi murto-osalla kustannuksista palvellut paremmin alueen tarpeita.
#75019
Janne_H kirjoitti:Keilaniemen metroasema tänään 7.6.2015.

Musta metallihäkkyrä vasemmalla lienee varapoistumistie.

Eteläinen varapoistumistie. Taustalla Carunan tuore 10 miljoonan euron sähköasema, joka syöttää sähkön Länsimetroon ja kasvavaan Suur-Tapiolaan.
Onko tämä ihan tietoa että nämä metallihäkkyrät ovat nimenomaan varapoistumisteitä, eikä normaaliin kulkuun tarkoitettuja?
#75020
Jukki kirjoitti:
Janne_H kirjoitti:Keilaniemen metroasema tänään 7.6.2015.

Musta metallihäkkyrä vasemmalla lienee varapoistumistie.

Eteläinen varapoistumistie. Taustalla Carunan tuore 10 miljoonan euron sähköasema, joka syöttää sähkön Länsimetroon ja kasvavaan Suur-Tapiolaan.
Onko tämä ihan tietoa että nämä metallihäkkyrät ovat nimenomaan varapoistumisteitä, eikä normaaliin kulkuun tarkoitettuja?
Ei oo tarkkaa tietoa. Mitä vaan kattelin, niin noissa näytti olevan ainoastaan tavalliset portaat, mikä viittaisi varapoistumisteihin (kymmenien metrien porrasnousu/lasku ei vaikuta kovin käytännölliseltä).
#75028
Janne_H kirjoitti:
Jukki kirjoitti:
Janne_H kirjoitti:Keilaniemen metroasema tänään 7.6.2015.

Musta metallihäkkyrä vasemmalla lienee varapoistumistie.

Eteläinen varapoistumistie. Taustalla Carunan tuore 10 miljoonan euron sähköasema, joka syöttää sähkön Länsimetroon ja kasvavaan Suur-Tapiolaan.
Onko tämä ihan tietoa että nämä metallihäkkyrät ovat nimenomaan varapoistumisteitä, eikä normaaliin kulkuun tarkoitettuja?
Ei oo tarkkaa tietoa. Mitä vaan kattelin, niin noissa näytti olevan ainoastaan tavalliset portaat, mikä viittaisi varapoistumisteihin (kymmenien metrien porrasnousu/lasku ei vaikuta kovin käytännölliseltä).
Olen itse ajatellut että ne on tarkoitettu normaaliin sisäänkäyntiin. Ne sijaitsevat kävelyn kannalta järkevillä paikoilla ja lisäksi bongasin Ala-Arkkitehtien sivuilta oheisen kuvan, jossa käytävät "metallihäkkyröille" on merkitty lippuhalliksi:

Kuva
Copyright © 2015 ALA Architects Ltd
http://www.ala.fi/cache/images/700x700/ ... metria.jpg



Edit: Tämäkin vielä :)
Kuva
Copyright © 2015 ALA Architects Ltd
http://www.ala.fi/cache/images/700x700/ ... 002_B2.jpg
#76748
pallo kirjoitti:Hyvä kyllä että tuollaiset urheilukeskittymät saadaan kunnon joukkoliikenteen piiriin. Juuri nuo ovat ne mihin jengi paljon liikkuu, päivittäin harjoituksiin yms.
Itse asiassa urheilukentät eivät nimenomaan tuota kovin suurta matkamäärää, koska ne ovat suurimman osan vuorokaudesta aika vähäisessä käytössä. Urheilupuiston tekonurtseilla treenaa tietääkseni lähinnä FC Honka, jolla on vähän alle 1500 lisenssipelaajaa ja suurin osa niistäkin on junnuja, jotka treenavat vain pari kertaa viikossa. Ei siitä kovin montaa matkaa päivässä synny, jos vertaa vaikka 400 asukkaan umpikortteliin. Urheilu on kuitenkin iloinen asia, joten kyllä nuo kentät paikkaansa puoltavat, mutta metroasemaa tuonne ei olisi pitänyt rakentaa. Toisaalta nyt kun metroasema rakennettiin, niin kentät ja Esport center kannattaisi häätää johonkin muualle.
#76751
Enemmän se on tuo kellon mukaan menevä virta jota Esport arena, Esport center, monitoimihalli ja tuo uusi monarin viereen rakennettu koripallokenttä tuo. Plus tietenkin Bluesin pelit ja random tapahtumat länärillä. Nuo futiskentät vähiten vaikuttaa väen paljouteen ja ovat enimmäkseen tyhjänä.

Tuosta Espoon kaupingin vuokraamasta alueesta Esport centerille oli jotain riitaa muistaakseni 2013. Alue oli ainakin vuokrattu jonnekin kauas tulevaisuuteen asti heille.
#76752
tissot kirjoitti:Enemmän se on tuo kellon mukaan menevä virta jota Esport arena, Esport center, monitoimihalli ja tuo uusi monarin viereen rakennettu koripallokenttä tuo. Plus tietenkin Bluesin pelit ja random tapahtumat länärillä. Nuo futiskentät vähiten vaikuttaa väen paljouteen ja ovat enimmäkseen tyhjänä.
Se on kyllä totta, että noiden mestojen liikenne on aika pienelle ajalle jakautunutta, mutta kävijämäärät tuskin ovat ihan kauhean suuria. Muutama tuhat päivässä ehkä yhteensä? Bluesin peleistä sitten pari tuhatta päälle silloin kun niitä on. Pinta-alaltaanhan tuo alue on yli 30 hehtaaria, joten ykkösen aluetehokkuudella sinne mahtuisi reilusti yli 5000 asukasta+palvelut, joka vastaa about 20 000:a päivittäistä matkaa.
tissot kirjoitti:Tuosta Espoon kaupingin vuokraamasta alueesta Esport centerille oli jotain riitaa muistaakseni 2013. Alue oli ainakin vuokrattu jonnekin kauas tulevaisuuteen asti heille.
Oli joo. Sinänsä hyvä, että centteriä ei saatu häädettyä, koska siihen tilalle olisi kuitenkin kaavoitettu kaksi 6-kerroksista pistetaloa tms. Ehkä sitten joskus parinkymmenen vuoden päästä tuo tontti osataan hyödyntää paremmin, jos tarvetta vielä on.