- 19.12.13 14:46
#63737
Ehkä metro sitten parantaa Suur-Espoonlahden kilpailukykyä, kuten on käynyt Itä-Helsingissä. Siellähän liiketoiminta kukoistaa ja niin edelleen.
Muoks:
Muokataan vielä vastaus pallon mainepistekommenttiin:
Tämän simulaation matkat Etelä-Espoosta Kaivopihalle tapahtuvat siis vaihtamalla metroon Ruoholahdessa, joten bussijärjestelmä on nopeampi myös enemmän itään päin mentäessä. Ja mitä lännemmäksi metro jatkuu, sitä suurempi nopeustappio tulee olemaan, koska älytön mutkittelu sen kuin vain jatkuu. Kivenlahden metro ehkä toisi tuohon karttaan pari vihreää pistettä lisää. Ehkä. Ja sanotaan nyt vielä kerran, että nopeus ei toki ole ainoa vaikuttava tekijä joukkoliikennettä suunniteltaessa, mutta olemassa olevassa tilanteessa Helsingin keskusta on niin ylivoimaisesti tärkein matkakohde, että jos matkat sinne hidastuvat miljardi-investoinnin takia, on jossain menty pahasti pieleen.
RV kirjoitti:...oman bussilinjani jokaiselta vuorolta...
RV kirjoitti:...luulisin että monet vantaalaisetkin...
RV kirjoitti:On melkoisen naiivia kiistää tätä itsestäänselvyyttä...No nyt on kyllä todella vahvaa dataa. Näillä perusteilla metro siis "palvelee ainakin vajaata miljoonaa".
RV kirjoitti:Kyllä ihmisiä käy töissä myös Helsingistä käsin etelä-Espoossa, ja täten Kivenlahden jatke palvelee useita muita kuin etelä-espoolaisia.Kyllä. Helsingissä asunee muutamia tuhansia, jotka käyvät Matinkylän länsipuolisessa Etelä-Espoossa töissä. Mutta kuinka moni näistä asuu ja työskentelee sellaisessa paikassa, että metron käyttäminen on edes jotenkuten realistinen vaihtoehto? Useat sadat ainakin? Kuinka monelle näistä metro takaa nopeamman ja laadukkaaman yhteyden töihin? Nopeampaa ei juuri kenellekään, koska metro on hitaampi kuin bussi ja vähäisen asemamäärän takia aiheuttaa pidempiä kävelymatkoja. Laadukkuus on melko subjektiivista, joten en lähde sitä arvioimaan. Kärsijöitä on myös jonkun verran, vaihdot lisääntyvät jne.
Ehkä metro sitten parantaa Suur-Espoonlahden kilpailukykyä, kuten on käynyt Itä-Helsingissä. Siellähän liiketoiminta kukoistaa ja niin edelleen.
Muoks:
Ei ainakaan Turussa ole mitään järkeä käyttää monia satoja miljoonia tämmöiseen haihatteluun. Tämä pitäisi kirkkaana pitää mielessä.Se on tärkeää pitää mielessä, että haihatteluun ei ole järkeä käyttää rahoja. Viisaita sanoja. Joku voisi vielä kertoa, että mikä tekee Turun ratikasta enemmän haihattelua kuin Suur-Espoonlahden metrosta, varsinkin kun jälkimmäinen on ihan helvetisti kalliimpi.
Muokataan vielä vastaus pallon mainepistekommenttiin:
pallo kirjoitti:bussi nopeampi?Kyllä se valitettavasti vaan on. Tämähän todettiin jo aiemmassa liityntäbussisuunnitelmassa:
Tämän simulaation matkat Etelä-Espoosta Kaivopihalle tapahtuvat siis vaihtamalla metroon Ruoholahdessa, joten bussijärjestelmä on nopeampi myös enemmän itään päin mentäessä. Ja mitä lännemmäksi metro jatkuu, sitä suurempi nopeustappio tulee olemaan, koska älytön mutkittelu sen kuin vain jatkuu. Kivenlahden metro ehkä toisi tuohon karttaan pari vihreää pistettä lisää. Ehkä. Ja sanotaan nyt vielä kerran, että nopeus ei toki ole ainoa vaikuttava tekijä joukkoliikennettä suunniteltaessa, mutta olemassa olevassa tilanteessa Helsingin keskusta on niin ylivoimaisesti tärkein matkakohde, että jos matkat sinne hidastuvat miljardi-investoinnin takia, on jossain menty pahasti pieleen.
Viimeksi muokannut sekovene, 19.12.13 15:18. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
"tekninen kehitys tekee jalankulusta turhan toimenpiteen"