- 23.11.13 18:36
#62768
Janne_H kirjoitti:Mistä lie Länsiväylä tämän luvun napannut? Uskaltaisin kyllä väittää, että tonne tullaan rakentamaan helvetisti enemmän kuin 0.63 autopaikkaa per asunto.Länsiväylä, Seppo Korkman kirjoitti:
Finnoon tornit nousevat ilman metroakin
Finnoo lukuina
-Asuntoja noin 10 000 ( 700 000 kerrosneliötä). Niistä noin neljännes opiskelija- ja tuettuja vuokra-asuntoja.
-Julkiseen liikenteeseen tukeutumisesta huolimatta alueelle rakennetaan noin 6 300 autopaikkaa.
hmikko kirjoitti:Tuon kokoisen uuden asuinalueen rakentaminen ilman raideyhteyttä on ainakin maakuntakaavan hengen ellei kirjaimen vastaista eikä sen pitäisi onnistua ilman, että radan rakentamisesta on päätöstä. Espoo kokeili tämän jo kertaalleen Histan osalta, joka pantiin jäihin kun rataa ei ole päätetty.Tätä itsekin mietin. Tosin ei tuosta alueen reunalta taida olla kuin "vain" yksi kilometri Matinkylän metroasemalle, joten ehkä tätä tulkittaisiin eri lailla. Vielä enemmän ihmetyttää, että Espoon kaupunki esittää tämän tuiki tarpeellisen tieyhteyden rakentamisen nimenomaan Finnoon alueen rakentamisen lähtölaukauksena, vaikka sitä on pohdittu jo kauan ennen kuin Finnoota alettiin kaavoittaa. Ehkä valtiolta sitten irtoaa enemmän sympatiaa metrojatkeen rahoittamiseen, jos Espoo esittää aloittaneensa metroon perustuvan alueen infrarakentamisen jo omin päin.
"tekninen kehitys tekee jalankulusta turhan toimenpiteen"