ari.kalla kirjoitti:Penttilän Hannuko nämä suunnitteli? Kunnioitettavaa toimeliaisuutta!
Kyllä vain. Tiedät varmaan, että Keski-Pasilan keskuskorttelin ja Kalasataman keskuksen kilpailutus jättihankkeina ja kyseisten kilpailujen reunaehdot (täytyy rakentaa megaostari yms.) olivat täysin Penttilän kynästä. Hänen visiotaan noissa siis toteutetaan.
Noin massiivisten kokonaisuuksien kerralla kilpailuttaminen osoittautui tietenkin täysin typeräksi ideaksi, mistä kertoo jo se, että molemmista saatiin vain yksi tarjous (Kalasatamassa SRV:n "Redi" ja Pasilassa YIT:n "Tripla"). Tämän pystyi jokainen arvaamaan jo etukäteen, koska Suomessa tuon kokoluokan hankkeisiin kykeneviä firmoja on noin 5. Ikävä kyllä Penttilän fiksaatio mammuttihankkeisiin ja megaostareihin meni kaiken muun edelle ja nyt hänen perinnöstään joutuvat kärsimään melkein kaikki Pasilassa ja Kalasatamassa liikkuvat ajasta ikuisuuteen.
(Myönnettäköön silti, että itse arkkitehtuurista Penttilä ei ole suoraan vastuussa, joskin lienee turvallista olettaa, että DDR-tyyli on hänen makuunsa.)
Tässä Penttilä kertoilee Keski-Pasila-visiostaan vuonna 2012:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... -oma-jumbo
– Pasilasta tulee Keski-Pasilan myötä Suomen suurin ja kiinnostavin toimistokeskittymä, kymmenien tuhansien ihmisten työpaikka-alue. Siksi Pasila tarvitsee myös isot kaupalliset palvelut. Toki Keski-Pasilaan tulee jonkin verran myös asukkaita, perustelee apulaiskaupunginjohtaja Hannu Penttilä jättikeskuksen tarpeellisuutta.
Penttilä esittelee tarjouskilpailun lopputuloksen valtuustolle, joka pitkin hampain hyväksyy kammotuksen:
https://www.helsinkikanava.fi/kanava/fi ... 2380#T5747