Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Tornitaloja - lisää tornitaloja! Yläkerrassa keskustelua kaikesta korkeisiin taloihin liittyvästä ja korkeuksiin kohoavista uudisrakennuksista.

Valitse suosikkisi.

Cirrus
9
9%
Fortumin pääkonttori
13
13%
Maamerkki
Ei ääniä
0%
Kone Building
14
14%
Meritorni
14
14%
SysOpen Tower
8
8%
Hotelli Torni
24
25%
Haapaniemenkatu 7-9
2
2%
Reimarintorni
1
1%
Itämerentori
12
12%
#8516
Elikkä mikä näistä Suomen kymmenestä korkeimmasta tornitalosta mielyttää sinun silmää eniten?

Tässä kuvat jokaisesta tornista muistinvirkistykseksi ;). Tekijänoikeudet kuvien ottajilla. Huom! Älä anna ääntäsi pelkästään näiden kuvien perusteella.

Talot ovat korkeusjärjestyksessä:

Cirrus
Kuva

Fortumin pääkonttori
Kuva

Maamerkki
Kuva

Kone Building
Kuva

Meritorni
Kuva

SysOpen Tower
Kuva

Hotelli Torni
Kuva

Reimarintorni
Kuva

Itämerentori
Kuva

Haapaniemenkatu 7-9
Kuva
Viimeksi muokannut Janne_H, 01.12.06 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä okl
#8517
Heiheihei!!! Oisit nyt pistäny 11 korkeinta niin oma suosikkini olisi päässyt mukaan! :D

http://img297.imageshack.us/img297/6413 ... 005yi7.jpg
http://img297.imageshack.us/img297/4521 ... adfit6.jpg
"Emme lähteneet tekemään mitään korkeusennätyksiä, vaan hyvää toimistotilaa. Oli itse asiassa kaavoittajan toivomus, että ohitustien viereen nousisi kaupungille maamerkki", sanoo rakennuttaja JSP Facilitiesin toimitusjohtaja Jukka Akselin.
Mitäköhän sitten kun Jyväskylään aletaan tehdä korkeusennätyksiä? 8) :) :twisted:

Mutta jos näistä pitää valita, Itämerentori miellyttää minun silmään eniten. Eihän se mitenkään ennätyskorkea ole, mutta omasta mielestäni se on hyvin onnistunut.
Avatar
tekijänä Iggy.P
#8520
Valinta piti tehdä aika pitkälle noiden kuvien perusteella. Valinta on helpompi niillä jotka ovat nähneet kaikki rakennukset luonnossa. Itse olen nähnyt noista paikanpäällä ainoastaan Fortumin, Maamerkin, Tornin, Haapaniemenkadun ja Itämerentorin. Pitkän miettimisen jälkeen valitsin Kone buildingin ja Sys openin väliltä Sys Openin. En tiedä olisinko valinnut näin jos olisin käynyt paikan päällä.

Mut eipä mitään. Mielenkiintoinen äänestys.
tekijänä Larma
#8521
Ite en oo nähny livenä mitään näistä Espoossa sijaitsevista torneista (ellei sitten lasketa kaukaa nähtyä Fortumin tornia), mutta tuskimpa se ois päätökseen vaikuttanu. Kaikki näistä torneista on oikeestaan enemmän tai vähemmän rumia. :? Suomessa ei vaan osata tehdä korkeaa ja hienon näköistä rakennusta. Valitsin sitten sen vähiten ruman, eli Itämerentorin.
tekijänä Devi
#8522
Vaikka se ei olekaan kovin korkea, valitsen hotelli Tornin. Se on Suomessa niin poikkeuksellinen ja persoonallinen. Samankaltaista rakentamista olisi saatu tehdä kantakaupunkiin aikanaan enemmänkin. Tuo rakennusmassan porrastus keventää ulkomittojen antamaa vaikutelmaa ja tekee tornista korkeamman näköisen kuin se onkaan. Todella symppis jos nyt niin voi talosta sanoa! :D

Jaetulla kakkossijalla oliskin sitten jo useampi tönö, Fortum, SysOpen ja Meritorni.
Avatar
tekijänä Janne_H
#8523
okl kirjoitti:Heiheihei!!! Oisit nyt pistäny 11 korkeinta niin oma suosikkini olisi päässyt mukaan! :D

http://img297.imageshack.us/img297/6413 ... 005yi7.jpg
http://img297.imageshack.us/img297/4521 ... adfit6.jpg
"Emme lähteneet tekemään mitään korkeusennätyksiä, vaan hyvää toimistotilaa. Oli itse asiassa kaavoittajan toivomus, että ohitustien viereen nousisi kaupungille maamerkki", sanoo rakennuttaja JSP Facilitiesin toimitusjohtaja Jukka Akselin.
Mitäköhän sitten kun Jyväskylään aletaan tehdä korkeusennätyksiä? 8) :) :twisted:

Mutta jos näistä pitää valita, Itämerentori miellyttää minun silmään eniten. Eihän se mitenkään ennätyskorkea ole, mutta omasta mielestäni se on hyvin onnistunut.
Ilmeisesti 11. korkein olisi ollut Hotelli Ilves. Mikä muuten tuon Jyväskylän tornin nimi on? Onko se SkyscraperPagella?

Edit: Niin ja toi äänestys hommeli antaa maksimissaan 10 vaihtoehtoa.
Muuten kaikki noi tornit sijaitsee Helsingissä ja Espoossa ja pian valmistuu
Suomen toiseksi korkein toimistotorni Leppävaaraan. Joten muut kunnat hopi hopi :) Tampere, Vantaa, Jyväskylä, Turku ja Oulu voisivat hyvin olla top 10:ssä. ;)
Viimeksi muokannut Janne_H, 01.12.06 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä H.C.
#8524
Mä olen se hölmö joka äänesti Haapaniemenkatua, jos joku ihmetteli.

Valinta Hotelli tornin, Koneen ja tuon Haapaniemenkadun välillä oli vaikea, mutta päädyin lopulta siihen viimeiseen. Tykästyminen siihen on tapahtunut vähitellen kun vuosien varrella on katsellut sitä kaukaa junan ikkunasta. Se näyttää todella tyylikkäältä eri valaistuksissa ja pidän sen selkeästä ulkonäöstä.
Avatar
tekijänä RV
#8529
Jos joku ihmettelee siellä kotipuolessa "kuka ihme äänesti Cirrusta?" niin minä se olin. Valinta tapahtui Cirruksen, Haapaniemenkadun ja Fortumin välillä. Pidän Cirrusta vain jostain syystä niin tyylikkäänä.
tekijänä okl
#8530
Janne_H kirjoitti:Ilmeisesti 11. korkein olisi ollut Hotelli Ilves. Mikä muuten tuon Jyväskylän tornin nimi on? Onko se SkyscraperPagella?

Edit: Niin ja toi äänestys hommeli antaa maksimissaan 10 vaihtoehtoa.
Muuten kaikki noi tornit sijaitsee Helsingissä ja Espoossa ja pian valmistuu
Suomen toiseksi korkein toimistotorni Leppävaaraan. Joten muut kunnat hopi hopi :) Tampere, Vantaa, Jyväskylä, Turku ja Oulu voisivat hyvin olla top 10:ssä. ;)
Niin tosiaan, Ilves pääs unohtumaan. Jyväskylän tornin nimi on Innova ja se jää Ilvestä 4 metriä matalemmaksi(=59m). Puhekielessä talon nimi on "tietämättömien" (=ei-niin-torniintoilijoiden) keskuudessa usein "pizza slaissi talo", "jiiäspee talo" (ennen kyljessä oli iso JSP logo) tai sitten "juna-aseman korkea talo" tms..

Itse muuten valitsin Tornin, Haapaniemenkadun, Itämerentorin, maamerkin ja Cirruksen väliltä.
Avatar
tekijänä Janne_H
#8536
Haapaniemenkatu olikin noista matalin.
tekijänä okl
#8542
Tulipa mieleen, että tornien vastustusta voisi jossain määrin vähentää esim. jos vaikka Koneen ja Fortumin konttorit jouluvalaistaisiin led-valoilla ja niiden kyljessä esitettäisiin jotain "valoshowta". Myös Merihaka voisi olla mielenkiintoinen kohde, koska melkein kaikki vihaa tätä aluetta ja haukkuu sitä rumaksi, muuttuisikohan tilanne jos siellä vilkkuisivat värikkäät jouluvalo massiivisessa muodostelmassa? :)

Tätä voisi myös soveltaa Keski-Pasilaan. Taloihin pistettäisiin jo rakennusvaihessa valot seinän sisään. Mitenköhän kalliiksi tulisi kuorruttaa monta tornitaloa monivärisillä led-valoilla? :|

Itäkeskuksen maamerkissähän on kai jo jonkunlaiset valot?
tekijänä aleksi
#8548
Ylivoimainen kolmikko:

1. Fortum
-edelleen jotenkin utopistisen dynaaminen ja röyhkeän iso, arkkitehtuuriltaan puhdaslinjainen ja viimeistelty, siksi ei ole vuosien saatossa "vanhentunut".

2. Torni
-istuu ympäristöönsä ydinkeskustassa, Suomessa ainoa laatuaan oleva vanhanajan pilvenpiirtäjä, tärkeä rooli Suomen historiassa.

3.Kallion kirkko:)
-dominoi Itä-Helsinkiä, myyttinen suomalaisversio Empire State Buildingista.

http://www.muuka.com/finnishpumpkin/chu ... ah_fi.html
tekijänä Joka
#8575
Hotelli Torni. Itämerentornin lisäksi ainoa torni joka on sijoitettu kantakaupunkiin. Muut ovat käytännössä lähiöissä. Ja onhan toi Torni myös tyylikäs.
Avatar
tekijänä grendy
#8576
En muista onko tästä käyty ennen edes mitään keskustelua mutta toi Hotelli Torni.... Mikä sen virallinen korkeus on ilman tota spiree kun ei se nyt 70metriseltä todellakaan näytä? ;)

Ja sinänsä mulle ei merkinnyt tässä äänestyksessä yhtään se että missä rakennus sijaitsee, aivan sama onko se keskustassa vai keskellä metsää koska äänestyksen pointti ei oo siinä.

Ja mun ääni meni Meritornille. Se on tosi omaperäsen näkönen asuinrakennukseks Suomessa. Itämerentori ois hyvänä kakkosena ja kolmosta en oikein osaa sanoo...
Avatar
tekijänä Kantti
#8578
Meritornille meni ääni!

Mutta siellä on aika monta hyvää vaihtoehtoa. Fortumin pääkonttori on järkälemäinen ja brutaalin komea, Kone Building on kliini hienostuneen tyylikäs paasi, SysOpen hienon laadukkaan näköinen. Reimarintornista ihmettelen ettei se ole saanut ääniä, kyllä siinä karismaa on myös! Itämerentori on elegantti rakennus.

Cirruksesta on sanottava että on se tavallisen näköinen rakennus jossa ei muuta erikoista kuin korkeus ellei oteta huomioon ylätasannetta, onko siellä myös jonkun asunto?

Haapaniemenkatu näyttää ainakin kuvassa lähinnä vankilalta.. :cyclopsani:

Hotelli Torni on aivan omassa sarjassaan tässä ja kuvan perusteella vaikea sanoa mitään siitä. En ole muitakaan nähnyt livenä paitsi Fortumin pääkonttorin mutta en sitäkään ole lähempää katsastanut. Mieli voisi olla toinen jos ne kaikki olisi paikanpäällä nähnyt.