Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

...ja toi peruspaska nykyratkaisu lyödä se kattokerros "tyylikkäästi" tommoseen onton näköisen palkkihässäkän sisälle ei edellekään valkene minulle. Miksi tehdä hankala + ruma ratkaisu? Miksi siellä pitää olla ne kulmapilarit? Miksi sen talon ulkoseinän pitää olla samaa linjaa sokkelista ylimpään räystäslinjaan? Miksi?
Tekijänä Joggeri
K-P kirjoitti:...ja toi peruspaska nykyratkaisu lyödä se kattokerros "tyylikkäästi" tommoseen onton näköisen palkkihässäkän sisälle ei edellekään valkene minulle. Miksi tehdä hankala + ruma ratkaisu? Miksi siellä pitää olla ne kulmapilarit? Miksi sen talon ulkoseinän pitää olla samaa linjaa sokkelista ylimpään räystäslinjaan? Miksi?
Tästä olen sanasta sanaan samaa mieltä K-P:n kanssa. Toisaalta olisiko parempi ratkaisu Itäkeskuksen maamerkin kaltainen sekamelska katolla? Siihen verrattuna Kielotorni ja Leppävaaran vastaava ratkaisu ovat mielestäni (säälittävän) pieni parannus. Onkohan ihan oikea katto (harjakatto tai edes tasainen tasakatto) niin kovin kallis/vaikea/uusi juttu näille muutamalle Suomen oligopoli-rakennusfiremoille? Pistää miettimään. Kunnianhimosta ei ainakaan voi syyttää.
Tekijänä ÄmJii
Ruma mötikkähän tuo on. Vaikea keksiä korkeuden lisäksi yhtään mitään hyvää sanottavaa. Pelkkä korkeus ei kyllä riitä ainakaan mulle tekemään rakennuksesta hienoa tms. Erittäin halvannäköinen rakennusmateriaaleiltaan, arkkitehtuuriltaan ja oikeastaan ihan millä tahansa mittarilla mitattuna. Eikä istu tuohon ympäröivään rakennusmassaan millään opilla - onneks siihen lähiympäristöön on tulossa uutta.
Tekijänä miksuh
OlliMolli kirjoitti:On toi kyllä uskomattoman ruma. En tiedä miten rakennusliike nukkuu yönsä.
Meinaatko nyt tuota Kielotornia vai Leppävaaran tornia` Jos jälkimmäistä, niin en ole kyllä sun kanssasi alkuunkaan samaa mieltä. Itse tuosta Lepuskin tornista päivittäin ohi kävelevänä pidän sitä ihan hyvän näköisenä, kaikkea muuta kuin rumana.
Viimeksi muokannut miksuh, 13.03.10 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tekijänä miksuh
K-P kirjoitti:...ja toi peruspaska nykyratkaisu lyödä se kattokerros "tyylikkäästi" tommoseen onton näköisen palkkihässäkän sisälle ei edellekään valkene minulle.
No siellä yläkerrassahan on saunaosasto, sekä näköala-aurinkoterassi. Eli Tottakai se kattokerros siis on avoin.
Viimeksi muokannut miksuh, 13.03.10 17:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tekijänä miksuh
ÄmJii kirjoitti:Ruma mötikkähän tuo on. Vaikea keksiä korkeuden lisäksi yhtään mitään hyvää sanottavaa. Pelkkä korkeus ei kyllä riitä ainakaan mulle tekemään rakennuksesta hienoa tms. Erittäin halvannäköinen rakennusmateriaaleiltaan, arkkitehtuuriltaan ja oikeastaan ihan millä tahansa mittarilla mitattuna. Eikä istu tuohon ympäröivään rakennusmassaan millään opilla - onneks siihen lähiympäristöön on tulossa uutta.
Kuten toisessa viestissäni sanoin, niin jos Leppävaaran tornista on kyse, niin minusta se ei ole ole mikään ruma vaan näyttää itseasiassa oikein hyvältä. Itse liikun Lepuskissa päivittäion koska asun lähellä sitä, joten tuota torniakin on tullut katseltua melkosen paljon ja minusta se on ihan hienon näköinen.
Tekijänä UPnotOUT!
Olen Miksun kanssa samaa mieltä. Kyseessä on kuitenkin "vain" tavallinen asumiseen tarkoitettu tornitalo. Kyseessä ei ole mikään turistimagneetti/kansallisylpeys -yritys. Käyttöä ajatellen vallan nätti talo ja ympäristöään piristävä.
Tekijänä zeizei
Täällä samaa mieltä. Ei nyt mikään kansallisnähtävyys, mutta silti ihan hieno talo. Ei asuintornitalot koskaan ole mitään WOW-arkkitehtuuria, ei missään päin maailmaa. Toimistotalot on sitten asia erikseen..

Mutta tosiaan, asuintaloksi varsin hyvän näköinen.
Tekijänä Ozie
Mun mielestä ei tuo mikään historiankirjoihin jäävä arkkitehtuurin helmi ole, mutta asuinrakennuksena kokonaisuus on tyylikäs. Jos verrataan muihin asuintorneihin niin ehkä jopa hienoin (kertooko tämä sitten tuon tornin hienoudesta vai muiden rumuudesta? :D )
zeizei kirjoitti:Täällä samaa mieltä. Ei nyt mikään kansallisnähtävyys, mutta silti ihan hieno talo. Ei asuintornitalot koskaan ole mitään WOW-arkkitehtuuria, ei missään päin maailmaa. Toimistotalot on sitten asia erikseen..

Mutta tosiaan, asuintaloksi varsin hyvän näköinen.
Malmö Turning Torso anyone...?

Q1 anyone...?
Viimeksi muokannut albertobroccoli, 14.03.10 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miksuh kirjoitti:
K-P kirjoitti:...ja toi peruspaska nykyratkaisu lyödä se kattokerros "tyylikkäästi" tommoseen onton näköisen palkkihässäkän sisälle ei edellekään valkene minulle.
No siellä yläkerrassahan on saunaosasto, sekä näköala-aurinkoterassi. Eli Tottakai se kattokerros siis on avoin.
Ei vika olekaan kattokerroksen avoimuudessa. Päinvastoin. Nythän se kattokerros on "suljettu". Kulmapilareilla ja muilla fake-elementeillä. En ymmärrä.
Olisi vaikka aivan tasakatto tai jonkinasteinen viistokatto. Esimerkiksi Grendyn vanhan kämpän saunaosasto oli talon katolla, ja jopa SE ratkaisu oli paremman näköinen kuin tämä/nämä nykyiset. Kyseessä siis Opiskelijankatu 5 Hervannassa.
Tekijänä Torni-asukas
Minusta leppävaaran torni ei ole ollenkaan ruma, kuten ei ole Cirruskaan , jossa asun, ei kerrostalo voi minun mielestäni olla mikään lasinen taideteos, käytännöllisyys ratkaisee.
Kuten jo aiemmin mainitsin, nämä uudet tornitalot rakennetaan aika hyvin kun verrataan tavalliseen kerrostaloon, Leppävaaran tornissa kuten Cirruksessakin on paksut paikalla valetut välipohjat ei ontelolaattaa, kuten tavallisissa kerrostaloissa, lisäksi alakerrokset on kokonaan paikalla valettu.

Uskallan sanoa, että äänieristys on huomattavasti parempi, kuin tavallisessa elementtikerrostalossa, mielenkiinnolla jäänkin odottelemaan Leppävaaran tornin asukkaiden kommentteja asunnostaan ja talostaan, kunhan se valmistuu.
Tekijänä Janne_H
Saumojen häivyttäminen on aloitettu rakennuksen lounaiskulmasta. Eron huomaa esim tuosta keskimmäisestä kuvasta. :)

Toisen tornin varjokuva heijastuu toisen lasipinnoista. Harvinaista herkkua Suomessa. ;)
Kuva

------------------------------saumatonta----------------------------------------------------------------------------saumaa-------------------------------
Kuva

Kuva
Tekijänä zeizei
Ah, onneksi!

Tuolla ois ollut sunnuntaina esittelytilaisuus 16. kerroksessa. Liittyy siihen varmasti tuo ainoa kalustettu parveke. ;)

Harmi että missasin tuon, mutta jos huomaan uusia tilaisuuksia pistän tännekin infoa.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 32