Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
#89854
Valtava käärmetalo on kiva ja valtavirrasta poikkeava visio. Mutta tossa ollaan käytännössä Länsiväylän laidalla. Ei ole taaskaan paljon ajateltu rakennuksen tulevia asukkaita. Ei näy merta, mutta sitäkin enemmän motarilikennettä. Paljon parempi olisi korvata käärme isolla ryppäällä Keilaniemeen tulevien mittaisia torneja. Paikalla ei ole minkään sortin varjostumisongelmaa. Haluttuja merinäkymiä saataisiin monille ja metroaseman lähelle ylipäätään paljon väkeä.
#89860
Krio kirjoitti:Ettekö tarkoita tuolla käärmetalolla tuota liikenneympyrästä lähtevää? Vai sekoitanko Espoolahteen?
Tuosta suunnitelmasta ei ole vielä mitään rakennettuna, paitsi nuo pari vanhempaa korkeaa tornia alueen vieressä. Tämän jatkeeksi on vielä tulossa lisää vastaavaa, sillä alueella on asemakaava joka mahdollistaa ison käärmetalon rakentamisen Kirkkonummen rajaa kohti. PEABilla on näistä yksi kohde jo ennakkomarkkinoinnissa, eli siellä voi jo rakentamista olla.
#91577
Poikkeuksellisen hienoa kyllä! Eli ainakin jotain hienoa tuolla järjettömällä hinnalla saatiin, toivottavasti myös toimivaa ja laadukasta ;)
#91807
Nyt kun länsimetro on hetken ollut toiminnassa, olisi mukava jos joku lähistöllä asuva kirjoittaisi kokemuksia. Onko metrolla paljon käyttäjiä? Onko kulku sujuvaa? Miten lyhyet junat toimivat? Ovatko ratikkapuristit löysänneet pipoa?
#91808
Lyhyet junat eivät ole ongelma Espoossa vaan Helsingissä, jossa ne ovat liikennöineet jo jokusen vuoden.
#91817
Melko tyhjää on ollut metrossa kun ollaan palattu arkeen. Saas nähdä miten menee sitten kun liityntäliikenne alkaa. Joitain suunnittelumokia näkyy siellä täällä. Matka Helsinkiin tuntuu todella pitkältä ellei tuijota luuria koko matkan. Keskustan tunneliosuuteen satunnaiskäyttäjänä nämä uudet asemavälit tuntuvat todella pitkiltä ja niitä on vielä muutenkin enemmän vanhaan tunneliosuuteen verrattuna. Pintarata olisi ollut ihmisläheisempi ratkaisu. Mutta onhan noi asemat kieltämättä hienoja.