Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä grendy
#61
Tässä vielä yksi Tampereen ikuisuusprojekti, jonka toteutuminen on 99% varmaa, mutta aikataulu "hieman" auki :).

Korkeus: 62m
Kerroksia: 15

Kuva

Kuva

Kyselin tuossa viime vuoden loppupuolella (muistaakseni) YIT:ltä hankkeesta ja sieltä tuli tiukkaa faktaa tilanteesta, eli toimistotilojen kysyntä on sen verran vähäistä Tampereella (ja ilmeisesti koko Suomessa) tällä hetkellä, joten torni rakennetaan kun kysyntää sille löytyy. YIT:n edustaja sanoi, että he odottavat toimistotilojen kysynnän kasvavan vuoteen 2007 mennessä ja että mitä luultavammin rakennus komistaa maisemaa ennen vuotta 2010. Mainittakoon että Tampellan alueelle on aivan Siriuksen viereen tulossa vielä 10-kerroksinen toimistorakennus, mutta sen metrikorkeudesta ei ole tietoa. Muuten alueelta löytyy lähinnä 8-kerroksisia asuin- ja toimistotaloja.

EDIT1: Olen töissä ainakin tällä hetkellä aivan Tampellan alueen sydämessä joten jos jotain alkaa tapahtumaan yllättäen tässä ennen kuin 5 vuoden päästä niin ilmoittelen ;)
Avatar
tekijänä OlliMolli
#63
Prhana! Mä olin jo odotellut R-SAS tornia ja fenix siriusta. Yhdessä Ilveksen kanssa Tampereella olisi Suomen paras silhuetti. Ja keskustassa, eikä vain jossain esikaupunki alueella. No joo. Aina voi toivoa.
tekijänä SdeS
#68
Samaa mieltä Moolio, kun SAS ja Fenix Sirius valmistuvat, niin Tampereen siluetti tulee ehdottomasti olemaan Suomen paras. :)
Avatar
tekijänä grendy
#75
Ja samaa mieltä itekkin oon :D.. Ja uskoisin että se ratinaan Ilveksen lähelle tuleva 12-kerroksinen noin 50 metrinen talokin erottuu massasta. Edelleen ihmettelen tuota 12 kerrosta ja n.50 metriä yhdistelmää, mutta ainakin sillon kun lehdistä luin asiasta niin siinä sanottiin että n.10m Ilvestä matalampi torni joka viittaisi 50 metrin tuntumaan. Kunhan nää kaikki nyt sit vaan toteutuu! Tai oikeastaan Radisson on ainut joka pelottaa ja se tietysti on kaikista tärkein :/
tekijänä Quu
#78
Hyvä jos tämä on ihan virallisesti toteutumassa. Off-topiccina mainittakoon, että mielummin se SAS-hotelli kuin lisäkerroksia Ilvekseen. Eri firma lienee tietysti kyseessä, mutta mieluummin täysin uutta kuin vanhan nostoa.

Toi kylttikuva on vähän iso, ja sitä voisi pienentää laudan kokoon sopivaksi. Voin tehdä sen vaikka itse kun pääsen kotiin. Ei siis mielellään foorumin leveyttä suurempia otoksia.
Avatar
tekijänä grendy
#79
Qualtagh kirjoitti:Hyvä jos tämä on ihan virallisesti toteutumassa. Off-topiccina mainittakoon, että mielummin se SAS-hotelli kuin lisäkerroksia Ilvekseen. Eri firma lienee tietysti kyseessä, mutta mieluummin täysin uutta kuin vanhan nostoa.
Itseasiassa sama firma, SOK joka omistaa myös Radisson SASin.
Qualtagh kirjoitti:Toi kylttikuva on vähän iso, ja sitä voisi pienentää laudan kokoon sopivaksi. Voin tehdä sen vaikka itse kun pääsen kotiin. Ei siis mielellään foorumin leveyttä suurempia otoksia.
Onhan se vähän iso mutta arkistoista löyty tollanen ;).. Ja eihän se foorumia leveempi oo, riippuu resoluutiosta! :D.. Esim 1400x1050 ei mee yhtään reunoilta yli :)
tekijänä Quu
#81
grendy kirjoitti: Itseasiassa sama firma, SOK joka omistaa myös Radisson SASin.
Näinpä olikin. Kiitos tarkennuksesta. :) Jatketaan RSAS-keskustelua omassa topicissaan.
Esim 1400x1050 ei mee yhtään reunoilta yli :)


Heh, näinhän se on, ja vaikea sitä on olettaa miltä näyttää "tavallisella" 1028x768 -resolla, mutta kuten mainitsin, tarvittaessa voin pienentää kuvat itse sopivan kokoisiksi.
tekijänä albertobroccoli
#149
Qualtagh kirjoitti:Hyvä jos tämä on ihan virallisesti toteutumassa. Off-topiccina mainittakoon, että mielummin se SAS-hotelli kuin lisäkerroksia Ilvekseen. Eri firma lienee tietysti kyseessä, mutta mieluummin täysin uutta kuin vanhan nostoa.
Ei se Ipan korotuskaan paha ole. Alunperinhän Ilveksen piti olla kolme kerrosta korkeampi, mutta loppumetreillä silloin '86 ne pudotti pari kerrosta pois. Tuloksena nyt hieman liian tynkä ja paksu "torni". Eli ehkäpä se hoikkuus tulisi parin lisäkerroksen myötä?

Ja todnäk noi hankkeet ei ole toisiaan poissulkevia, puhutaan kuitenkin niin pienistä huonemääristä (Ilves 24h/kerros) ja Radisson SAS on puolet kapeempi alhaalta ja neljännes ylhäältä, joten kysyntää varmasti molemmille riittänee. Varsinkin kun tulee 2006 ne EU/Aasia-kokoukset Tampereelle yms.

Toivomme parasta.

Tampereen silhuetti kylläkin on sitten Suomen ykkönen kun kiikkustuolissani kiikareilla Hervannan kallioilta katselen Radissonin harjannostajaisia joskus vuonna 2075... :wink:
Avatar
tekijänä grendy
#158
K-P kirjoitti: Ei se Ipan korotuskaan paha ole. Alunperinhän Ilveksen piti olla kolme kerrosta korkeampi, mutta loppumetreillä silloin '86 ne pudotti pari kerrosta pois. Tuloksena nyt hieman liian tynkä ja paksu "torni". Eli ehkäpä se hoikkuus tulisi parin lisäkerroksen myötä?
Juu ei yhtään paha ois! Tässä kuvamatskua viä miltä näyttäs.. en muista kuka aikoinaan SSC:ssä editoi ton kuvan mut kiitos sille taas kerran :)

Kuva
K-P kirjoitti: Ja todnäk noi hankkeet ei ole toisiaan poissulkevia, puhutaan kuitenkin niin pienistä huonemääristä (Ilves 24h/kerros) ja Radisson SAS on puolet kapeempi alhaalta ja neljännes ylhäältä, joten kysyntää varmasti molemmille riittänee. Varsinkin kun tulee 2006 ne EU/Aasia-kokoukset Tampereelle yms.
Juu ei pidemmällä aikavälillä oo poissulkevia, mutta 2006 mennessä kummastakaan ei oo ikävä kyllä mitään tietoo ;).. Tai toivottavasti on tietoo ja hyvää sellasta mutta ei ainakaan kerkee mitään tekeen enää :D
K-P kirjoitti:Tampereen silhuetti kylläkin on sitten Suomen ykkönen kun kiikkustuolissani kiikareilla Hervannan kallioilta katselen Radissonin harjannostajaisia joskus vuonna 2075... :wink:
HAHAHA :lol:
tekijänä SdeS
#163
grendy kirjoitti: Juu ei yhtään paha ois! Tässä kuvamatskua viä miltä näyttäs.. en muista kuka aikoinaan SSC:ssä editoi ton kuvan mut kiitos sille taas kerran :)

http://www.sci.fi/~olvari/ilvesnew.jpg
Ai tuokin on vielä tallessa :)
Aloinkin tässä miettimään että minkälaisia mahdollisista lisäkerroksista tulisi, ehkä hiukan lasisempia? (kuten Oslon Biskop Gunnerus gate 14 laajennus).
K-P kirjoitti:Tampereen silhuetti kylläkin on sitten Suomen ykkönen kun kiikkustuolissani kiikareilla Hervannan kallioilta katselen Radissonin harjannostajaisia joskus vuonna 2075...

:lol:
Avatar
tekijänä grendy
#166
SdeS kirjoitti: Aloinkin tässä miettimään että minkälaisia mahdollisista lisäkerroksista tulisi, ehkä hiukan lasisempia? (kuten Oslon Biskop Gunnerus gate 14 laajennus).
Just kyseinen korotus on mun mielestä niin onnistunut, että sais tehdä samanlaisen muodonmuutoksen Ilveksellekin. Kun nyt kaikki ei tykkää sen ulkonäöstä niin muuttais niin helvetin hienoks että kellään ei ois mitään pahaa sanottavaa ;)
tekijänä albertobroccoli
#168
Toi Ipan korotus tulis muistaakseni näyttään hieman erilaiselta (vanhoja lehtiartikkeleita muistellen). Eli se pari kolme kerrosta saattais tulla tohon runko-osan päälle hieman erillisenä lisäpalkkina ja suunnilleen yhtä leveänä kuin se ylin kerros.

tai jotain... :)
Avatar
tekijänä grendy
#171
K-P kirjoitti:Toi Ipan korotus tulis muistaakseni näyttään hieman erilaiselta (vanhoja lehtiartikkeleita muistellen). Eli se pari kolme kerrosta saattais tulla tohon runko-osan päälle hieman erillisenä lisäpalkkina ja suunnilleen yhtä leveänä kuin se ylin kerros.

tai jotain... :)
Missä oot kuvaa nähnyt? Ainut mitä oon virallisissa lähteissä nähnyt oli tää Aamulehden artikkeli joskus. Sori taas kuvan iso koko ;)
http://www.sci.fi/~olvari/ilves.jpg
Viimeksi muokannut grendy, 02.06.05 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä albertobroccoli
#179
Sorry, nyt en muista mikä lehti ja koska. Siinä oli semmonen kaavakuva pikemminkin kuin rendaus. Siinä oli sijoitettu "mielenkiintoisesti" semmonen, noh, aika pelkistetty boksi, parikerroksinen, Ilveksen katolle lyhyiden jalkojen varaan. En tosiaan enempää muista, mutta se jäi vaan mieleen omalaatuisena.
Avatar
tekijänä grendy
#1750
Ei suoranaisesti liity Siriukseen mutta en viitsinyt tehdä omaa threadia ainakaan tässä vaiheessa vielä aiheesta. Eli suoraan Tampereen sivuilta http://www.tampere.fi/ytoteto/aka/ajankoht/kuulutus.htm :


9.-30.6.2005:

IX-964, TAMPELLAN ALUE Kiinteistö Oy Pellavantori, Kiinteistö Oy Törngreninaukio, Kiinteistö Oy Espankulma, Kiinteistö Oy Espantori ja Kiinteistö Oy Tampereen Esplanadi hakevat poikkeuslupaa rakentaakseen kerrosalaltaan 8000 m2:n suuruisen ja kerrosluvultaan 12 kerroksisen asuinrakennuksen Tampellan alueelle kortteliin IX-964. Hanke suunnitellaan korttelin pohjoisosassa olevalle, asemakaavan mukaiselle liike- ja toimistorakennusten rakennusalalle, jolla on rakennusoikeutta 6660 kem2 ja jolla kerrosluvuksi sallitaan X. Poikkeuslupaa haetaan myös maanalaisen, kolmekerroksisen pysäköintilaitoksen rakentamiselle. Voimassa olevan asemakaavan mukaan kortteliin osoitettuun maanalaiseen pysäköintilaitokseen saa rakentaa kaksi kerrosta. (YPA:5060/614/2005)


Tässä vielä toisesta threadista mun tekemä laadukas kuva mutta siitä näkee selkeästi mikä rakennus on kyseessä. Eli rakennukset joihin olen lisännyt kerrosluvut ovat rakentamatta ja vanhan kaavan mukaan niiden kaikkien pitäisi olla toimistorakennuksia, mutta kysyntää on ilmeisesti mitä on:

Kuva

Eli 12 kerrosta. Hmm, no on se parempi kun 10 kerrosta :D.. Ja sitten vuonna käpy kun Sirius rakennetaan niin onhan siinä sitten 12- ja 15-kerroksiset talot valmiina... Ei mikään henkeä salpaava uutinen mutta itse kun olen töissä mustan nuolen osoittamassa talossa niin alue kiinnostaa paljon ja ei voi väittää että Tampereella tapahtuisi taas ihan liikaa tällä hetkellä joten antakaa edes vähän innostua! :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24