Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

#86377
Iso parkkihalli ramppeineen ja kaksi kerrostaloa. Ihan maksimitehot käytössä, ei kykene enempään. Tää on ihan to the max.

Sen mitä tähän mennessä olen nähnyt, metron mahdollisuudet vaikuttavat menetetyiltä. Ehkä metro tuli kuitenkin 10-20 vuotta liian aikaisin, nykyinen asenneilmasto tuottaa vielä autokaupunkia, eikä vanhoja alueita olla vielä valmiita laajemmin uudelleenrakentamaan. Parkkihalleja ja luolia tehdään silti ihan olan takaa, miks Tapiolaankin piti saada se hehtaariluola, käyttöaste varmaan 10% luokkaa sen mitä olen tähän mennessä käynyt. Metron liityntäänkin on autolle paremmin saavutettavia paikkoja.
#86382
Länsimetron jatkeen suhteen on kyllä vielä hyvät mahdollisuudet tehdä tiiviimpää kaupunkia. Esimerkiksi Espoonlahden täydennysrakentamissuunnitelmat vaikuttavat hyvin lupaavilta. Samaa mieltä kuitenkin, että kynttilää ollaan pidetty liiaksi vakan alla. Espoossa riittää nimbyjä, mutta kaavoittajien ei heti pitäisi perääntyä, vaikka Tapiolan Kilta & Co. vähän pahoittaisikin mieltään.

Matinkylää on kyllä varaa täydentää valtavasti. Ihan metroaseman lähitienoota jo olemassa olevien suunnitelmien lisäksi, kuin myös etelämpänä sijaitsevia alueita. 4-kerroksista metsälähiötä korttelikaupalla ja parkkikenttiä... Helposti Matinkylään saisi vaikka 10 000 asukasta lisää.
#86386
Jukki kirjoitti:Iso parkkihalli ramppeineen ja kaksi kerrostaloa. Ihan maksimitehot käytössä, ei kykene enempään. Tää on ihan to the max.

Sen mitä tähän mennessä olen nähnyt, metron mahdollisuudet vaikuttavat menetetyiltä. Ehkä metro tuli kuitenkin 10-20 vuotta liian aikaisin, nykyinen asenneilmasto tuottaa vielä autokaupunkia, eikä vanhoja alueita olla vielä valmiita laajemmin uudelleenrakentamaan. Parkkihalleja ja luolia tehdään silti ihan olan takaa, miks Tapiolaankin piti saada se hehtaariluola, käyttöaste varmaan 10% luokkaa sen mitä olen tähän mennessä käynyt. Metron liityntäänkin on autolle paremmin saavutettavia paikkoja.
Tapiolassa esim. parkkiluola on tehty enemmänkin kymmenien vuosien aikajänteellä kun tämän hetken tilanteen mukaan. Ennen Tapiolassa kun on noita parkkihalleja rakennettu vähän joka puolelle, mitkä ei ole toiminut ollenkaan. Nyt pysäköinti ja huoltoliikenne saadaan keskitettyä yhteen paikkaan, mikä rauhottaa auto- ja huoltoliikennettä huomattavasti. Tapiolassa Metron liityntäliikennettä ei ole käynnistetty, kauppakeskuksesta valmiina 1/5, asunnot ei vielä valmiina. Parkkihalleja muualla Tapiolassa on suljettu viimeksi viime viikolla ja parin kuukauden päästä suljetaan seuraava. Kyllä nämä tulee käyttöastetta nostamaan huomattavasti, no worries.
#87141
Yllättävää, että näyttääkin näin valmistuessaan paremmalta kuin omaan silmään alkuperäinen rendaus. Katutaso ei kyllä houkuta paljoa kulkemaan, mutta tollai silhuettina menee ihan mukavasti taivaanrantaa vasten. Hienoja kuvia muuten, kuten aina.
#87157
Ihan hienon näkönen on! Ympäristöstään ei voi kyllä samaa sanoa tai että se sopisi tuonne, mutta yksittäisenä rakennuksena Suomen oloissa ihan hyvä.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13