Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä Janne_H
#14223
JR kirjoitti:
Olen ihmetellyt tuota piikkirivistöä, joka tuolla katolla töröttää.. mikähän lie.
miksuh:n 5. kuvasta taitaa näkyä, että noi piikkirivistöt on nyt yhdistetty poikkipalkeilla, joten talo saa vielä kattoa pari kolme metriä ton päälle. :)
tekijänä Ozie
#14226
lemo kirjoitti:Huomatkaa 5. kuvassa talon juurella kasattavana oleva pyöreä rakenne. Onkohan kyseessä laskeutumisalusta helikoptereille 8)?
Voisin kyl kans pistää rahojani vähäsen sen puolesta, koska tuonnekki katolle tietääkseni semmonen pitää iskeä?
tekijänä zeizei
#14241
Hehe, siinä sitä helipadia(?) pistetään. 8)

Kuva
Avatar
tekijänä Janne_H
#14244
Ei missään havainnekuvissa tota helikopteritasoa näkynyt. Muistuttaa muuten vähäsen Burj Al Arab:n tasoa. :D

Niin ja tietääkseni tornitaloissa kuuluu määräyksiin nuo helikopterin laskeutumisalustat, tai näin ainakin Meritornin asukas selitti minulle. Kertoi että tietystä kerroksesta ylös päin (tais olla >12) mennään katolle odottamaan helikopteria tulipalon sattuessa.
Avatar
tekijänä JR
#14249
Janne_H kirjoitti:Niin ja tietääkseni tornitaloissa kuuluu määräyksiin nuo helikopterin laskeutumisalustat, tai näin ainakin Meritornin asukas selitti minulle.
Itse olen ymmärtänyt, että tämä koskee vain asuintorneja.. voin tosin olla väärässäkin. Jos määräys koskee kaikkia tornitaloja, niin valitettavasti Suomessa ei ikinä tulla näkemään "piikillisiä" skreippereitä.
Janne_H kirjoitti:Kertoi että tietystä kerroksesta ylös päin (tais olla >12) mennään katolle odottamaan helikopteria tulipalon sattuessa.
Tuo kyllä kuulostaa jotenkin tosi hassulta. Itse pyrkisin kyllä ulos alakautta mahdollisimman nopeasti ( ;) ). Muistuu vähän mieleen WTC-iskut, joissa ihmisiä meni rappusia ylös, kun kuvittelivat helikoptereiden pelastavan. Todellisuudessa ne eivät edes voineet laskeutua tornien katoille savun yms takia.

edit: Niin, ja kenen kopteri sinne siis tulee pelastamaan?


Ja sitten itse aiheeseen :) Tuo Panoraman "helikopteritaso" näytti olevan suurimmalta osin lasia. Voisiko kyseessä olla vain hieno "kupoli" saunatilojen yhteyteen.. vähän tyyliin Kampin keskus.
Avatar
tekijänä Janne_H
#14251
Pitää varmaa ite mennä paikan päälle katsomaan mikä tuo oikein on. Mutta lasketaanko toi siihen 73 metriin, vai nouseeko korkeus ton hökötyksen myötä?

JR, en nyt niit tarkkaan muista, mitä kuulin noista määräyksistä. Voi hyvin olla, että koskee vaan asuintorneja. Niissäkin luultavasti vain poikkeustilanteissa. Ja pikaisen google-earth tutkimuksen jälkeen näyttää siltä, että pk:n toimistotorneista vain Kone Buildingilla on helikopteritaso.
tekijänä zeizei
#14259
Tänään se pyöreä alusta on sitten jätetty tuohon paikoilleen. Ainakaan nosturien vaijerit eivät olleet kiinni. Kumma kyllä en löytänyt tuosta mitään panoramatorin kotisivujen kuvistakaan. o.O

Maaliskuussa 2008 tämän projekti pitäisi muuten olla valmis.

Kuva
tekijänä temetsuka
#14265
zeizei kirjoitti:Tänään se pyöreä alusta on sitten jätetty tuohon paikoilleen. Ainakaan nosturien vaijerit eivät olleet kiinni. Kumma kyllä en löytänyt tuosta mitään panoramatorin kotisivujen kuvistakaan. o.O

Maaliskuussa 2008 tämän projekti pitäisi muuten olla valmis.

Kuva
Tuohan näyttää ihan valmiilta? Tai ainakin ulkoapäin. Toivottavasti tuo "pyörylä" sitte nostaa sitä korkeutta sille, vaikka jotain 2-3 metrii :lol:
tekijänä zz
#14266
Valmiilta?? Eihän se nyt näytä valmiilta edes tuon kuvan perusteella, saati sitten paikan päällä. Katso nyt vaikka tuota yläosaa...
tekijänä Alweron
#14292
Janne_H kirjoitti:Niin ja tietääkseni tornitaloissa kuuluu määräyksiin nuo helikopterin laskeutumisalustat, tai näin ainakin Meritornin asukas selitti minulle.
Kuinkas tuo on mahdollista, kun ei ole Cirruksessakaan mitään laskeutumistasoa? Jos siellä tulipalo tulee, niin äkkiä alas vaan. Siellä katollahan nimittäin kiikut, kun ei sinne millään kopterilla laskeuduta. Voihan se tietty leijua katon yläpuolella ja nostaa vaijerilla, mutta hitaalta kuulostaa. Ja eihän melkein missään muussakaan tornissa noita ole Suomessa.

JR kirjoitti:Muistuu vähän mieleen WTC-iskut, joissa ihmisiä meni rappusia ylös, kun kuvittelivat helikoptereiden pelastavan. Todellisuudessa ne eivät edes voineet laskeutua tornien katoille savun yms takia.

edit: Niin, ja kenen kopteri sinne siis tulee pelastamaan?
Ne ihmiset pakeni sinne ylös, koska liekit nousi kerroksissa ylös päin, ja kuten tiedetään, monta kerrosta oli kokonaan tuhoutunu, että ei siitä tulimerestä voi läpi kävellä. Miten olis vaikka Medi-Heli? Jos ne menee jo kolaripaikallekin, nii kyllä tonnekin. Ja onhan noita pelastuskoptereita myös merivartiostolla ja vaikka puolustusvoimilla, jos tosi paikka tulee.

Tiesittekö muuten, että WTC:n ylimmästä kerroksesta olis kestäny 50 minuuttia juosta ne kaikki portaat alas? 1. WTC sortu vaan 90 minuutin palamisen jälkeen, että kyllä olis tullu kiire juosta noi, jos se nyt edes olis ollu mahollista.

Aiheeseen:
Ja eihän tota nyt voi miksikään kopteritasoksi sanoa. Ei tollanen ritilä mitään kannattele, ja mistä tonne muka kiivettäisi? Ylimmän kerroksen ikkunastako?
tekijänä ÄmJii
#14293
TYL Leppävaara kirjoitti:...18.kerros on ainoastaan pieni porrashuoneen osa minkä päälle tulee helikoptereille leijuntataso.
Kyseinen lainaus on tästä samaisesta ketjusta. Eiköhän kehikko ole juuri tuo leijuntataso ja nimestä voisi päätellä, ettei siihen ole tarkoituskaan koko helikopterin painolla laskeutua.

Tämä on muuten ensimmäinen viestini talossa :) .
tekijänä Ozie
#14296
Alweron kirjoitti:
Janne_H kirjoitti:Niin ja tietääkseni tornitaloissa kuuluu määräyksiin nuo helikopterin laskeutumisalustat, tai näin ainakin Meritornin asukas selitti minulle.
Kuinkas tuo on mahdollista, kun ei ole Cirruksessakaan mitään laskeutumistasoa? Jos siellä tulipalo tulee, niin äkkiä alas vaan. Siellä katollahan nimittäin kiikut, kun ei sinne millään kopterilla laskeuduta. Voihan se tietty leijua katon yläpuolella ja nostaa vaijerilla, mutta hitaalta kuulostaa. Ja eihän melkein missään muussakaan tornissa noita ole Suomessa.
Voihan tuo olla et Espoon rakennusvalvonta tms. niitä haluaa sinne, koska Leppävaaran torniin tulee kanssa tuommonen helipad katolle ja tietääkseni se ihan vaadittiin sinne.

http://users.evtek.fi/~k0302328/kamppa/05082007715.jpg
tekijänä SdeS
#14298
Ozie kirjoitti:
Alweron kirjoitti:
Janne_H kirjoitti:Niin ja tietääkseni tornitaloissa kuuluu määräyksiin nuo helikopterin laskeutumisalustat, tai näin ainakin Meritornin asukas selitti minulle.
Kuinkas tuo on mahdollista, kun ei ole Cirruksessakaan mitään laskeutumistasoa? Jos siellä tulipalo tulee, niin äkkiä alas vaan. Siellä katollahan nimittäin kiikut, kun ei sinne millään kopterilla laskeuduta. Voihan se tietty leijua katon yläpuolella ja nostaa vaijerilla, mutta hitaalta kuulostaa. Ja eihän melkein missään muussakaan tornissa noita ole Suomessa.
Voihan tuo olla et Espoon rakennusvalvonta tms. niitä haluaa sinne, koska Leppävaaran torniin tulee kanssa tuommonen helipad katolle ja tietääkseni se ihan vaadittiin sinne.

http://users.evtek.fi/~k0302328/kamppa/05082007715.jpg
Ja kyllähän Cirruksenkin katolta käsittääkseni tuollainen löytyy, katolla olevan konehuoneen päältä... Tuossa näyttäisi olevan vasta rakenteilla:
http://www.parma.fi/files/pictures/cirrus_suuri.jpg
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18