Klazu kirjoitti:Janne_H kirjoitti:Niin, tuo nimenomaisen kuvatekstin yhteydessä olevan kuvan Mersu ei Klazun mittarilla kuulu kalliimpaan luokkaan?
Kuvasta ei näe mikä E-mersu tuo on, mutta tuskin on AGM ja ainakin korimalli on vanha. Tuon korimallin mersuja ei ole Saksassa näkynyt enää hetkeen, vaan kaikki ne on myyty Suomeen ja muualle Itä-Eurooppaan. Siksi kommenttini.
No ota nyt hyvä ihminen ne Berliini-lasit jo pois silmiltä ja ymmärrä, että tämä on suomalainen foorumi, joka käsittelee aiheita ja asioita Suomen olosuhteiden näkövinkkelistä.
Miten minullekin tulee kuvista mieleen sama kuin grendylle, että alueen rakennukset on kuin roiskittu ympäriinsä ilman sen suurempaa johdonmukaisuutta? Ja tosiaan nyt kiinnitin huomiota kuinka paljon noita autoja onkaan. Noin kaukana keskustasta kaikki parkkipaikat lienevät pintaparkkeja, mikä on kyllä vähän ankeeta. Kai tuolta pääsee pois edes jotain bussilinjaa pitkin?
Alueesta on vasta rakennettu murto-osa, joten huono mennä vielä sanomaan keskeneräisestä, miten lopulliselta tuo roiskiminen vaikuttaa. Tottakai alueesta on laadittu osayleiskaava ja asemakaava, mitkä varmasti järkevöittävät aluetta kunhan se kehittyy vähän pidemmälle. Toisaalta eikö roiskiminen oli ihan hyvä juttu, kun tälläkin foorumilla useasti valitetaan kaavamaisuudesta ja toisiaan muistuttavista taloista?
Parkkikset tosiaan pintaparkkeja, mutta siihen on varmasti vaiktutanut se, että kyseisen alueen maaperä on K-P:n vitsienkin mukaan melkoista suota. Tai ehkei nyt teknisesti suota vaan savipeltoa, jossa on kuulemma märkää savea monta kymmentä metriä. Siellä on vedetty jo tiet valmiiksi ja kortteleiksi tulevat tontit teiden väleissä ovat monessa kohtaan kuin pieniä lampia märän maan takia. Alueen laitamilla, missä on kalliota, on parkkikset maan alla. Nykyään Espoossa nuo parkkikset tehdään ihan hyvin piiloon myös kauempana Helsingin keskustasta. Esim näin tulee tapahtumaan Espoon keskuksessa.
Tuolta pääsee pois bussilinjalla, mutta ihan rehellisesti sanottuna en ikinä (tai ainakaan toistaiseksi) muuttaisi tonne ilman autoa.