Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä hmikko
^Kiitoksia postaamisesta. Laitan viitesuunitelman renderit tähän. Luemma suunnitelman edellisessä versiossa parkkipaikat olivat pihakannen alla, mutta päättäjät halusivat kerrostalokortteliin maavaraisen pihan. Tässä versiossa parkkipaikat ovat parkki- ja liikerakennuksessa. Parkkitilaa on kuudessa kerroksessa, joista kaksi maan alla. Edellisessä versiossa kerrostalot madaltuivat nykyistä hotellia kohti niin, että hotellin eteen tuleva uudisrakennus vastasi sen korkeutta. Tässä versiossa korkeus päin vastoin nousee hotellia kohti ja torniosa on laitettu hotellin eteen. Ei näytä mun silmääni järin harmoniselta, eikä torni oikein ole Ikituurin parinakaan, kun se jää uuden rakennusmassan taaimmaksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kervolainen tykkää tästä
tekijänä Ukilainen
Aikas bulkkia ja massiivista jos vertaa TYS Aitiopaikkaan. Ja eikös Ikituurin "pari" ole aikanaan tulossa Inspehtorinkadun toiseen päähän?
tekijänä Aboa
Kaskenkatu 3:n osalta tämä menikin sitten näin...
https://www.ts.fi/uutiset/6559022

Juttu taitaa olla maksumuurin takana mutta lyhyesti sanottuna Raimo Puolimatka osti itse oman kiinteistönsä eri yhtiön lukuun.

Mielenkiintoista ja samaan aikaan surullista seurata mikä tässä tulee lopputulos olemaan ja miten kaupunki seuraavaksi tulee toimimaan.
tekijänä jfo
Ilmeisesti tässä nollautui nyt joitakin aiemmalle osakeyhtiölle määrättyjä sakkomaksuja, mutta itse mietin että oliko tällä operaatiolla myös muita etuja Puolimatkan kannalta. Nollautuiko samalla itse asia eli kunnossapitovelvollisuuden täyttäminen ja velvoite korjata rakennukset, eli voikohan tästä aloittaa uuden 10 vuotta kestävän valituskierteen lautakunnissa, hallinto-oikeudessa ja korkeimmassa hallinto-oikeudessa? Voisi kuvitella että tätä kuviota on juristin kanssa jumpattu ja suomalainen oikeusjärjestelmä on välillä aika hampaaton tällaisen proseduraalisten kikkailujen edessä. Aikaahan tässä on tarkoitus pelata.
Kervolainen, hmikko, veka tykkää tästä
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289