Tervehdys taas TYL Leppävaaran puolesta! Rakennestyöt ovat jatkuneet kesän ajan ja ilokseni voin todeta että suunta on todellakin ylöspäin. Tällä hetkellä tilanne on se, että C -talon 5.kerroksen pilarit ja palkit on asennettu, B&A -taloissa tehdään kellareiden seiniä. Osassa B -taloa on 1.kerroksen lattian ontelolaattojakin asennettu. Näistä kuvista tilanne näkyy aikahyvin.
http://www.PhotoServer.us/is.php?i=164949&img=Torni.jpg
http://www.PhotoServer.us/is.php?i=1649 ... lammat.jpg
Kuvassa matalammat.jpg näkyy aliurakoitsijan käyttämä järjestelmämuotti. Kyseinen seinä on siis paikalla valettu, telineillä näkyy neljä raudoittajaa työn touhussa. Torni.jpg kuvassa näkyy käynnissä oleva sisäpuoliset täyttötyöt -tehtävä. Sepelillä täytetty jassikka nostetaan monttuun ja sepeli lasketaan ulos haluttuun paikkaan.
Rakentaminen on tähän mennessä edennyt valitettavan hitaasti, mutta tästä eteenpäin rungon nousutahti kiihtyy. Tavoitteena tällä hetkellä on, että Helmikuun lopussa olisi tornin (A-talo) runko valmis.
Hevosenkengän toiselle puolelle (Kehä I:sen viereen) aletaan pysäköintitaloa (Sellopark) rakentamaan syys-lokakuun aikana. Aikataulusta voidaan todeta sen verran, että tarkoitus olisi saada maanrakennus ja perustustyöt tehtyä ennen kovien pakkasten tuloa. Tämän jälkeen töitä jatkettaisiin taas keväällä -07 ja parkkitalo olisi valmis vuoden -07 aikana. Parkkitalo valmistuu siis ennen toimistotaloja.
Nimimerkki Deville tiedoksi, että toimistorakennuksissa on teräsrunko. Tämä tarkoittaa sitä, että teräspalkki ja teräspilari järjestelmä kannattelee itsensä ja koko rakennuksen painoa. Kyseessä siis todellakin on "tukirakenteet". Toinen tyypillisesti käytetty materiaali on betoni. Tosin teräspilaritkin täytetään betonilla asentamisen jälkeen.
Webbi -kameraa ei valitettavasti ole vieläkään saatu otettua käyttöön työmaalla (TYL Leppävaarasta johtumattomista syistä...) Sain kuitenkin eilen kuulla, että enää kyse pitäisi olla enää lyhyestä ajasta. Ilmoitan heti kun asia selviää.