Sivu 1/14
Matinkylän Metrokeskus & Omenatorni, Espoo
Lähetetty: 16.01.11 12:07
Kirjoittaja Janne_H
Re: Piispanportti (Matinkylän metrokeskus+18-kerroksinen tor
Lähetetty: 16.01.11 13:03
Kirjoittaja grendy
Janne_H kirjoitti:
Ehkä oudoin ja häiritsevin renderöinti taas pitkään aikaan...Itse projektista ei sen ihmeempää kommentoitavaa
Re: Piispanportti (Matinkylän metrokeskus+18-kerroksinen tor
Lähetetty: 16.01.11 13:19
Kirjoittaja Klazu
Mietin samaa kuin grendy. Kuva ei kerro oikein mitään.
Iso kompleksi tuosta näyttäisi tulevan noiden sivuleikkausten perusteella. Arkkitehtuuri ei ole kummoista, mutta ihan urbaanin näköistä.
Re: Piispanportti (Matinkylän metrokeskus+18-kerroksinen tor
Lähetetty: 19.02.12 09:43
Kirjoittaja Janne_H
Pieni tilannekatsaus:
Tontilla on ollut jo useamman kuukauden työt käynnissä. Kuvaa ei ole nyt näyttää, mutta iso monttu siel on.
Havainnekuvat ovat hieman muuttuneet.
(Arkkitehtitoimisto HKP Oy)
Re: Piispanportti (Matinkylän metrokeskus+18-kerroksinen tor
Lähetetty: 19.02.12 11:42
Kirjoittaja Purkki^
Janne_H kirjoitti:
Taas yks Martintorni muodoltaan.
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 12:42
Kirjoittaja RV
Onko torni sitten jo myöskin rakenteilla?
Re: Piispanportti (Matinkylän metrokeskus+18-kerroksinen tor
Lähetetty: 19.02.12 13:18
Kirjoittaja Janne_H
Purkki^ kirjoitti:
Taas yks Martintorni muodoltaan.
Parvekkeiden kuviointi muistuttaa Martintornia, mutta ei tuo ole muodoltaan samanlainen.
RV kirjoitti:Onko torni sitten jo myöskin rakenteilla?
Tuskinpa niin voisi vielä sanoa. Nyt siellä tehdään lähinnä metroon liittyviä hommia.
Re: Piispanportti (Matinkylän metrokeskus+18-kerroksinen tor
Lähetetty: 19.02.12 13:29
Kirjoittaja Purkki^
Janne_H kirjoitti:
Aika lähellä kuitenkin.
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 14:08
Kirjoittaja Janne_H
Edelleen ainoa selkeä yhtäläisyys on parvekekuviointi.
Martintorni muodostuu kahdesta selkeästä osasta:
leveästä palikasta ja siinä kiinni olevasta hieman matalemmasta "laatikosta".
Toisin kuin Martintorni, tämän Matinkylän tornin massoittelu on selkeästi yksiosainen. Muoto on paljon lähempänä Pirkka 6:a tai Reimantornia.
Täällä muutama lisäkuva
http://www.hkp.fi/Metrokeskus.htm
No hard feelings Purkki
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 14:26
Kirjoittaja satama
Janne_H kirjoitti:Edelleen ainoa selkeä yhtäläisyys on parvekekuviointi.
sekä katon porrastus että parvekesiipi, plus (frantsumpi) ostari
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 15:03
Kirjoittaja Purkki^
^ Jep
Vähän tylsää kuitenkin, että kierrätetään ideoita kuten tuo parvekekuviointi. Lyhyen ajan sisällä tullut kolme saman tyylistä rakennusta tämä, Martintorni ja Espoonlahden asuintorni. Vaikka suunnittelussa olisi samoja henkilöitä mukana niin jonkinlaista kunnianhimoa sais olla tehdä erillaisia rakennuksia.
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 18:10
Kirjoittaja Klazu
Onhan nuo kyllä melkein täydelliset kaksoset noissa Purkin kuvissa. Tuollainen bulkki-torni jälleen kerran.
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 19:51
Kirjoittaja tissot
Metroasema näyttää ihan oklta, tuota tornia tuskin tulee edes paljon huomattua. Voisi ehkä pikkasen enemmän yrittää.
Matinkylä muutenkin tarvii piristystä.
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 19.02.12 20:05
Kirjoittaja H.C.
Toivottavasti edes materiaalivalinnat on paremmat. Mutta noissa ei edes suunnittelijat ole samoja vaan ihan eri firmat on noiden takana, silti
yhtäläisyyksiä näinkin paljon
Martintornin on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Petri Rouhianinen, ja tämän HKP.
Re: Matinkylän Metrokeskus, Espoo
Lähetetty: 20.02.12 10:55
Kirjoittaja Clepe
Aiotaanko toi uusi metrokeskus ja nykyinen Mätä-Omena yhdistää poistamalla välistä nykyisen Suomenlahdentien linjauksen? Aikamoinen estevaikutus kaupunkikuvaan on kauppakeskuksella jo nyt ollessaan 280 metriä, jos siihen vielä lisätään sellaset 100 metriä niin hyvää tulee?
Aivan järjettömiä ratkaisuja jos halutaan luoda miellyttävä jalankulkuympäristö, muuloinkin kuin kauppakeskuksen aukioloaikoina. Enkä ole vakuuttunut rulloporrassysteemeistä, jossa joutuu käyttämään kahta tai jopa kolmea rullaporrasta päästäkseen metroasemalle. Haiskahtaa vähän siltä että liityntäbussiasema on sijoitettu sinne minne mahtuu ja sinne pääsy on tehty busseille mahdollisimman hitaaksi ja hankalaksi.
Siis muistutuksena, metron ansiosta matkat Helsingin keskustaan hidastuvat verrattuna nykyiseen bussijärjestelmään.