Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä luenmuttenkirjoita
#108003
Toi joo kerta toisensa jälkeen hätkähdyttää kuinka kujalla ihmiset voikaan olla, eikä ihan vaikka omin silmin osaa katsoa kuvaa, erityisesti jos se on vastoin omaa maailmankuvaa, jossa kaikki hankkeet menevät väärin.

-

Edellisen sivun kuvista (Tihku, Biosphere, Jannen yökuva) näkee kyllä hienosti kuinka silta elää eri valaistusolosuhteissa mukana ja kuinka aurinkoisella säällä hienosti syntyy tuon yhden havainnekuvankin efekti hyvin vaaleasta toisesta pylväästä ja siniseen taittuvaa harmaata varjon puolella.

Kruunuvuoren liikenneratkaisun kohdalla tehtiin mielestäni lopulta oikea valinta (vaikka sinällään Liisankadun reitilläkin puolensa olisi ollut, toki sitäkin isommat ongelmat), sillaksi valikoitui kilpailussa todella upea suunnitelma ja nyt näyttäisi että toteutuskin on ollut ykkösluokkaa. Ja hyvin ajallaan sen jälkeen kun kuokka kaikkien valitusten jälkeen lyöty maahan. Kaikin puolin todella ilahduttava hanke.
Biosphere tykkäsi tästä
tekijänä JamoL
#108004
luenmuttenkirjoita kirjoitti: 03.04.25 16:58
... (vaikka sinällään Liisankadun reitilläkin puolensa olisi ollut, toki sitäkin isommat ongelmat)..
Hakaniemen rempan aiheuttama 9 kuukauden katko kyllä osoittaa että sekä idän että lännen puolella pitäisi olla kahdet kiskot ulos keskustasta. Iso virhe ettei niitä vedetty uudelle Hakaniemensillalle.

Kruunusillan ja (mahdollisen) malmin ratikan myötä Pitkänsillan merkitys ja häiriöherkkyys vain kasvaa.
luenmuttenkirjoita tykkäsi tästä
Avatar
tekijänä CalvinDeHaan
#108005
JamoL kirjoitti: 03.04.25 23:57
luenmuttenkirjoita kirjoitti: 03.04.25 16:58
... (vaikka sinällään Liisankadun reitilläkin puolensa olisi ollut, toki sitäkin isommat ongelmat)..
Hakaniemen rempan aiheuttama 9 kuukauden katko kyllä osoittaa että sekä idän että lännen puolella pitäisi olla kahdet kiskot ulos keskustasta. Iso virhe ettei niitä vedetty uudelle Hakaniemensillalle.

Kruunusillan ja (mahdollisen) malmin ratikan myötä Pitkänsillan merkitys ja häiriöherkkyys vain kasvaa.
Jep. Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miksiköhän raitiotietä osuudelle Pohjoisranta–Hakaniemensilta–Sörnäisten rantatie ei ole ikinä suunniteltukaan? Palvelisi kuitenkin itäistä Kruununhakaa, Merihakaa, tulevaa Sörnäistenrantaa jne.
tekijänä hmikko
#108009
^ Ainakin Kruununhaan asukkaat (kaiketi asukasyhdistys) vastustivat raitiotien jatkamista Liisankadun kautta Tervasaareen ja siitä silloille, kun se oli alkuvaiheessa vaihtoehtona Laajasalon yhteydeksi. Eli jos Liisankatu ei ole vaihtoehto, niin mistä rata tulisi Pohjoisrantaan?

Kruununhaan asukkaat sitten toki aikanaan valittivat myös siitä, että palvelu heikentyi kun linja 9 aloitti. Eli asukkaat haluavat, että mikään ei koskaan muuttua saa, mutta Helsinki kasvaa ja raitiotieverkko myös, jolloin muuttumattomuus ei oikein ole vaihtoehto.
luenmuttenkirjoita tykkäsi tästä
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22