Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä RV
#75404
Tuohon Klazun viestiin: huomattavasti ennemmin näen tuon järkäleen Lentoaseman siltojen varressa kuin otan selfieitä tuossa mauttomien R2D2-pönttöjen keskellä.
tekijänä hmikko
#76182
Kazaam kirjoitti:Itse kun en alueen suunnitelmiin ennestään ollut erityisen perehtynyt, niin yllätyin lähinnä siitä, että Suomen asumista koskeva lainsäädäntö mahdollistaa vielä nykyään asuinrakentamisen näin lähelle lentoasemaa.


Kyse ei ole etäisyydestä, vaan melualueen sijainnista. Kovimman melun alueet ovat lounas-koillinen -suuntaisten kiitoratojen päissä. Aviapolis jää juurikin näiden alueiden sivuun. Kuvassa näkyvää kiitorataa käytetään normaalioloissa paljon vähemmän, käsittääkseni juurikin melusyistä. Sitä on esitetty jopa purettavaksi ja otettavaksi muuhun käyttöön (mikä ei taida toteutua).

Klazu kirjoitti:Joo, ei kovin viihtyisä sijainti asua.


Sanoisin, että epäviihtyisyys johtuu lähinnä kaupunkisuunnittelusta, ei sijainnista, jos rakennetaan lisää samaa kuin jo on Veromiehenkylässä (näkyy kuvassa oikealla). Ts. kerrostaloja harvakseltaan suurkortteleihin parkkikenttien ja autotallien taakse, kaikki palvelut Jumboon ja vastaaviin jättilaatikoihin, ja kaduista maantiemaisia.
tekijänä Purkki^
#76184
Kazaam kirjoitti:Itse kun en alueen suunnitelmiin ennestään ollut erityisen perehtynyt, niin yllätyin lähinnä siitä, että Suomen asumista koskeva lainsäädäntö mahdollistaa vielä nykyään asuinrakentamisen näin lähelle lentoasemaa.


Tuosta ei mene koneet yli ollenkaan. Kovempi melu on laskeutumis ja nousureiteillä vaikka etäisyyttä kentälle olisi 10km. Toki siinä voidaan mielessä ihmetellä tuohon rakentamista kun nykyään kaikkea ylisäännellään.
Avatar
tekijänä zeizei
#76185
Tuo 60 000 kuulostaa kyllä aika kovalta tavoitteelta. Talouden ja työllisyyden pitäisi kasvaa todella kovaa tai olettaa joukkopakoa nykyisiltä toimistoalueilta. Samaan aikaan kun rakennetaan toimistoa myös muualle pääkaupunkiseutua niin en usko jälkimmäisen tapahtuvan.

Ettei kävisi Suurpellot.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23