Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Tornitaloja - lisää tornitaloja! Yläkerrassa keskustelua kaikesta korkeisiin taloihin liittyvästä ja korkeuksiin kohoavista uudisrakennuksista.
#39196
Janne_H kirjoitti:Aloituspostaukseen lisätty Suomen top-10 korkeimmat rakennukset. Espoolta kuusi tornia ja Helsingiltä neljä. Toivotaan että Tampere on mukana listassa 2015! ;)
Ööh... silloin tehdään Tampereesta jo oma erillinen listansa jotta edes jotkin sen ulkopuoliset kylät pääsisivät mukaan kaavioihin...
#39197
K-P kirjoitti:
Janne_H kirjoitti:Aloituspostaukseen lisätty Suomen top-10 korkeimmat rakennukset. Espoolta kuusi tornia ja Helsingiltä neljä. Toivotaan että Tampere on mukana listassa 2015! ;)
Ööh... silloin tehdään Tampereesta jo oma erillinen listansa jotta edes jotkin sen ulkopuoliset kylät pääsisivät mukaan kaavioihin...
Nyt on kyllä Keskusareena ja SOK:n tornit sokaisseet K-P:n täysin muun Suomen torniprojekteilta.
Samalla optimismilla kaavioissa on neljä 4kpl 32-40 kerroksista asuintornia 111 metriä korkea toimistotorni ja siihen päälle Helsingin Keski-Pasilan ja Kalasataman korkeimmat tornit. Taitaa Keskusareena korkein torni olla ainoa Tampereen torni sillä listalla. Sekin mukana vain spirekusetuksen myötä! ;)
#39202
henkka kirjoitti:Ja ainoa torni mikä Tampereella saattaa olla pystyssä 2015 on Tornihotelli, mikäli rakentaminen nyt tietojen mukaan alkaa ensi vuonna.
Ensi vuonna?? what happened to loppukesä tms?

EDIT: Ja itse olin ainakin laskeskellut tuolla tornihotelli threadissa että siitä tulis 90.2m korkea että se tulee oleen samaa korkeusluokkaa Liebeskindin tornin kanssa.
#39203
grendy kirjoitti:
henkka kirjoitti:Ja ainoa torni mikä Tampereella saattaa olla pystyssä 2015 on Tornihotelli, mikäli rakentaminen nyt tietojen mukaan alkaa ensi vuonna.
Ensi vuonna?? what happened to loppukesä tms?

EDIT: Ja itse olin ainakin laskeskellut tuolla tornihotelli threadissa että siitä tulis 90.2m korkea että se tulee oleen samaa korkeusluokkaa Liebeskindin tornin kanssa.
http://www.flickr.com/photos/locationun ... hotostream

Samanlainen kuva on ollut Tornihotellin omassa ketjussa jo kuun alusta.
#39204
Turulla ei ole paljonkaan jakoja tornien suhteen, jos se 35 kerroksinen joskus tulee niin sille taputetaan, mutta siinä se näyttäis olevan sitte. Ihan kiva että Janne on kuitenkin ottanut Turun mukaan peleihin ;)
#43214
Purkki^ kirjoitti:Melkein vois tehdä niin, että diagrammissa olis vaikka 10 tai 15 kaupungin korkeinta. Ei sitten tarvitse heti muokata kun joku perus 12 kerroksinen valmistuu.
Komppaan tätä ajatusta ja samasta syystä.
Suomen suurkaupunkien 10 suurinta koko ajan kuvassa ja sitten vielä noi
diagrammit vähän pienemmäks kuvaks ja lähemmäks keskenään niin jaksaa yhdellä silmäyksellä vertailla.
Eli pois y-akselilta turhat 100+ metrilukemat tilaa viemästä.

Mutta muuten ihan jees kaaviot. Ei siinä mitään. Kerrosluvut ja vuosiluku vielä mukaan niin avot.
Ja itse kelpuuttasin kaavioon ne talot joiden maanpäälliset runkotyöt ovat jo käynnissä.
Ne kun kumminkin varmasti valmistuvat.
Lisäksi selkeät näköalatornit tai vastaavat joissa oikeasti on toimintaa laella (ei siis kirkontornit) voisi
sisällyttää mitenkään nyt Näsinneulaa mukaan vänkäämättä siis...

edit: ja suomitop10 kuvaan mukaan tai perään se jokaisen ison kaupungin korkein. ja hotelli torni säilyy ikuisesti myös siinä kollaasissa.
#43294
K-P kirjoitti:
Purkki^ kirjoitti:Melkein vois tehdä niin, että diagrammissa olis vaikka 10 tai 15 kaupungin korkeinta. Ei sitten tarvitse heti muokata kun joku perus 12 kerroksinen valmistuu.
Komppaan tätä ajatusta ja samasta syystä.
Suomen suurkaupunkien 10 suurinta koko ajan kuvassa ja sitten vielä noi
diagrammit vähän pienemmäks kuvaks ja lähemmäks keskenään niin jaksaa yhdellä silmäyksellä vertailla.
Eli pois y-akselilta turhat 100+ metrilukemat tilaa viemästä.

Mutta muuten ihan jees kaaviot. Ei siinä mitään. Kerrosluvut ja vuosiluku vielä mukaan niin avot.
Ja itse kelpuuttasin kaavioon ne talot joiden maanpäälliset runkotyöt ovat jo käynnissä.
Ne kun kumminkin varmasti valmistuvat.
Lisäksi selkeät näköalatornit tai vastaavat joissa oikeasti on toimintaa laella (ei siis kirkontornit) voisi
sisällyttää mitenkään nyt Näsinneulaa mukaan vänkäämättä siis...

edit: ja suomitop10 kuvaan mukaan tai perään se jokaisen ison kaupungin korkein. ja hotelli torni säilyy ikuisesti myös siinä kollaasissa.

Ihan hyviä kehittämisideoita. Katson jos joskus jaksan muunnella. :D
Ja mun näytöllä kyllä mahtuu kaikki muut paitsi Helsingin matalat talot samaan ruutuun. ;) :P
Mut joo ehkä pienemmät olis havainnollisemmat vertailuihin.


Niin ja Matrix lisätty nyt. Ilmottakaa ku se toinen Tampereen minitorni on harjassa.