- 24.03.25 13:24
#107971
Omaan silmääni tämän väännön dynamiikka on sama kuin ennenkin ja sama kuin oli Tampereella, mutta siellä voimasuhteet lopulta kääntyivät raitiotien kannalle. Eli osa valtuustosta ei ylipäätään ole kiinnostunut joukkoliikenteen kehittämisestä eikä usko sen merkitykseen (näkyy Turussa mm. luokattomassa rautatieaseman siirtämisessä / matkakeskuspäätöksessä), ja osa on lähellä bussiliikennöitsijöitä. Nämä tahot esittelevät mieluusti bussivaihtoehtoja, joiden tarkoitus on asian lykkääminen, ei bussisuunnitelman toteuttaminen (tähän asti esitetyt eivät ole olleet toteutuskelpoisia).
slette kirjoitti: ↑24.03.25 10:28 Ja varmasti myös sekin, että kun raitiotiet on aikanaan lopetettu kaupungista (vaikka siitä onkin jo yli 50 vuotta) niin ei olla vieläkään kaikilta osin halukkaita tunnustamaan, että lopetuspäätös oli virhe.Päätös lopettamisesta tehtiin valtuustossa 1965, eli siitä on nyt 60 vuotta ja silloiset päättäjät lienevät oleellisilta osin haudassa. Kyseinen valtuuston päätös oli yksimielinen, ja sitä ennen joukkoliikennettä oli jo suunniteltu useampi vuosi siitä lähtökohdasta, että raitioliikenne lopetetaan, eikä sen kehittämistä selvitetty. Linja 1 lopetettiin 1967 ja muut vaiheittain 1972 loppuun mennessä.
Omaan silmääni tämän väännön dynamiikka on sama kuin ennenkin ja sama kuin oli Tampereella, mutta siellä voimasuhteet lopulta kääntyivät raitiotien kannalle. Eli osa valtuustosta ei ylipäätään ole kiinnostunut joukkoliikenteen kehittämisestä eikä usko sen merkitykseen (näkyy Turussa mm. luokattomassa rautatieaseman siirtämisessä / matkakeskuspäätöksessä), ja osa on lähellä bussiliikennöitsijöitä. Nämä tahot esittelevät mieluusti bussivaihtoehtoja, joiden tarkoitus on asian lykkääminen, ei bussisuunnitelman toteuttaminen (tähän asti esitetyt eivät ole olleet toteutuskelpoisia).