Sivu 7/8

Re: Luminary (Rastin talo)

Lähetetty: 29.11.16 23:32
Kirjoittaja Dietrich
henkka kirjoitti:Kuva
Onko tuo vaalea hökkeli kuvan oikeassa laidassa saanut vielä purkupäätöstä?

Re: Luminary (Rastin talo)

Lähetetty: 30.11.16 08:58
Kirjoittaja henkka
Dietrich kirjoitti:Onko tuo vaalea hökkeli kuvan oikeassa laidassa saanut vielä purkupäätöstä?
Tarkoitat varmaankin Morkkua? Kyllä se voimassa olevan kaavan mukaan puretaan. Kunhan tavara-aseman siirtoon saadaan rahat jostain. Tällä hetkellä Ratapihankatu kulkee alkuperäisimpien suunnitelmien mukaan tavara-aseman ja Morkun välistä. Väliaikaisesti.

Kaupunginhallituksen suunnittelukokous – muistaakseni – päätti aloittaa kaavamuutoksen, jolla mahdollistetaan korkea rakentaminen tavara-aseman ympäristöön. Tuleva rakennuttaja sitten siirtäisi tavara-aseman hotellinsa aularakennukseksi, vrt. Tornihotelli.

Re: Luminary (Rastin talo)

Lähetetty: 30.11.16 14:34
Kirjoittaja Heikki K
henkka kirjoitti:
Dietrich kirjoitti:Onko tuo vaalea hökkeli kuvan oikeassa laidassa saanut vielä purkupäätöstä?
Tarkoitat varmaankin Morkkua? Kyllä se voimassa olevan kaavan mukaan puretaan. Kunhan tavara-aseman siirtoon saadaan rahat jostain. Tällä hetkellä Ratapihankatu kulkee alkuperäisimpien suunnitelmien mukaan tavara-aseman ja Morkun välistä. Väliaikaisesti.
Kaupungin virkamies puhui, että purkaisivat Morkun heti, jos saavat luvan, vaikka asemarakennusta ei siirrettäisikään. Tarkituksena olisi tehdä toimivampi liikennejärjestely. Katuhan mahtuu Morkun vierestä kyllä, mutta Vellamonkadun risteys on pyöräilyn pääreitin takia hankala, pyöräilijöille ei voi (käytännössä) laittaa väistämisvelvollisuutta. Lisäksi väiaikaisratkaisu (joka kuulemma suunniteltiin 2 tunnissa) jyrkentää mäkeä alas Rongantunneliin entisestään.

Re: Luminary (Rastin talo)

Lähetetty: 30.11.16 16:34
Kirjoittaja Dietrich
Heikki K kirjoitti:
henkka kirjoitti:
Dietrich kirjoitti:Onko tuo vaalea hökkeli kuvan oikeassa laidassa saanut vielä purkupäätöstä?
Tarkoitat varmaankin Morkkua? Kyllä se voimassa olevan kaavan mukaan puretaan. Kunhan tavara-aseman siirtoon saadaan rahat jostain. Tällä hetkellä Ratapihankatu kulkee alkuperäisimpien suunnitelmien mukaan tavara-aseman ja Morkun välistä. Väliaikaisesti.
Kaupungin virkamies puhui, että purkaisivat Morkun heti, jos saavat luvan, vaikka asemarakennusta ei siirrettäisikään. Tarkituksena olisi tehdä toimivampi liikennejärjestely. Katuhan mahtuu Morkun vierestä kyllä, mutta Vellamonkadun risteys on pyöräilyn pääreitin takia hankala, pyöräilijöille ei voi (käytännössä) laittaa väistämisvelvollisuutta. Lisäksi väiaikaisratkaisu (joka kuulemma suunniteltiin 2 tunnissa) jyrkentää mäkeä alas Rongantunneliin entisestään.
Kiitos tyypeille tiedosta, vielä utelen onko morkun viereinen melkein samanlainen talo purettu jo?

Re: Luminary (Rastin talo)

Lähetetty: 01.12.16 08:41
Kirjoittaja henkka
Dietrich kirjoitti:Kiitos tyypeille tiedosta, vielä utelen onko morkun viereinen melkein samanlainen talo purettu jo?
Se on suojeltu samaisessa kaavassa.

http://www.tampere.fi/ytoteto/aka/nahta ... 160323.pdf

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 26.05.17 11:08
Kirjoittaja ktpama
Tätä en ollut aiemmin nähnyt, täälläkään:

http://www.technopolis.fi/asemakeskus/

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 26.05.17 13:44
Kirjoittaja henkka
Se on uusi, ei sillä ole muistaakseni vielä rakennuslupaakaan. On muuten ihan Pendolinon värinen.
Kuva
http://www.technopolis.fi/asemakeskus/

En tiedä miksi tuolla sivulla puhutaan kolmesta 9-kerroksisesta rakennuksesta, kun samassa mainitaan kymmenennen kerroksen VIP-tiloista. Kaavakin mahdollistaa yhden kymmenkerroksisen. Kaavan mukaan keskimmäinen torni se kymmenkerroksinen. Havainnekuvasta ei nyt saisi päätellä mitään mutta missä ne puuttuvat kerrokset sitten ovat? Pohjoisimman ja keskimmäisen tornin välinen lamellinkin pitäisi olla kolmikerroksinen. Ehkä ne ovat tuolla umpinaisen katutason takana?

Muutenkin tuon kuvan suhteet ovat vähän siellä päin kun autotkin ovat noin isoja.

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 26.05.17 13:51
Kirjoittaja grendy
Ratapihankadun varsi näyttää juuri niin karmealta kun osasi kuvitellakin. Eipä ole asiaa tai aihetta kulkea tuossa muulla kuin autolla.

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 08.08.17 19:35
Kirjoittaja henkka
Technopolis Asemakeskus on nyt muuttanut väriä vihreästä oranssiksi ja saattaa olla että vinot muodot on siivottu pois häiritsemästä mahdollisimman suuria tuottoja.

Kuva

http://www.technopolis.fi/asemakeskus/

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 07.09.17 12:12
Kirjoittaja henkka
Ratapihankadun pohjoisen osan kaavahan hyväksyttiin kahdessa osassa, eteläisestä osasta tehtyjen valitusten vuoksi. Eteläisessä osassa ovat Morkku, Tavara-asema ja se kolmas rakennus. Eteläisen osa kaava mahdollisti Ratapihankadun suoran linjauksen siten, että Tavara-asema olisi siirretty.

Selvityksissä kävi kuitenkin ilmi että Tavara-aseman siirtäminen olisi ollut liian kalliiksi. Tästä syystä eteläosan kaavoitus on aloitettu uudestaan. Vuodenko edellinen kaava ehti olla voimassa? Uudella kaavalla tavoitellaan Tavara-aseman säilyttämistä mutta niin, että joku muu maksaa sen. Käytännössä se tarkoittaisi veturitallien kaltaista uudelleenkäyttöä: Tavara-aseman liittämistä osaksi uutta (korkeampaa) rakentamista.

Uuden kaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta järjestetään yleisötilaisuus Galleria Nottbeckissa maanantaina 11.9.

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 27.09.17 14:36
Kirjoittaja henkka
Tampereelle nousee jälleen torneja
Ainakin jos on Tamperelaista uskominen. Tosin Asemakeskuksen Technopolikseen ei ole tullut uusia kerroksia, kymmenen on edelleen korkeimman osan kerrosluku. Laatuun pyritään taas panostamaan, toivottavasti myös ulkoseinissä, koska Yliopistonrinteen Technopolis on materiaaleiltaan normaalia laadukkaampi.

Rakentamisen pitäisi alkaa vuodenvaihteessa ja valmista olla keväällä 2019.

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/5 ... en-torneja

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 31.10.17 09:04
Kirjoittaja huopa
Katutason näkymät asemakeskuksessa ovat havainnekuvissa yllättävän ankeat. Ei edes ikkunoita tai mitään, betoniseinää vaan. No, siihen toivottavasti tulee sitten nuorten taiteilijoiden seinämaalauksia mahdollisimman nopeasti jos koko seinään ei muuten mitään yksityiskohtia jää katsottavaksi. Muilta osin ihan mukiin menevät, vaikka tuo viistokatto olisi ollut toki mieluisampi kuin perinteinen tasakatto.

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 31.10.17 13:43
Kirjoittaja Kupe

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 31.10.17 15:18
Kirjoittaja Heikki K
huopa kirjoitti:Katutason näkymät asemakeskuksessa ovat havainnekuvissa yllättävän ankeat. Ei edes ikkunoita tai mitään, betoniseinää vaan. No, siihen toivottavasti tulee sitten nuorten taiteilijoiden seinämaalauksia mahdollisimman nopeasti jos koko seinään ei muuten mitään yksityiskohtia jää katsottavaksi. Muilta osin ihan mukiin menevät, vaikka tuo viistokatto olisi ollut toki mieluisampi kuin perinteinen tasakatto.
Rakennusten varsinainen katutaso on - tai siis toivottavasti on - Peltokadun puolella. En keksi mitään syytä, miksi kukaan kävelisi Ratapihankadun puolella tällä kohtaa. Pyörätietä siinä ei edes ole, se on Peltokadulla. Ratapihankatu on puhdas läpiajoväylä.

Re: Ratapihankadun pohjoinen osa

Lähetetty: 13.05.18 14:45
Kirjoittaja henkka
Osa perustuksista on jo valmiina ja eteläosassa ollaan jo katutasossa.

Kuva