Sivu 2/5

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 30.01.15 13:23
Kirjoittaja RV
Tande kirjoitti:
http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... elvityksen
KERAVA | Keski-Uudellemaalle ei synny kahdeksan kunnan yhdistyessä Keski-Uudenmaan kaupunkia. Nurmijärvi erosi jo syksyllä ja Kerava seuraa nyt perässä.

Keravan valtuusto päätti maanantaina vetäytyä sivuun, joten kasiselvitykseen jää jäljelle kuusi kuntaa.
Kyseinen hanke onkin täysin järjetön. Kerava on selkeästi osa Helsinkiä ja vankka osa sen keskustaajamaa.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 30.01.15 13:28
Kirjoittaja Urbaani
RV kirjoitti:
Tande kirjoitti:
http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... elvityksen
KERAVA | Keski-Uudellemaalle ei synny kahdeksan kunnan yhdistyessä Keski-Uudenmaan kaupunkia. Nurmijärvi erosi jo syksyllä ja Kerava seuraa nyt perässä.

Keravan valtuusto päätti maanantaina vetäytyä sivuun, joten kasiselvitykseen jää jäljelle kuusi kuntaa.
Kyseinen hanke onkin täysin järjetön. Kerava on selkeästi osa Helsinkiä ja vankka osa sen keskustaajamaa.
Juuri näin. Mikäli Kerava pitää johonkin liittää, niin sitten Helsingin suuntaan, tai sitten Tuusula, Järvenpää ja Kerava yhteen, kuten aimmin on ollut.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 28.02.15 22:09
Kirjoittaja Urbaani
Tuusulan Ristikytö saa suunnitelman

Kuva

KESKI-UUSIMAA   |  Tuusula aloittaa Ristikydön yleissuunnittelun. Kunta laatii alueesta yleissuunnitelman ja kutsuu yhteistyöhön edustajat Järvenpäästä ja Keravalta sekä muun muassa Uudenmaan liitosta, ely-keskuksesta, HSL:stä ja Liikennevirastosta.

Yleissuunnitelman tarkoituksena on selvittää Ristikydön toteutusmahdollisuuksia, aikataulutusta, liikenneverkkoa ja sitä, miten alue jakautuisi asumiseen ja työpaikkoihin.

Suunnitelman tekeminen alkaa kevään aikana. Valmista on ehkä loppuvuodesta, arvioi Tuusulan kaavoituspäällikkö Asko Honkanen .

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... unnitelman
Ristikytö on Tuusulalle kuuluva kaistale Keravan ja Järvenpään välissä. Alue on pitkään ollut kiivaan keskustelun kohteena ja sitä on myös suunniteltu jaettavaksi Keravan ja Järvenpään välillä, tämän kannalla olen ollut itsekin.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 03.03.15 20:24
Kirjoittaja Urbaani
TA rakentaa Ahjoon 23-asumisoikeusasunnon kohteen.

Kuva

http://ta-asumisoikeus.fi/kohteet/raken ... jonrinne-6

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 05.03.15 15:28
Kirjoittaja Urbaani
As. OY Keravan Veturipuisto 5.3.2015

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Näkymä alkaa olla varsin urbaani.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 05.03.15 16:27
Kirjoittaja Purkki^
Saisivat heittää tuon juho-kustin tuosta helvettiin ja rakentaa tontti tehokkaammin. Asuntoja tilalle mutta ensimmäiseen kerrokseen liiketiloja.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 05.03.15 16:34
Kirjoittaja Urbaani
Purkki^ kirjoitti:Saisivat heittää tuon juho-kustin tuosta helvettiin ja rakentaa tontti tehokkaammin. Asuntoja tilalle mutta ensimmäiseen kerrokseen liiketiloja.
Olen samaa mieltä. Myös viereinen valtava parkkikenttä pitäisi ottaa tehokkaampaan käyttöön.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 05.03.15 17:24
Kirjoittaja Urbaani
Vuoden 2015 kaavoituskatsaus on julkaistu.

http://kerava.fi/Documents/Asuinymp%c3% ... llinen.pdf

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 11.03.15 15:57
Kirjoittaja Urbaani
Keravan kehittäjät haluavat asuntoja länteen ja kauppoja itään

KERAVA   |  Keravan keskustan kehittäjien tuore raportti paljastaa kolme painopistettä: kävelykadun länsipäähän pitäisi rakentaa korkeita asuntotorneja, itäpäässä olisi kauppoja ja aseman tienoilla vapaa-ajan, työn ja liikenteen solmukohta.

– Keskustan kehittämisen suunta on eteenpäin ja korkealle, koska Kerava haluaa kulkea metropolialueen kärjessä. Kasvatetaan keskusta moderniksi keskukseksi, työryhmän puheenjohtaja Samuli Isola (sd.) lainaa raportin avaussanoja.

Keskustan kehittäjät luovuttivat parin kuukauden aikana työstämänsä raportin maanantaina tilaajalle eli kaupunginjohtaja Petri Härköselle . Työryhmässä oli Keravan johtavia poliitikkoja, kolme virkamiestä ja kaksi yrittäjien edustajaa, mutta ei yhtään konsulttia.

Härkönen selaili tuoretta raporttia uteliaana.

– Keskustan kehittämiseksi on tehty paljon suunnitelmia, mutta ne ovat karahtaneet aina johonkin. Toivon, että tämä raportti laukaisee nyt alueen kehittämisen liikkeelle.

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... poja-itaan

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 15.03.15 23:12
Kirjoittaja RV
Onko niistä aikaisemmin mainituista keskustan uusista torneista vanhojen kupeeseen kuulunut mitään?

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 15.03.15 23:16
Kirjoittaja Urbaani
RV kirjoitti:Onko niistä aikaisemmin mainituista keskustan uusista torneista vanhojen kupeeseen kuulunut mitään?
Ei ole vähään aikaan kuulunut mitään.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 19.03.15 16:11
Kirjoittaja Urbaani
Kasvava liikenne pelottaa Imppalanmäellä

Kuva

KERAVA   |  Keravan kaupungin kaavailu varata tilaa pääradan lisäraiteelle huolestuttaa Postlarin alueen tuntumassa sijaitsevan Imppalanmäen pientaloalueen asukkaita.

Asukkaat valittivat kaupungin jo hyväksymästä Postlarin kaavamuutoksesta Helsingin hallinto-oikeuteen. Valituksessa korostetaan kapean Postlarinkadun vaaratilanteita.

Imppalanmäen asukkaat pelkäävät, että kaavamuutokseen kytketty yritysalueen rakentaminen lisää Postlarinkadun liikennettä. Kadun turvallisuuden lisäämisestä on huomautettu useita kertoja kaupungin suuntaan, mutta mitään parannuksia ei ole tehty.

– Katu on jo nykyisellä liikenteellä vaarallinen. Jalkakäytävä puuttuu yhä kadun vaarallisimmasta kohdasta eli Porvoon junaradan ylityksen kohdalta. Tie on kapea ja reunat ovat jyrkät ja murtuvat helposti, asukasyhdistys valittaa.

Valittajat huomauttavat, että Postlarinkadun liittymätkin ovat vaarallisia, koska Postin varastoalueelta tulevat rekka-autot käyttävät kääntyessään vastakkaisesta suunnasta tulevien kaistaa.

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... alanmaella
Nimbyjä riittää myös Keravalla.

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 21.03.15 16:59
Kirjoittaja Urbaani
Pitkään odotettu tiehanke on lähdössä käyntiin.
Kaupunki varautuu Keravantien remonttiin

Kuva

KERAVA   |  Keravantien remontti on Keravan kaupungille tämän vuoden kallein yksittäinen kuntatekniikan hanke.

Kaupunki käyttää kesällä alkavaan Maantie 148 –nimellä kulkevaan tieremonttiin 2,85 miljoonaa euroa, mutta Sipoon kunta pienentää pottia 900 000 euron maksuosuudellaan.

Tieremontti nielee Keravan kuntatekniikan rahoja myös ensi vuonna noin kolmen miljoonan euron verran, josta Sipoo kustantaa jälleen 900 000 euron osuuden.

Leijonanosa 18 miljoonaa euroa maksavasta Keravantien remontista lankeaa valtion piikkiin.

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... remonttiin

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 24.04.15 19:58
Kirjoittaja Urbaani
Suuri suunnitelma: Keskustaan uusia tornitaloja – yhteen hotelli

Kuva

KERAVA   |  Keravan kaupunki ja lahtelainen Salpausselän Rakentajat ovat neuvotelleet kaupungintalon kiinteistökaupasta.

Korttelin toisen osan eli entisen poliisitalon ja pahasti rappeutuneena suljetun pysäköintitalon omistaja Eero Lehti (kok.) on jo tehnyt esisopimuksen omien kiinteistöjensä myynnistä.

Rakennusliike haluaa purkaa korttelin nykyiset rakennukset ja rakentaa kaavamuutoksen jälkeen tilalle kaksikerroksisen liike-toimistorakennuksen ja niiden päälle kolme tornitaloa.

Kahteen torniin aiotaan rakentaa kovan rahan asuntoja ja kolmanteen torniin hotelli. Liikesiiven päälle rakennettavat uudet tornitalot olisivat 12-kerroksisia, jolloin ne eivät ylittäisi nykyisten kolmen tornitalon korkeutta.

Kaupunginjohtaja Petri Härkönen sanoo, että neuvottelut kaupungintalon myymisestä ja rakennusoikeuksista ovat kesken. Jos kaupunki saa mieleisensä tarjouksen, se myy Sampolan palvelukeskuksen valmistuttua tarpeettomaksi käyneen kaupungintalonsa.

Kerava pyysi jo kaksi vuotta sitten tarjouksia kaupungintalosta. Myynnin alaraja oli tuolloin viisi miljoonaa euroa, mutta kahdelta rakentajalta tulleet tarjoukset jäivät sen alle.

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/2 ... en-hotelli

Re: Keravan projektit

Lähetetty: 25.04.15 17:46
Kirjoittaja zeizei
Kaupunkikuvallisesti voisi rakentaa yhden korkeamman, jolloin olisi korkein, nämä kolme vanhaa ja pari uutta matalempaa tornia.

Nyt nuo 70-80(?) luvun kolme tasakorkuista tornia jäävät dominoimaan horisonttia.