Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä randy
#17486
Ozie kirjoitti:17.10.2007 asuntoja varattu 48 kpl ja autopaikoista 29 kpl
19.02.2008 asuntoja varattu 55 kpl ja autopaikoja 37 kpl

Huonosti on asuntojen myynti menny kun nämä on vielä varauksia jotka ei sido mihinkään.
Joskus kun selasin noita muita Skanskan kohteita niin niissä oli paljon nihkeämmin varauksia. Eli siihen nähden tuollainen 50/50-tilanne on aika hyvä. Monethan tunnetusti haluavat nähdä asunnon omin silmin ennen ostopäätöstä.

Ja tosiaan ei ole viime aikoina näkynyt mainoksia tästä missään...ehkäpä lisävarauksille ei ole tässä vaiheessa huutavaa tarvetta ja on parempi mainostaa kiireellisempiä kohteita välillä.
Avatar
tekijänä Klazu
#17611
Uusien asuntojen kauppahan on Suomessa melkein pysähtynyt tilastojen ja keskuteluiden mukaan. Jälkimmäisissa kerrotaan myös, että asunnon näytöillä on hyvin hiljaista. Talous on taittunut ja yhä harvemmin haluaa ottaa elinikäistä palloa (asuntolainaa) jalkaansa tässä vaiheessa. Itse ainakaan en missään nimessä ostaisi asuntoa nyt.
tekijänä zeizei
#17628
Ei se kauppa pysähtynyt ole, varsinkaan pk-seudulla. Pk-seudun ulkopuolella tosin kauppa on hiljentymään päin, muttei nyt sentään pysähtynyt. Tosin itsekään en tällä hetkellä ostaisi asuntoa, sillä uskon että hinnat tulevat vielä alas.

Mutta tähän asuintorniprojektiin: Tosiaan ne kuvan työmaakoneet olivat jotain kairauslaitteita, ja työmaalla on nyt taas hiljaista. Toimii samana parkkipaikkana kuin ennenkin. Toivottavasti alkavat pian rakentamaan.
Avatar
tekijänä grendy
#17633
Klazu kirjoitti:Uusien asuntojen kauppahan on Suomessa melkein pysähtynyt tilastojen ja keskuteluiden mukaan. Jälkimmäisissa kerrotaan myös, että asunnon näytöillä on hyvin hiljaista. Talous on taittunut ja yhä harvemmin haluaa ottaa elinikäistä palloa (asuntolainaa) jalkaansa tässä vaiheessa. Itse ainakaan en missään nimessä ostaisi asuntoa nyt.
Tyhmä olisit siis ;).. Ei oo montaa päivää kun oli uutinen että Helsingissä tulee edelleen halvemmaksi omistaa asunto kuin asua vuokralla. Vuokriin on tulossa isoja korotuksia kun taas korkotason ei odoteta nousevan, pikemminkin laskevan. Joten ehdottomasti oma kämppä kannattaa edelleen, kyllä täällä taloudessa ollaan edelleen aivan eri lukemissa kun siellä Saksassa!
tekijänä Ozie
#17640
grendy kirjoitti:
Klazu kirjoitti:Uusien asuntojen kauppahan on Suomessa melkein pysähtynyt tilastojen ja keskuteluiden mukaan. Jälkimmäisissa kerrotaan myös, että asunnon näytöillä on hyvin hiljaista. Talous on taittunut ja yhä harvemmin haluaa ottaa elinikäistä palloa (asuntolainaa) jalkaansa tässä vaiheessa. Itse ainakaan en missään nimessä ostaisi asuntoa nyt.
Tyhmä olisit siis ;).. Ei oo montaa päivää kun oli uutinen että Helsingissä tulee edelleen halvemmaksi omistaa asunto kuin asua vuokralla. Vuokriin on tulossa isoja korotuksia kun taas korkotason ei odoteta nousevan, pikemminkin laskevan. Joten ehdottomasti oma kämppä kannattaa edelleen, kyllä täällä taloudessa ollaan edelleen aivan eri lukemissa kun siellä Saksassa!
Niin mutta sitä asuntoa ei välttämättä kannata ostaa juuri nyt jos asuntojen hinnat rupee leikkaamaan rupee lasku ruokkimaan itseään. 10 % hintojen pudotus korkojen kanssa on aika paljon. Että vaikka yleisesti asunnon ostaminen kannattaa, ei sitä kannata välttämättä tehdä juuri nyt kun arvuutellaan että lähteekö asuntojen hinnat laskuun vai ei.
tekijänä zeizei
#18311
Hienoa, hienoa!

Mutta tuo 100 vuoden ikä kuulostaa melko pieneltä loppupeleissä. Kun vertaa että Suomessa on lukuisia yli 100-vuotiaita taloja. Toisaalta 60-70-lukujen talojen iäksi ei kai kaavailtu puoleakaan tuosta?
tekijänä Ozie
#18314
zeizei kirjoitti:Hienoa, hienoa!

Mutta tuo 100 vuoden ikä kuulostaa melko pieneltä loppupeleissä. Kun vertaa että Suomessa on lukuisia yli 100-vuotiaita taloja. Toisaalta 60-70-lukujen talojen iäksi ei kai kaavailtu puoleakaan tuosta?

Voi olla että tuo korkeus tuo myös omat temppunsa tuon iän puolesta, rasitukset rakennuksen alakerrosten rungossa on varmaan aika suuret. Toisaalta myös "vanhaan" hyvään aikaan näkee varsinkin Helsingissä taloja joiden sisäseinien paksuus on puoli metriä betonia, mutta sitten taas löytyy näitä joissa on 10 cm kananpaskaa. Pitää kanssa ottaa huomioon ettei meillä (tai ainakaan mulla) ole mitään hajua 1900-luvun rakennuksista joita on jo jouduttu purkamaan aikoja sitten.
tekijänä Ozie
#19109
HYVÄ ASUNNON VARAAJA
Olette varannut asunnon As. Oy Espoon Leppävaaran torni -nimisestä kohteesta. Kohteella on nyt lainvoimainen rakennuslupa ja rakennustyöt käynnistyvät kesällä. Uusi kotinne valmistuu alkuvuodesta 2010.

....
Tärkein kaikkia kiinnostava lienee tuossa. Eli ei tuota haudattu vielä ole. Skanska järkkää nyt jopa infotilaisuuksia jo tuohon liittyen.
Avatar
tekijänä Janne_H
#19112
11.09.05
zz kirjoitti: Skanskan mukaan rakentaminen alkaisi näillä näkymin 2006 alkupuolella ja rakentamisaika olisi reilu vuosi.
31.01.07
Devi kirjoitti:Leppävaarantornin rakentamien alkaa näemmä tänä keväänä:
nimimerkillä kevättä odotellessa :D
29.06.07
Ozie kirjoitti: Kuulemma ennen vuoden vaihdetta oikeestikki tarkotus alottaa rakennustyöt.
19.07.07
Länsiväylä kirjoitti: Kun talosta on 30 % varattu, ryhdytään rakentamaan.
05.08.07
Ozie kirjoitti:Kuulemma rakennuspäätös on nyt tästä tehty ja rakentaminen alkaa Skanskan mukaan loka-marraskuussa.
17.10.07
Skanska kirjoitti: Arviomme rakennuslupien käsittelyajaksi n. 2-4 kuukautta.
Rakennusaikataulu muuttuu siten, että rakentaminen alkaisi talvella 2008 ja valmistuminen olisi syksyllä 2009.
19.02.08
randy kirjoitti:Skanskalta oli tullut kirje varaajille että rakentaminen alkaisi loppukeväästä ja valmistuminen menisi 2010 alkupuolelle.
14.05.08
Skanska kirjoitti: Kohteella on nyt lainvoimainen rakennuslupa ja rakennustyöt käynnistyvät kesällä.
Kahdeksas kerta toden sanoo? :roll:

No joo kyllä se rakentaminen vihdoin taitaa alkaa. Mä en ainakaan hetkeenkään oo epäily, että tämä hanke olisi kuopattu. :smt001
Avatar
tekijänä grendy
#19113
Janne_H kirjoitti: Kahdeksas kerta toden sanoo? :roll:

No joo kyllä se rakentaminen vihdoin taitaa alkaa. Mä en ainakaan hetkeenkään oo epäily, että tämä hanke olisi kuopattu. :smt001
Odotas sit kun Treen Radisson alkaa nousta (if!) niin kerään vastaavan uutis-pläjäyksen niin se pieksee tän 100-0 :D
tekijänä Valdéz
#19114
grendy kirjoitti:Odotas sit kun Treen Radisson alkaa nousta (if!) niin kerään vastaavan uutis-pläjäyksen niin se pieksee tän 100-0 :D
grendylle tuntuu olevan kovin tärkeätä päihittää kaikki ihmiset joka asiassa.

Joo kävin tänään itse algebrassa ja se paikka tuntuu olevan yhtä työmaata. :) BTW Janne-H, asutko kenties lähellä EVTEKin koulurakennusta Leppävaarassa? Valkoisissa pienkerrostaloissa...? Ajattelin vain, että kun niiltä paikkeilta näkee sen tornitalon aika samalla tavalla kuin kuvissasi...
Avatar
tekijänä Janne_H
#19117
Valdéz kirjoitti:
grendy kirjoitti:Odotas sit kun Treen Radisson alkaa nousta (if!) niin kerään vastaavan uutis-pläjäyksen niin se pieksee tän 100-0 :D
grendylle tuntuu olevan kovin tärkeätä päihittää kaikki ihmiset joka asiassa.
Teillä menossa joku Turku vs. Tampere taisto? :)
Joo kävin tänään itse algebrassa ja se paikka tuntuu olevan yhtä työmaata. :) BTW Janne-H, asutko kenties lähellä EVTEKin koulurakennusta Leppävaarassa? Valkoisissa pienkerrostaloissa...? Ajattelin vain, että kun niiltä paikkeilta näkee sen tornitalon aika samalla tavalla kuin kuvissasi...
Mitäs tykkäsit Lepuskista? Tuntuko kaupungilta Turkulaisen silmin? Mä itse asun Länsi-Espoossa. Siskon kämpässä asuin viikon verran pari kuukautta sitten, koska hän oli matkoilla. Se asunto ei ollu niis valkosissa taloissa, vaan niiden vieressä vanhan kauppakeskuksen parkkihallin takana. Tämän pätkän vika otos näyttää aika hyvin ton sijainnin. Panorama Towerista oon ottanu kuvia vähän joka kulmasta. ;)
Avatar
tekijänä grendy
#19118
Janne_H kirjoitti:
Valdéz kirjoitti:
grendy kirjoitti:Odotas sit kun Treen Radisson alkaa nousta (if!) niin kerään vastaavan uutis-pläjäyksen niin se pieksee tän 100-0 :D
grendylle tuntuu olevan kovin tärkeätä päihittää kaikki ihmiset joka asiassa.
Teillä menossa joku Turku vs. Tampere taisto? :)
No ei sit mitään hajua ;).. Anteeksi nyt tosiaan jos onnistuin jotenkin ärsyttään.. Kunhan vaan huomasin kuinka jännän jutun Janne_H oli jaksanu koota ja heti tuli muut kotoisammat ikuisuusprojektit mieleen enkä sen enempää miettinyt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 32