Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä pallo
#102508
tunppi kirjoitti:Mielenkiintoista. HSL on toteuttanut uudet sivut missä näytetään kartalla, minne kiskot tulevaisuudessa laajenevat. Käyköhän niin että pikaratikat tekevät uuden "pohjoisen" metrolinjan tarpeettomaksi.
https://ratikkakartta2030.hsl.fi/#
Tämä olisi kyllä katastrofi. Aivan liian hidas järjestelmä noille etäisyyksille, jos keskustaan liikennöidään vaikkapa Malmin lentokentältä.
tekijänä bonk
#102516
Ei sillä ratikalla tarkoitus ole malmin lentokentältä keskustaan mennä. Tarkoitus on yhdistää raitiolinjat verkostoksi, jolloin pääset vaihtoyheyksiin helposti. Malmin lentokentältä ehdottomasti mentäisiin malmin juna-asemalle ja sieltä junalla keskustaan. Tai sitten mennään toiseen suuntaan ja hypätään viikissä jokeriin.
Ennen piti melkein aina mennä keskustaan vaihtamaan, vaikkei sinne ollut asiaa. Nyt kasvava määrä poikittaisia linjoja on lisännyt vaihtoyhteyksien mahdollisuutta. Tulevat raitiolinjat saavuttavat hyvin kattavan verkoston, jonka avulla mistä vaan pisteestä pääsee paremmin minne vaan kulkematta keskustan kautta.
markusvalo, Katarina tykkää tästä
Avatar
tekijänä markusvalo
#102519
Ihan vastaava asia kuin se, että Raide-Jokeri tehdään vaikka Itäkeskuksen ja Keilaniemen välissä kulkee jo metro. Ei ole ajatuskaan, että suurin osa matkustajista kulkisivat koko reitin mitan, vaikka sekin toki on mahdollista.
Avatar
tekijänä Raksa
#103362
Kalasatamasta Pasilaan - raitiotiehankkeen alliansit siirtyy toteutusvaiheeseen

Kuva
Rakennustyöt alkaa Hermannin rantatieltä tammikuussa 2022.

Uusi raitiotie yhdistää Kalasataman keskuksen ja Pasilan joukkoliikenteen solmukohdat toisiinsa. Kalasatamasta Pasilaan -hanke koostuu raitiolinjan 13 rakentamisesta Nihdistä Kalasataman keskuksen ja Vallilanlaakson kautta Pasilaan. Reitin varrella uudistetaan samalla katuja, jalankulun ja pyöräilyn reittejä, viherympäristöä ja kunnallistekniikkaa. Pasilassa tehdään lisäksi olemassa olevan radan ja katujen muutostöitä. Tavoitteena on aloittaa kaupallinen liikenne vuonna 2024.
https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/uutise ... vaiheeseen

Kuva
veka, hmikko tykkää tästä
tekijänä TheCultureHigh
#103365
Ite näkisin Kalasatama-Pasila metron järkevänä. Idästä tulevat jotka menossa junalla kohti tuntematonta joutuu menee turhaan keskustaan. Tulevaisuudessa Pasilasta metro töölöön läpi Kamppiin tai jotain sellaista. Perjantai fiilis :D
Raksa tykkää tästä