- 20.03.05 21:17
#937
Moolio kirjoitti:^ja mikäli jotain on koneessa vialla, niin miten siihen enää ympäröivien rakennusten korkeus vaikuttaa?
Juu. Pannaan saman tien naapurista pari taloakin matalaksi, kun kerran kone on jo rikki Normaalien laskeutumislinjojen lisäksi on kuitenkin pidettävä tyhjänä aika paljon varavaihtoehtoja.Nyt en ihan ymmärtänyt mikä oli pointtisi. Jos tarkoitit että tämä varavaihtoehto on laskeutuminen Kehä III:lle niin en taida pitää ideaa kovin hyvänä, vaikka talot eivät sitten kovin korkeita siinä ympärillä olisikaan. Jos tarkoitit, että olen oikeassa, ja, että muitakin vaihtoehtoja kuin törmääminen torniin on, niin sitten olen toki samaa mieltä.
Korkeat rakennukset tuppaavat myös olemaan ns. tutkan signaalien edessä. Saattaa hieman vaikeuttaa lennonjohdon töitä ja koneiden yrityksiä löytää kiitoradoilleen.Luulisin, että tuo on ongelma lähinnä korkeampien tornien kanssa. Eivät ne signaalit kuitenkaan lähde niin matalassa kulmassa, että joku alle 100m rakennus mitään estää. Koneet kuitenkin lentävät suhteellisen korkealla vielä kilometrinkin päässä kentästä, varsinkin jos ne kiertelevät vain kentän yllä odottaen vuoroaan laskeutua. Näiden suunniteltujen tornien suunnaltahan ei siis voi laskeutua, ellei ole valmistautunut pysäyttämään konetta kiitoradan leveyssuunnassa.