- 28.11.06 14:40
#8451
Strategia on toiminut, sillä Aasian kasvava kaukoliikenne on Finnairille hyvinkin voitollista. Muistaakseni Finnairilla ja Helsingillä on 3-5. eniten Aasian kohteita eurooppalaisista lentoyhtiöistä, joka on Finnairin kokoiselle yhtiölle hyvin merkittävä asia.
http://www2.jkl.fi/kaavakartat/kivelanr ... hjelma.pdf
Mutta tosissaan puhuttuna on ihan hyvä asia toi, että kenttää pyritään laajentaa, mutta sitä en tajua, että miten reilun 600km päässä oleva kenttä helpottaa mitenkään helsinkiin kohdistuvaa liikennettä?? Ei mitenkään mun mielestäni, koska bussi liikenne ja juna liikenne vie aivan liikaa matka-aikaa turkuun, tampereelle ja helsinkiin.Kun artikkelissa puhuttiin Helsingin ruuhkien helpottamisesta, kyse oli varmaankin Aasian liikenteestä. 1990-luvulta lähtien Finnair ja Helsinki-Vantaa ovat ottaneet kasvustrategiakseen Aasian kasvavat markkinat, tarkoituksenaan luoda Helsingistä "hubi" Euroopan ja Aasian lentoliikenteen välillä. Suuri osa näistä Suomeen tulevista Aasian matkaajista ei juurikaan jää Suomeen, vaan jatkaa liitäntälennolla muualle Eurooppaan. Finnar tuo heidät kaukolennoillaan tänne ja muut eurooppalaiset lentoyhtiöt joiden kanssa Finnairilla on sopimukset kuljettavat heidät lopulliseen määränpäähänsä. Suomen maantieteellinen sijainti on kuulemma erittäin hyvä tähän tarkoitukseen.
Strategia on toiminut, sillä Aasian kasvava kaukoliikenne on Finnairille hyvinkin voitollista. Muistaakseni Finnairilla ja Helsingillä on 3-5. eniten Aasian kohteita eurooppalaisista lentoyhtiöistä, joka on Finnairin kokoiselle yhtiölle hyvin merkittävä asia.
satama kirjoitti:Onko Jyväskylässä, Tampereella tai Turussa rakenteilla isoja omakotialueita - ja jos on, niin miten ne vaikuttavat vaikuttavat kyseisien kaupunkien rakenteeseen?Jyväskylässä on meneillään Kivelänrannan kansainvälinen suunnittelukilpailu, joka tulee olemaan pääasiassa pientaloaluetta. http://www.jkl.fi/lang/competition Kuten kuvista huomaa, se tulee rakentumaan aivan keskustan lähettyville, muutaman kilometrin päähän kaupunkirakennetta tiivistämään. En oikein tiedä muista vastaavista suunnitelmista, tämä on lähinnä uutta omakotitaloaluetta mitä Jyväskylän kaupungista löytyy. Jyväskylässä on sentään tajuttu, että turha "sprawl" vaikeuttaa kestävää kehitystä ja palveluiden tarjontaa. Maalaiskunnan puolelta varmaan löytyy jotain.
http://www2.jkl.fi/kaavakartat/kivelanr ... hjelma.pdf
We shape our cities, then they shape us. -Winston Churchill