Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Larma
#5412
Devi kirjoitti:Eikä muuten välttämättä jää edes ton alle 100m. Nimittäin päivän Länsiväylä tietää kertoa että lautakunnassa nyt pohditaan voisiko torniin lisätä vielä lisää asuinkerroksia, eli tehdä tornista vieläkin korkeampi! Samalla lehti hehkuttaa noiden yläkerroksiin mahd. tulevien asuntojen näkymiä ja muutenkin Keilarannan potentiaalia tornitalojen silhuetin ansiosta...
Aika uskomatonta tuo kerrosten lisääminen, uskois että lähinnä kerrosluvun laskemista pohdittais Suomessa. Tulee ihan Baltia mieleen, jossa kerroksia lisäillään tuosta vain. Tätä asennemuutosta minä olen ollut havaitsevani jo pidemmän aikaa. :) Tästä kertoo jo positiivinen uutisointi torneja koskien.

Toivottavasti tässä päädytään lisäämään kerroksia reilustikin. Keilaniemi tulee näyttämään kerrassaan upealta.
tekijänä Devi
#5415
Larma kirjoitti: Tätä asennemuutosta minä olen ollut havaitsevani jo pidemmän aikaa. :) Tästä kertoo jo positiivinen uutisointi torneja koskien.
No Länsiväylä on ollut tornimyönteinen jo pitemmän aikaa, mutta että kaupungin virkamiehetkin on kääntäneet kelkkansa osittain -> yhtä uskomatonta kuin viisuvoitto :lol:
tekijänä Joka
#5434
tontille on suunniteltu näyttävä rakennuskokonaisuus, joka muodostuu 4-kerroksisesta kaarevasta rakennuksesta sekä 7-, 16- ja 26-kerroksisista torneista.
Hmmm, en nyt tiedä miten hyvä merkki se on että 7 kerroksista taloa kutsutaan torniksi ;)

Muuta muuten mahtavaa, kunhan se ei syö pois mahdollisilta Pasilaan tulevilta taloilta kerroksia pois. :)
Voi aina toivoa että tämä synnyttää jonkinlaista sisarkateutta Helsingissä, että Helsinki ei voi hävitä Espoolle joten on rakennettava vielä korkeampaa :D
tekijänä Devi
#5443
Missäs se nyt hiljattain olikaan kun 5-kerroksistakin tönöä kutsuttiin tornitaloksi... että kyllä täälä meidän auvoisessa Lordistanissa kaikki omakotitaloa korkeammat varmaan voi turvallisesti luokitella torneiksi :lol:
Avatar
tekijänä Janne_H
#5530
Terve vaan kaikille! Olen uusi käyttäjä täällä ja on tosi positiivista huomata, että täällä on paljon ihmisiä, joilla on samat kiinostuksen kohteet :)

Kyllä vaan Keilaniemi komistuisi kummasti, jos tämä hanke saataisiin toteutettua.
8)
Avatar
tekijänä Darkmage7280
#5534
Tervetuloa Taloon vaan! Ja tervetuloa Pilvipäiden Tuomittuun Legioonaan. :)
tekijänä jusa-masa
#6390
Lisätköön kerroksia siihen taloon niin ei tule epäselvyyksiä onko 100m vai eikö.

Mutta muistakaa käydä katsoon kahdeksan päivän päästä tähtitornin sivuja. :)
Avatar
tekijänä Janne_H
#6524
Jos kerran Tähtitornista aijotaan tehä 40 kerroksinen, niin voisivat nyt edes nostaa K9 kerrosluvun 30 kerrokseen. Sellanen 120 metrinen rakennus olisi ihan mukava tänne Espooseen :D
tekijänä late-
#6797
Tämän päivän Metro kertoo, että Espoon kaupunkisuunnittelulautakunta olisi päättänyt asettaa K9:n mahdollistavan kaavamuutoksen näytteille.
Avatar
tekijänä Janne_H
#6802
Meinaako tämä kaavamuutos, että saataisiin lisää kerroksia? :)
tekijänä Ärvee
#6809
Todellako ne aikoo korottaa tornia? Toivottavasti ei tule mitään "Rannat ihmisille"-valituksia.
Avatar
tekijänä grendy
#6814
Kuka sano mitään tornin korottamisesta?? :).. ilman kaavamuutosta ei koko K9:ä tuu toteutuun, sitä se kaavamuutos meinaa ;)
Avatar
tekijänä Janne_H
#6815
Kiitos valaisusta grendy. No kumminki on positiivinen uutinen :D

Vapiskoon Cirrus, Espoo ottaa tittelin pian takaisin itselleen :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24