Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Tekijänä Janne_H
Taco kirjoitti:
RV kirjoitti:Fortum on 87 m korkea
10 mädriä sinne tai tänne. Mitäs mieltä ootte kuvasta?
Vähän turhan massiivisilta näyttää. Saattaa nimbyt nousta takajaloille.

Mutta tässä on tietoa SRV:n sivuilta http://www.srv.fi/uutinen?uutis_id=10551064

Asuinrakennukset ovat muuten juuri oikea ratkaisu Keilaniemelle. Alue saa mukavaa eloa. Tulee muuten ihan mahtava mesta jos kaikki noi suunitelmat toteutuu.
Tekijänä Taco
Janne_H kirjoitti:
Mutta tässä on tietoa SRV:n sivuilta http://www.srv.fi/uutinen?uutis_id=10551064

Asuinrakennukset ovat muuten juuri oikea ratkaisu Keilaniemelle. Alue saa mukavaa eloa. Tulee muuten ihan mahtava mesta jos kaikki noi suunitelmat toteutuu.
Vielä 2vuotta täytyy odottaa! :'(
Tekijänä aleksi
Onpa mielenkiintoista, hyvä paikka korkealle rakentamiselle. Aika vaikea sanoa arkkitehtuurista sen enempää noiden kuvien perusteella..
Tacon renderöinnissä tornin näyttävät aika koomisilta, kun kohoilevat noin harvakseltaan.

Ihan hyvä, että Nimbyt ja muut kansalaiset (eli minä:)) saavat sanoa sanansa, on todellakin aivan karmeata, jos SRV tai mikä tahansa muu korporaatio saisi rakentaa sadan metrin kirruksiansa bisneksensä vuoksi.
Tekijänä Toni
Helsingin Sanomat / SARC (c)
Kuva
Tekijänä H.C.
Vaikuttaa erittäin hyvältä. Toivon kaikkea hyvää tälle hankkeelle ja jos suunnittelijana on SARC, niin tuskin mitään neljää Cirrusta on tulossa. Todella hienoa että tällaisia ehdotuksia tulee, ja vielä ihan varteenotettavalta taholta.
Tekijänä JR
On kyllä mahtavat suunnitelmat juuri oikeassa paikassa. Toivottavasti laadussa ei tosiaan tingitä.

Minua kummastuttaa tuo ensimmäinen havainnekuva Tapiolan suunnalta. Uudet tornit näyttävät olevan kaukana Fortumista. Metroasema puolestaan on tulossa melkeinpä Fortumin eteen. Missä virhe?

edit: Nämä ovat muuten ne neljä Karhusaarentien asuintornia, joista se eräs toimittaja vihjaisi muutama kuukausi sitten.
Tekijänä grendy
Meinas kyllä mennä päänuppi sekasin kun luin tän uutisen eilen illalla sängyssä kännykästä just kun olin menossa nukkuun! Aivan liian hyvältä taas kuulostaa... tää on ihan kun Tähtitornista ekaa kertaa ois lukenut (no okei, ei lähellekkään niin paljoo tärise kroppa nyt kuitenkaan:D) eli pelkona heti että millanen vääntö tästä tulee ;).. Paitsi realistisempi tää kuitenkin on, ainut tosiaan että mitä nimbyt meinaa. Greenpeace on varmaan lähettämässä jo valmiudessa olevia joukkojaan liikkeelle :lol: (jopas oli huono vitsi :roll: )
Tekijänä Iggy.P
grendy kirjoitti:Greenpeace on varmaan lähettämässä jo valmiudessa olevia joukkojaan liikkeelle Laughing (jopas oli huono vitsi
En tosiaan millään pahalla, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn miksi ihmeessä Greenpeace assosioituu korkeiden talojen vastustukseen? Sehän on ympäristöjärjestö, joka vastustaa jyrkästi kaupunkirakenteen hajoamista, eli on nimenomaan tiiviin rakentamisen puolesta. Todellinen syy yhdyskuntarakenteen hajautumiseen on liian markkinaehtoinen kaavoitus jota Greenpeace ja muut ympäristöjärjestöt ovat vastustaneet 80-luvulta lähtien.

Luulisin sitäpaitsi että korkeita taloja vastustavat "nimbyt" ovat useimmiten osakkeita omistavia vanhoja variksia, jotka tiedostavat omat vaikutusmahdollisuutensa, eikä heillä ole mitään tekemistä luontoarvojen puolustamisen kanssa.
Tekijänä grendy
Iggy.P kirjoitti:
grendy kirjoitti:Greenpeace on varmaan lähettämässä jo valmiudessa olevia joukkojaan liikkeelle Laughing (jopas oli huono vitsi
En tosiaan millään pahalla, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn miksi ihmeessä Greenpeace assosioituu korkeiden talojen vastustukseen?
Se olikin huono läppä niinkun totesin ;).. Tuli vaan mieleen se metsäliiton hieno mielipidekirjotus tuolta offtopic-ketjusta jossa sanottiin noista greenpeacen valmiusjoukoista.. Ihan siis vaan väsymyksen aiheuttamaa "huumoria" :|
Tekijänä Alweron
Luin tästä Satasesta ekaa kertaa tänään ja oli kyllä iloinen yllätys aamulla unisena metroon istahtaessa. Kuvassa tornit näyttävät vielä hienommalta, kun uskalsin toivoakaan. Oletettavasti nuo tornit tulevat limittäin jonoon, mikä näyttää hienolta myös muista suunnista kuin vain suoraan edestä (ja tekee ihmeitä näköaloille). Vähän kuitenkin epäilen, että projekti toteutetaan. Pahimmassa tapauksessa joku sankari keksii pätkästä tornit surkeiksi tyngiksi, jolloin ne eivät juuri eroa muista kerrostaloista. Siinä tapauksessa olisi parempi jättää rakentamatta kokonaan. Tästä hankkeesta tuli kyllä ehdottomasti Suomen ykkösprojekti, ohi K9 -tornin.
Tekijänä Joka
Minä jatkan tätä samaa ruikutusta että mielummin Keski-Pasilaan.. Keilaniemestä kun ei voi koskaan tulla kiinnostavaa aluetta jossa haluaisi oleskella tai edes käydä, muuta kuin ottamassa pari kuvaa, ja kaupunkikuvallisesti pari tornia metsän, liikenneväylän ja meren ympäröivänä ei oikein paljoa tarjoa.

Positiivisena yllätyksenä luin kuitenkin hesarista että Keilaniemeä yritetään elävöitää kahviloilla ja ravintoloilla. Jos koko Keilaniemi järjestelmälliseti kehitettäisiin urbaaniksi ja eläväksi kaupunkiosaksi niin olisin toista mieltä, mutta tätä kun ei ole näkyvillä niin kaikki tornit Keski-Pasilaan!

Hienoiltahan nämä tornit kuitenkin näyttävät.
Tekijänä Klazu
Joka kirjoitti:Minä jatkan tätä samaa ruikutusta että mielummin Keski-Pasilaan.. Keilaniemestä kun ei voi koskaan tulla kiinnostavaa aluetta jossa haluaisi oleskella tai edes käydä, muuta kuin ottamassa pari kuvaa, ja kaupunkikuvallisesti pari tornia metsän, liikenneväylän ja meren ympäröivänä ei oikein paljoa tarjoa.
Mielestäni erittäin hyvin sanottu ja olen täysin samaa mieltä. :!:

Mitä tulee Hesarin havainnekuvaan, niin eikös nuo juuri näytä Cirruksen näköisiltä laatikoilta? :shock:

Ketjun otsikko on muuten hieman ylioptimistinen. Eikös tässä vasta oltu esi-esi-suunnittelemassa, eikä varmana tietona lähdössä toteuttamaan?
Tekijänä Joka
Klazu kirjoitti:
Joka kirjoitti:Minä jatkan tätä samaa ruikutusta että mielummin Keski-Pasilaan.. Keilaniemestä kun ei voi koskaan tulla kiinnostavaa aluetta jossa haluaisi oleskella tai edes käydä, muuta kuin ottamassa pari kuvaa, ja kaupunkikuvallisesti pari tornia metsän, liikenneväylän ja meren ympäröivänä ei oikein paljoa tarjoa.
Mielestäni erittäin hyvin sanottu ja olen täysin samaa mieltä. :!:

Mitä tulee Hesarin havainnekuvaan, niin eikös nuo juuri näytä Cirruksen näköisiltä laatikoilta? :shock:

Ketjun otsikko on muuten hieman ylioptimistinen. Eikös tässä vasta oltu esi-esi-suunnittelemassa, eikä varmana tietona lähdössä toteuttamaan?
Shit, nythän minä vasta pessimisti olenkin kun olen Klazun kanssa samaa mieltä. ;)
Tekijänä Taco
Kauniitahan noin on. Pyöreä lasipinta tekee varmaan kalliiksi nuo rakennukset.

Mutta älkääs valitelko. Valittakaa jos tulee tälläisiä:

http://www.emporis.com/images/6/2005/02/341284.jpg

Tai

http://www.emporis.com/images/6/2005/10/405996.jpg

Tai

http://www.emporis.com/images/6/2003/02/181832.jpg

Olkaa onnellisia.
Klikkauksen jälkeisellä sivulla klikatkaa linkkiä niin näette kuvat.
Viimeksi muokannut Taco, 15.12.07 19:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 44