Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Alakerrassa käydään jutustelua mielenkiintoisista rakennusprojekteista. Täällä ei välitetä korkeusennätyksistä vaan iloitaan myös pienemmistä rakennuksista ja vanhemmista arkkitehtuurin helmistä.
Avatar
tekijänä 16valve
#5130
Arkkitehti "Sir Norman Foster" ehtinyt urallaan joka paikkaan. Luin hänestä kertovan artikkelin Kauppalehti Optiosta. Kerrassaan upeaa työtä! :D

http://www.fosterandpartners.com/

Kohdassa "projects" hämmästyttävä määrä suuria prokkiksia.
Avatar
tekijänä Taco
#14638
16valve kirjoitti:Arkkitehti "Sir Norman Foster" ehtinyt urallaan joka paikkaan. Luin hänestä kertovan artikkelin Kauppalehti Optiosta. Kerrassaan upeaa työtä! :D

http://www.fosterandpartners.com/

Kohdassa "projects" hämmästyttävä määrä suuria prokkiksia.
Firmalla ei ole monopoli asemaa: Freedom Towers, Beijing Airport, Russia Tower, jne.

Wikistä löytää tietoa
tekijänä kosmopoliitti
#14654
Toi Caja Madrid Tower on aika kiinnostava konsepti. 250-metrisen tornin huipulla on neljä tuulivoimalaa, jotka tuottavat "merkittävän osan" rakennuksen tarvitsemasta energiasta. Ajatus on aika looginen - en tiedä olenko oikeassa, mutta olen ymmärtänyt, että parinsadan metrin korkeudessa tuulet ovat huomattavasti ennustettavampia kuin maan tasalla. Korjatkaa jos olen väärässä. Plussana on myös se, että tornia voi markkinoida ympäristöystävällisenä ratkaisuna, mitä se tietysti onkin.

Torni rakennettiin alun perin Repsol-öljy-yhtiön toimeksiannosta. Se myytiin espanjalaiselle säästökassalle varsin kohtuulliseen 815 miljoonan euron hintaan vuonna 2007.
Avatar
tekijänä Taco
#14664
kosmopoliitti kirjoitti:Toi Caja Madrid Tower on aika kiinnostava konsepti. 250-metrisen tornin huipulla on neljä tuulivoimalaa, jotka tuottavat "merkittävän osan" rakennuksen tarvitsemasta energiasta. Ajatus on aika looginen - en tiedä olenko oikeassa, mutta olen ymmärtänyt, että parinsadan metrin korkeudessa tuulet ovat huomattavasti ennustettavampia kuin maan tasalla. Korjatkaa jos olen väärässä. Plussana on myös se, että tornia voi markkinoida ympäristöystävällisenä ratkaisuna, mitä se tietysti onkin.

Torni rakennettiin alun perin Repsol-öljy-yhtiön toimeksiannosta. Se myytiin espanjalaiselle säästökassalle varsin kohtuulliseen 815 miljoonan euron hintaan vuonna 2007.
Fosterin ideana on rakentaa ekologisia pilvenpiirtäjiä. Mielestäni se on hieno juttu.
tekijänä hmikko
#60426
Laitetaan nyt vaikka tänne, kun en muuta ketjua keksinyt.

Foster + Partnersin suunnittelema Applen uusi jättimäisen donitsin mallinen pääkonttori on ilmeisesti saamassa päättäjien lopullisen hyväksynnän piakkoin. Los Angeles Timesin jutussa kerrotaan Applen pitkästä ja kärsivällisestä yhteydenpidosta Cupertinon päättäjiin ja asukkaisiin. Apple ei luemma ole missään vaiheessa esittänyt vaatimuksia paikallishallinnolle tai uhkaillut toimintansa siirtämisellä muualle. Tulee mieleen Nokia, joka takavuosina päästeli näitäkin kommentteja Suomen verotuksesta ja muusta. Monille firmoille sen lajin retoriikka on tietysti vakiotoimintaa.

http://www.latimes.com/business/technol ... 3720.story

Kuva